Beantwoord

Geldigheid prepaid kaart

• 23 mei 2018
  • 11 reacties
  • 1577 keer bekeken

hallo, mijn dochter heeft haar eerste mobile telefoon met prepaid kaart gekregen. Ze gebruik nu nog voornamelijk de Wi-Fi op de plaatsen waar ze komt en wijzelf kunnen haar bereiken. Ik vraag me alleen af hoe snel een nummer van een prepaid kaart vervalt. Hoor het graag. Yvette

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 23 mei 2018, 16:52

Dag Yvette! Goed om te lezen dat Robin je al veel nuttige informatie heeft gegeven. Je prepaid-tegoed –en daarmee het nummer- zijn inderdaad onbeperkt houdbaar. Het is wel belangrijk dat er dus minimaal 1 keer in de 6 maanden actief gebruik van wordt gemaakt.

Als je dat niet doet, dan wordt je tegoed bevroren voor een periode van 90 dagen. Je krijgt overigens wel degelijk een sms-bericht van ons als dit gaat gebeuren. Binnen die 90 dagen kun je nog gewoon gebeld worden en opwaarderen.

Die bewuste sms dat je nummer op het punt staat geblokkeerd te worden krijg je dus pas als je meer dan 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting. Het komt overigens heel weinig voor dat iemand zo weinig van zijn aansluiting gebruik maakt en in zo’n geval er dus ook nog alle tijd om weer op te waarderen. Je tegoed kun je eigenlijk doorlopend in de gaten houden, via het nummer dat Robin noemt, maar ook via de app.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze pagina heeft het antwoord voor je: https://www.kpn.com/faq/17493

Mocht je er met die pagina niet uitkomen dan hoor ik het graag!

Robin
Hoi, krijgen we daar een melding van als die datum dichterbij komt of moeten we daar een administratie voor gaan aanleggen ;-/
Reputatie 7
Badge +30
Dat is een hele goede! Voor zo ver ik weet kan je dit alleen zien via *#101# en door SALDO naar 1266 te SMSen.

@PeterG, krijg je echt geen SMS?

Robin
oké check. Nu heb ik in ieder geval de datum. Redelijk onhandig dat dit niet terug te vinden is online in MijnKPN. Wellicht tip voor de toekomst om dit beter vindbaar te maken en idd een smsje tzt met direct een link om op te waarderen maakt het de klant makkelijk 😉
Reputatie 7
@PeterG, krijg je echt geen SMS?

Robin
Waarom vraag je dit aan mij? 'K heb geen kpn prepaid.
Reputatie 7
Badge +30
Ah goeie grap, ik dacht serieus dat je lang prepaid had :D

Maar in iedergeval, ik heb dit even nagevraagd of het zo is en of het verbeterd kan worden.
Reputatie 7
Heb éénmaal kpn abonnement en éénmaal Lebara prepaid.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Yvette! Goed om te lezen dat Robin je al veel nuttige informatie heeft gegeven. Je prepaid-tegoed –en daarmee het nummer- zijn inderdaad onbeperkt houdbaar. Het is wel belangrijk dat er dus minimaal 1 keer in de 6 maanden actief gebruik van wordt gemaakt.

Als je dat niet doet, dan wordt je tegoed bevroren voor een periode van 90 dagen. Je krijgt overigens wel degelijk een sms-bericht van ons als dit gaat gebeuren. Binnen die 90 dagen kun je nog gewoon gebeld worden en opwaarderen.

Die bewuste sms dat je nummer op het punt staat geblokkeerd te worden krijg je dus pas als je meer dan 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting. Het komt overigens heel weinig voor dat iemand zo weinig van zijn aansluiting gebruik maakt en in zo’n geval er dus ook nog alle tijd om weer op te waarderen. Je tegoed kun je eigenlijk doorlopend in de gaten houden, via het nummer dat Robin noemt, maar ook via de app.
Top daar hoopte ik op. Ik vermoed ook dat wij meer gaan opwaarderen dan mij lief is hahha, maar wilde even checken zodat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +18
Dat heb je natuurlijk helemaal zelf in de hand, Yvette! 😉 Je kunt het tegoed dus altijd monitoren, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent!
ze setten onbeberkt erbij wat niet klopt zit toch een limit aan vast onberberkt houd bij mijn in ook echt onbeberkt zonder een limit.van een half jaar.consumenten weten wel hoe ze geld kunnen verdienen en mensen verleiden met dit soort acties.

Reageer