Beantwoord

GPS tracker TKstar werkt niet

  • 29 April 2020
  • 14 reacties
  • 2259 keer bekeken

Hoi, ik heb dezelfde probleem, heb een GPS tracker gekocht een TKstar, kan hemniet aan de praat krijgen. geen reactie terug. heb een kpn prepaid erin, pincode uit , apn staat op internet.

genoeg beltegoed. bij instoppen simkaart wel GPS, (blauw lampje knippert) maar orange lampje niet.

wat doe ik verkeerd ??

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Ruben03 8 May 2020, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hoi, ik heb dezelfde probleem, heb een GPS tracker gekocht een TKstar, kan hemniet aan de praat krijgen. geen reactie terug. heb een kpn prepaid erin, pincode uit , apn staat op internet.

genoeg beltegoed. bij instoppen simkaart wel GPS, (blauw lampje knippert) maar orange lampje niet.

wat doe ik verkeerd ??


Dag @Ruben03. Dat is frustrerend. Heb je de handleiding van de TKstart er al eens bij gepakt? Welk model heb je precies? En zou je verder je profiel kunnen aanvullen met je 06-nummer en simkaartnummer? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan controleer ik je netwerkinstellingen. 

Hoi Natasja,

ik heb zeker alles volgens de handleiding gedaan.

het gaat om een merk TKstar T915.

de simkaar nummer wat ik er voor gebruikt is van kpn prepaid 06********.

Gr Ruben

Admin: bericht aangepast i.v.m. privacy.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Ruben03. Ik zag dat ‘Prepaid internet’ nog niet ingeschakeld stond. Dit heb ik nu voor je aangezet. Verder zie ik dat je nog niet hebt opgewaardeerd en je nu dus alleen het bonustegoed hebt. Als de GPS tracker na de wijziging van je netwerkinstellingen nog niet werkt, kun je eens je beltegoed opwaarderen. Ik lees graag of het is gelukt.

Hoi Natasja,

moet ik een bundel kopen of beltegoed opwaarderen ???

wat is het beste ??

gps tracker werkt nog niet 

 

Gr Ruben

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Natasja,

moet ik een bundel kopen of beltegoed opwaarderen ???

wat is het beste ??

gps tracker werkt nog niet 

 

Gr Ruben


Voor een gps tracker zou ik normaal gesproken altijd aanraden om zonder bundel te gebruiken en betalen per mb.

Probleem is, bij KPN betaal je 0.15 per mb, bij een gemiddeld verbruik van 40 mb per maand, kom je dan al op 6 euro uit.

Dus als je echt bij kpn wilt blijven dan is het voordeliger om de 100mb bundel te kopen van 4 euro.

Persoonlijk vind ik dat nog steeds veel te duur voor zoiets als een tracker. Er zijn prepaid providers waar je voor 1 cent per mb kan internetten en het je dus niet meer dan 30/40 cent per maand hoeft te kosten.

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Natasja,

moet ik een bundel kopen of beltegoed opwaarderen ???

wat is het beste ??

gps tracker werkt nog niet 

 

Gr Ruben


Dat is balen, @Ruben03. Ik vermoed dan dat het 'm zit in het feit dat je nu alleen bonustegoed hebt. Wat je het beste kunt aanschaffen, hangt een beetje af van de tracker. In principe gebruiken de meeste trackers alleen GPS, waar internet voor nodig is. Bellen doe je vaak niet met een GPS tracker, maar sommige trackers hebben deze optie wel. In principe is het dus voldoende om een internetbundel aan te schaffen hiervoor. En wil je constant internet gebruiken, kan je kiezen voor een Zorgeloos Bundel. Die bundel is wel wat trager dan de bundel zonder onbeperkt internet. Kom je er zo uit? :slight_smile:

Hoi natasja, gps tracker doet het nog steeds niet, heb een bundel erop gezet ongelimiteerd data voor een maand.

ik kom er niet uit.

 

Gr Ruben

Reputatie 6
Badge +9

Wat vervelend. Kun je wel toelichten wat er precies niet werkt? Dat is me op dit moment niet duidelijk. En kun je wel internetten als je de simkaart in een mobiele telefoon stopt? Ik lees het graag. 

Hoi natasja,

ik krijg geen reactie terug van mijn gps tracker, als ik de sim in mijn mobiel stop krijg ik alle sms’jes en berichten. kan ook bellen ingebeeld worden.ook kan ik gewoon internetten met 3g verbinding. ook opgewaardeerd met een bundel ongelimiteerd data voor een maand. heb alle stappen gevolg van de handleiding van het apparaat. of is sim kpn prepaid niet geschikt ervoor ?

ligt het toch aan het simkaart, het apparaat of aan mijn ??

 

Gr Ruben

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @Ruben03. Ik durf je zo niet te zeggen waar het aan ligt. Vanuit KPN bieden we geen ondersteuning op GPS trackers, dus ik ben zo langzamerhand ook wel door mijn adviezen heen. :disappointed: Ik zou je daarom toch willen adviseren om eens contact op te nemen met de leverancier. 

OKe bedankt, heb het apparaat terug gestuurd

gr Ruben

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @Ruben03. Jammer dat het niet is gelukt. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Hoi is al een jaar geleden,deze forum

Maar 

Ik heb die tracker ook

En duurde erg lang voor we alles door hadden

Hij doet het half

Hij pakt gps op staat  bij ons huis . Alleen als we gaan wandelen doet ie niets…

En eerst knipperen de kleuren

En dan is het uit ...of terwijl geen

n lichtjes  meer verder staat stand-by ofzo dan

 

Ik ben er iets later maar heb ook hulp nodig. Ik heb het tegenovergesteld van @Ruben03. Bij mij knipper juist alleen het oranje lichtje i.p.v. het blauwe. Oranje indiceerd LBS en blauw GPS. Ik krijg de GPS alleen niet aan de praat. Ik heb het toestel al 6 maanden niet gebruikt. Daarna opgewaardeerd en opgeladen, vandaag APN gecontrolleerd met KPN klantenservice. Ik weet niet meer waar ik moet gaan zoeken.