Beantwoord

Geen terugkoppeling van simkaart via sms in gps tracker

  • 7 March 2020
  • 19 reacties
  • 594 keer bekeken

Hallo,

 

Ik krijg geen terugkoppeling van mijn sim kaartje, als ik een commando stuur naar mijn GPS tracker.

Ik heb mijn simlock gedeactiveerd, en mijn voicemail ook gedeactiveerd, maar kan geen commando's geven via sms.

 

Ik weet niet wat ik fout doe.
wie heeft een oplossing voor mij?

Groetjes Erik 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 10 March 2020, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @ErikMoer, welkom op het Forum en bedankt voor jouw (prive)bericht!

Het kan zijn dat je nog niet de juiste APN instellingen hebt ingesteld. Ik kan dit heel makkelijk even voor je controleren in onze systemen.  Gaat het om het 06-nummer dat je hebt ingevuld in je Forum profiel? Hier kan ik namelijk geen klant onder vinden.. Is het een KPN prepaid kaartje, of heb je deze bij een andere provider afgesloten die gebruik maakt van het KPN netwerk (AH prepaid bijvoorbeeld)?

Is een kpn prepaid kaartje. Mijn nummer is 06 *********. 

Staat nu ook vermeld in mijn forum profiel. 

Bedankt voor de snelle reactie.

E. M

Reputatie 7
Badge +21

@ErikMoer, ik heb het voor je aangepast! Wil je kijken of dit geholpen heeft? :slight_smile:

Werkt nog steeds niet. Ik krijg geen antwoord van sim kaartje via SMS. 

Ik heb via mijn gsm de instellingen nog eens nagekeken, maar alles zou goed moeten staan.

Mijn tracker is een Enusic  Micro GPS Tracker.

Ik weet niet wat nu te doen.

Hallo,

 

U mag ook proberen een code te verzenden, dan weet u meteen of hij werkt, heb ik geen probleem mee.

 

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +21

@ErikMoer, ik heb het nog even een zetje gegeven. Heb je het toestel/apparaat al even opnieuw opgestart?

Ga ik morgen proberen. 

Ik laat het je weten. 

Ik heb hem van de spanning gehaald, maar daarmee start hij niet opnieuw op. Hoe kan ik hem opnieuw opstarten? 

Groetjes Erik 

Net met auto gereden. Ik kan realtime zien waar ik rij. Ik kan commando naar simkaart sturen, maar krijg geen bericht terug.

Groetjes Erik 

Het is me gelukt om te communiceren met de simkaart via sms. 

 

Bedankt voor de medewerking. 

Groetjes Erik 

Reputatie 7
Badge +21

@ErikMoer, de aanhouder wint! Fijn om te lezen dat het na een paar keer proberen alsnog gelukt is! :blush:

Hallo Erik, kun jij misschien een uitleg geven hoe jij dit heb opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met mijn gps tracker. 
 

gr. Daan Gouda

Reputatie 7
Badge +25

Susan is een paar dagen vrij, en ik weet niet exact of/wat zij op een later moment heeft gedaan. Ik vermoed alleen een aanpassing van de APN aan onze kant, maar weet ik niet zeker. Ze is er vrijdag weer, dus dan krijg je vast en zeker reactie van haar. :slight_smile:

Dank je wel @Paul_ 

Maar mijn reactie was eigenlijk voor @ErikMoer  bedoeld. 
 

gr. Daan

Reputatie 7
Badge +21

@DaanGouda, ik zie dat je graag wil weten wat @ErikMoer heeft gedaan. Helaas nog geen reactie gehad hierop! Wat ik vanuit KPN voor je kan proberen is de APN instellingen wijzigen.  Als je hierna het apparaat herstart zou de simkaart het ook moeten gaan doen! Indien je dit wil proberen, noteer dan je 06-nummer bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel.

@Susan_ 

ik heb inmiddels een nieuwe tracker gekocht. Hierop werkt tot nog toe alles goed. 

Allen bedankt voor het reageren

Reputatie 7
Badge +21

@DaanGouda oh dat is ook een oplossing dus :wink:  Helemaal goed, fijn dat je het even terugkoppelt!