Beantwoord

GPS tracker met prepaid simkaart werkt niet in buitenland

  • 20 September 2021
  • 8 reacties
  • 414 keer bekeken

Hallo, ik gebruik een prepaid simkaart in de  GPS tracker. In Nederland werkt dit prima echter zodra ik de grens overga niet meer. Roaming staat aan. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Gr. Wim

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door RBxx 21 September 2021, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wim406 

Ik heb geen verstand van GPS trackers maar kan je in de instellingen kijken naar de APN?
Als het goed is moet die staan op: 'internet'.

Hallo @RBxx. Dank voor je reactie. Ik zie geen instelling voor APN. Maar zit momenteel in Frankrijk en kan ook geen instellingen wijzigen omdat de tracker offline aangeeft. Gr. Wim

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wim406 . Kan je de simkaart in een telefoon plaatsen om te kijken of die daarin wel werkt?
Dan kan je vaststellen of het probleem in de instellingen van de tracker zit of misschien toch in de simkaart.

In het laatste geval zet dan jouw 06-nummer en simkaartnummer in jouw Forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”, dat is privé en dus alleen zichtbaar voor een KPN medewerker. Dan kan een KPN moderator de instellingen in het systeem controleren.

Reputatie 7
Badge +19

Nog van harte welkom hier @Wim406!

Hallo @Wim406 . Kan je de simkaart in een telefoon plaatsen om te kijken of die daarin wel werkt?
Dan kan je vaststellen of het probleem in de instellingen van de tracker zit of misschien toch in de simkaart.

In het laatste geval zet dan jouw 06-nummer en simkaartnummer in jouw Forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”, dat is privé en dus alleen zichtbaar voor een KPN medewerker. Dan kan een KPN moderator de instellingen in het systeem controleren.

 

RBxx is je al te hulp geschoten zie ik, super. Heb je zijn laatste suggestie al kunnen uitproberen, en de simkaart even in een mobiele telefoon getest? Dat vertelt ons veel over waar we de oplossing moeten zoeken. We lezen graag of het is gelukt, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Hallo @Alexandra,

Ik heb de simkaart ondertussen uitgeprobeerd in een mobiele telefoon en daar werkt hij goed in het buitenland. Mogelijk zit het probleem in de instelling van niet goed de tracker. Bedankt voor je reactie en dat geldt natuurlijk ook voor @RBxx.

Reputatie 7
Badge +19

@Wim406 Goed om te horen, fijn dat je eruit gekomen bent met RBxx zijn tip en dat je het ons laat weten! Misschien kan de fabrikant van de tracker je nog helpen met eventuele instellingen. Ik hoop dat je daar ook snel een oplossing voor vindt.

Hallo @Alexandra,

De tracker werkt ondertussen ook in het buitenland. Probleem was zoals @RBxx al aan gaf de instelling van de APN. Voor KPN moet deze staan op “portalmmm.nl”. Allen dank voor de medewerking.
Groet @Wim406 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Alexandra,

De tracker werkt ondertussen ook in het buitenland. Probleem was zoals @RBxx al aan gaf de instelling van de APN. Voor KPN moet deze staan op “portalmmm.nl”. Allen dank voor de medewerking.
Groet @Wim406 

Fijn dat 't nu helemaal werkt zoals je het wilt hebben Wim, en dank voor het delen! :thumbsup_tone2: We denken graag met je mee, je weet ons hier te vinden.