Beantwoord

Gratis databundel nog niet actief

  • 17 July 2019
  • 17 reacties
  • 282 keer bekeken

Badge
Ik heb een gratis data bundel gekregen omdat Telfort over ging naar KPN. Na twee weken kan ik deze nog steeds niet gebruiken. Jammer, want ik wilde prepaid data uitproberen. Vanmiddag naar de KPN winkel geweest. Daar wisten ze er ook geen raad mee.
icon

Beste antwoord door Susan_ 29 July 2019, 15:02

Bekijk origineel

17 reacties

Je hebt wel een slimme telefoon met de juiste apn instellingen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Zonzoeker, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat vreemd dat je nog steeds geen gebruik kan maken van de databundel voor prepaid, sinds de overstap.. En ook jammer dat ze jou in de KPN winkel niet konden helpen hiermee.. Ik help je graag verder!

Kan je aangeven welk toestel je gebruikt, en wat de instellingen zijn wat betreft mobiel netwerk of mobiele data? Het kan zijn dat je nog instellingen moet aanpassen nu je naar KPN bent overgezet (in principe niet hoor!).

Zou je daarnaast jouw 06-nummer (en simkaartnummer) willen noteren bij het klantnummer mobiel in jouw Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators, en daarmee kan ik even in de systemen kijken of ik iets kan vinden wat het blokkeert.
Badge
Ik heb net mijn profiel aangevuld. Ik hoop dat je er wat mee kan.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Zonzoeker, ik heb je reactie even gemist mijn excuses voor de late reactie!

Ik zie dat je inderdaad nog geen bundel hebt ontvangen waarmee je zonder kosten gebruik kan maken van prepaid internet. Ik zie wél dat er een bundel aangezet is op 28 juni, vanuit het tegoed. Ik kan nu een gratis bundel toevoegen, echter is dat een beetje zonde van de gekochte databundel. Wat ik kan doen, is dat ik de bundel aankomende maandag aanzet, zodat je er vanaf dat moment gebruik van kan maken! Is dat een oplossing voor jouw situatie?
Badge
Ik heb geen bundel gekocht, maar gratis gekregen. Ik wilde deze graag uitproberen. Helaas dus mislukt. Er zijn nog zes dagen resterend dus zet hem nu maar aan. Dan kan ik hem in ieder geval uitproberen. Als ik moet wachten tor maandag weet ik nog niet of het werkt.
Reputatie 7
Badge +21
@Zonzoeker, ik heb een gratis startbundel internet toegevoegd. Helaas is de eerste aangezette bundel niet te verwijderen én heeft die voorrang. Dus pas als die afgelopen is kan je gebruik maken van deze nieuwe bundel die ik heb toegevoegd.

Heb je wel gekeken of je de juiste instellingen aan hebt staan voor jouw toestel om gebruik te kunnen maken van internet?
Badge
Ik heb uren lang geprobeerd de instelling van mijn telefoon te veranderen. Allemaal volgens jullie stappenplan. Ik heb hulp gevraagd in mijn omgeving en ik ben naar de KPN winkel geweest (waar echt wel slimme jongens werken). Niemand is in staat om mij te helpen. Ik geef het op.
Reputatie 7
Badge +21
@Zonzoeker, daar heb je dan inderdaad wel genoeg tijd aan gespendeerd! Ik zou toch graag willen weten welk toestel het is. Wie weet kan ik nog iets anders zinnigs hierover vinden, los van het stappenplan. Want als we dat niet oplossen, kan het zijn dat ook je nieuwe bundel niet gaat werken maandag / dinsdag. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Badge
Ik heb een Samsung Galaxy A 7 telefoon. Zie mijn profiel voor verdere bijzonderheden.
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel. Enkele problemen zijn er wel met dit toestel begrijp ik uit sommige berichten. Je kan de internet instellingen het beste even resetten (terug naar toen je het toestel net kreeg) op de volgende manier:
  1. Selecteer Apps.
  2. Scroll naar en selecteer Instellingen.
  3. Selecteer Verbindingen en Meer netwerken.
  4. Selecteer Mobiele netwerken.
  5. Selecteer Namen toegangspunten.
  6. Selecteer de Menu-knop.
  7. Selecteer Standaardinstellingen.
  8. Selecteer OK. Uw telefoon wordt teruggezet naar standaard internet- en mms-instellingen.
Daarna stel je het opnieuw in volgens het stappenplan. Mocht je dit natuurlijk niet allemaal al uitgevoerd hebben uiteraard!
Badge
Na 1,5 uur proberen om internet in te stellen heb ik alle pogingen gestaakt. Stappenplan voor Android 8 en 9 werken allebei niet. Mijn gratis bundel stopt morgen en de extra bundel die ik kreeg was maar 1 dag geldig.
Reputatie 7
Badge +21
@Zonzoeker, ik wou dat we een tool hadden dat ik mee kon kijken op jouw mobiele toestel om het te regelen 😞 Ik heb, omdat vandaag je bundel stopt, een nieuwe toegevoegd voor een maand dit keer. Werkt ook dit niet, dan gaat er toch iets fout bij de instellingen van het toestel of het simkaartje.. Is de KPN winkel te ver weg om nogmaals langs te lopen? Want zij kunnen meekijken, wat echt wel fijn is!
Badge
De expert van die winkel kon mij ook niet helpen
Dus daar ga ik ook niet meer heen. En laat die gratis bundels maar zitten hoor. Het gaat mij niet om het geld. Ik dacht meer aan het gemak. Het kost mij nu alleen maar stress.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb er nog even met een collega naar gekeken, we hebben vanaf hier een reset gegeven. Dat wil nog wel eens helpen! De simkaart meldt zich opnieuw aan op het netwerk, en probeert een nieuwe verbinding op te starten. Zou je nog één ding voor mij willen doen? Dat is het toestel opnieuw opstarten. Het zou daarna moeten werken!

Let er wel op, de bundel is een maand geldig. Wil je daarna niet dat er tegoed afgaat als je internet gebruikt, bestel dan een nieuwe bundel. Internet zonder een bundel is namelijk best prijzig en zo gaat je tegoed erg snel op.
Badge
Toestel opnieuw opgestart. Wifi uitgezet. Mobiel internet aangezet, en zie ...... een wonder is geschied. Ik heb verbinding via mijn bundel. Hartelijk dank voor het meedenken hoor.
Reputatie 7
Badge +21
@Zonzoeker, opgeven is geen optie! Heel fijn dat het nu werkt en dat je (eindelijk maar toch) gebruik kan maken van KPN prepaid internet! De bundel zal nog wel even geldig zijn, dus je kan lekker uitproberen of het iets voor jou is of niet 😄
Badge
🥰

Reageer