Beantwoord

GPS op SETracker KIDS

  • 14 March 2021
  • 15 reacties
  • 262 keer bekeken

Goedemiddag!

Ik heb een vraag ten aanzien van onze GPS tracker (SEtracker2 KIDS). We hebben de tracker gekocht en een prepaid KPN kaartje om er in te stoppen. We hebben de prepaid kaart via telefoon geactiveerd en dat werkt prima. 

Eenmaal in de tracker wordt er geen verbinding gemaakt. De tracker geeft aan; ‘Insert valid SIM-card’. 
In de handleiding lijkt het er op dat de APN / GPRS instellingen mogelijk aangepast moeten worden via een SMS command. Hier kom ik echter niet helemaal uit. Indien gewenst kan ik hier een afbeelding van plaatsen. Er staan wat variabelen voor onder andere instellingen voor Europa. 

Is er iemand van KPN die kan helpen of een behulpzame gebruiker die er ervaring mee heeft? 


Alvast heel erg bedankt! 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 March 2021, 10:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rowan_Gerrit, welkom op het forum!
Ik lees in een paar oudere topics dat het kan helpen de APN Prepaidinternet te gebruiken. Deze zal nog wel aan onze kant aangezet moeten worden. Kun je het telefoonnummer en simkaartnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Hoi @Thomas ,

Ik heb de gegevens toegevoegd!

Dank alvast.

Reputatie 7
Badge +20

@Rowan_Gerrit ik heb de APN “Prepaidinternet” voor je aangezet. Als je deze nu instelt en het toestel herstart moet het werken als het goed is!

Hi,

ik ook hetzelfde probleem. Krijg het horloge niet werkend. Ook mijn nummer toegevoegd aan mijn account. Zouden jullie hier ook naar willen kijken?

 

alvast bedankt,

 

Maarten

Inmiddels gelukt :-)

ik heb hetzelfde probleem.

wellicht dat iemand dit kan oppakken?

mvrgr

Wim

Reputatie 7
Badge +20

@langewim ik heb m aangezet!

Badge

Hallo, ook bij mij het probleem met het apn netwerk, in een mobiele telefoon werkt alles prima, in het gps horloge werkt het niet. Wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @P. Heskens, welkom op ons forum!
Ik heb voor jou ook de APN Prepaidinternet aangezet.
Als hier het probleem in zat moet hij nu werken! 
Mocht het toch nog steeds niet werken kun je er het beste even een eigen topic voor aanmaken!

Hallo Thomas

 kan je dit bij mij ook aan zetten, ik hé de zelfde problemen 

 

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @pwrutten, ik heb ook bij jou de Prepaidinternet APN aangezet!

Hallo @Thomas bedankt, helaas werkt de GPS tracker nog steeds niet, als je de tracker belt krijg je dat het nummer niet bereikbaar is, dan zou hj ook geen SMS ontvangen denk ik zo, heb jij nog een suggestie?

 

Groet

 

Peter

Reputatie 7
Badge +20

@pwrutten had je de APN Prepaidinternet ook al ingesteld op het horloge?
Als het daarmee niet werkt kun je hier het beste een nieuw topic voor aanmaken (het liefst met het merk+type horloge in de titel). Dan denken de community en wij even met je mee!

Hier het zelfde verhaal. Een gps tracker horloge voor me zoontje aangeschaft zodat ik niet continue buiten hoef te zijn als hij buiten is. Zo komt er ook nog wat van het huishouden terecht, dacht ik. 

Probleem is.. ik krijg op de SeTracker 2 app wel lbs locatie te zien. Maar zoals bekend is dat niet zijn specifieke locatie ( hij toont een straat parallel aan onze straat). Ik wil dus graag de locatie via gps maar krijg dit met geen mogelijkheid ingesteld. Zag ook dat er een command gesmst moet worden.. maar moet ik daar dan niet de apn gegevens van kpn prepaid inzetten? En zo ja, welke zijn dat?

Daarnaast denk ik ook dat jullie op de achtergrond voor mij het eerder al genoemde.. moeten wijzigen. Hopelijk werkt het dan!!

Willen jullie mij verder helpen? Heb het telefoonnummer in m'n profiel gezet.

Alvast bedankt.

Mvg,

Priscilla 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MamaVanVince, welkom op ons forum!
Ik heb de APN Prepaidinternet ook op dit nummer toegevoegd maar ik weet niet of daar de oorzaak in zit voor dit probleem. Dit is vaak de oplossing als het horloge niet wil verbinden met internet.
Dat de GPS niet accuraat is zit hem vermoedelijk in het horloge zelf en ik weet eerlijk gezegd ook niet genoeg van deze apparaten om je te vertellen hoe je er mee kunt sms’en.

Ik denk dat ook jij beter een een nieuw topic voor dit specifieke probleem aan kunt maken.