Vraag

Gesprek en SMS overzicht

• 19 september 2017
  • 2 reacties
  • 123 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hoe kan ik met een prepaid zien wie er is gebeld of een SMS is verstuurd. Vooral om te controleren van kind waar de bundel aan opgaat.

2 reacties

Reputatie 7
Wie het toestel gebruikt is natuurlijk niet na te gaan. Er van uitgaan dat het het kind zelf is.
Verder is bij prepaid het verbruik alleen te zien in het toestel zelf. Onder de nummerherhaling (gebelde nrs) en verstuurde sms-en. (verzonden berichten).
Als ie een smartphone heeft en 3/4G staat aan kan er ook nog sluipverbruik zijn van app's. Bv als ze zichzelf updaten. Beter is om 3/4G uit te zetten en wifi verbinding aan op dat toestel.
Overigens zou een moderator in de systemen nog wel verbruik van internet kunnen nagaan. Uiteraard niet welke app's dat dan zijn.
Bellen en sms bij prepaid écht alleen via het toestel zelf. Om dat het al betaald is wordt dát niet vastgelegd.
Reputatie 4
Goedenavond @JdM, welkom! Ik zie dat PeterG je al opweg geholpen heeft. Zijn uitleg klopt helemaal! Als je nog details wilt weten qua dataverbruik (hoeveelheden en data/tijden), dan hoor ik graag van je via het privébericht :)

Je zou ook kunnen overwegen om deze prepaid om te zetten in een (klein) bel, sms en data SimOnly abonnement, zie ook https://www.kpn.com/mobiel/sim-only/basis/2-jaar. Hierbij krijg je namelijk op de maandelijkse factuur een overzicht van gebelde nummers en verzonden smsjes en dataverbruik (uiteraard geen details over welke apps de data verbruikt hebben). Nog een voordeel van een abonnement: is de databundel op? Dan verlagen wij de internetsnelheid maar zal je niets extra's hoeven te betalen. De bel/sms bundel heeft dit voordeel niet, als de smsjes/belminuten verbruikt zijn, dan kan er nog gebeld/ge-smst blijven worden maar dan tegen buitenbundeltarief.
Ik weet uiteraard niet waaraan het huidige verbruik opgaat (bel/sms/data) maar wellicht is dit een handige manier van controle houden 🙂

En, als je nu al een KPN abonnement hebt (mobiel/huispakket), dan kan ook dit nieuwe SimOnly abonnement toegevoegd worden aan KPN Compleet. Hiermee krijg je korting op de mobiele factuur en, afhankelijk van het type 2e abonnement, een gratis verdubbeling van de bundel.

Reageer