Hi naar prepaid

• 17 juni 2015
  • 5 reacties
  • 365 keer bekeken

Hallo, mijn nummer 06 ******** is omgezet naar KPN. tegelijk ben ik nu overgegaan naar een Smartphone (samsung galaxy s3 mini). Ik merkte dat mijn tegoed vrijwel op was (ik heb weinig gebeld), maar zag op mijn smartphone internet ingeschakeld 3G. Ik heb helemaal geen internetbundel voor mijn prepaid - zie "mijn KPN".

Ik heb nu "Mobiele gegevens" op mijn smartphone uitgezet. Maar ik snap het niet.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Eerbeekj,

Welkom op het forum. Heel jammer om te lezen dat er tegoed verdwenen is, omdat je internet aanstond. Ook al heb je geen internetbundel, kan het inderdaad goed mogelijk zijn dat je toestel internet verbruikt op het moment dat er bepaalde applicaties draaien die een internetverbinding zoeken. Het advies is, zoals Friesian aangeeft, om mobiel internet uigeschakeld te houden en te verbinden met WiFi waar mogelijk.

Natuurlijk is het ook mogelijk om een internetbundel aan te vragen, deze zijn er al voor een paar euro. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, hoor ik dit graag. 

Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen!

Dit was voor Hi inderdaad ook het geval en het is zeer goed mogelijk dat het tegoed zo snel is opgegaan. Ik heb dit toch even gecontroleerd, maar ik zie dat je op 16 juni met €25 opgewaardeerd hebt en dat je huidige tegoed (opvraagbaar via *101#) €25,52 is. Dus voor zover ik kan zien, is er na 16 juni minder dan €2 aan data verbruikt, je had namelijk iets minder dan €27 aan tegoed. 

Wil je eens controleren of jij via *101# ook €25 ziet staan? M.b.t. het netwerk, zou je even mogen kijken of je toestel wel op 'automatisch verbinden' staat. Dit zie je bij de instellingen, mobiele netwerken. 

Goedemorgen 

Ik zal bij het begin beginnen. Iets wat vaker gebeurt is per abuis een 06 nummer plaatsen op een openbaar forum. Dat is echt niet nodig en/of aan te raden vanwege privacy plus een moderator heeft nadat jij bent ingelogd op je kpn omgeving je gegevens al met 1 knopdruk.

Dat je nu mobiele netwerken hebt uitgezet is prima.

Koop je een smartphone dan staan mobiele gegevens aan, dat gebeurt bij elke smartphone (fabrieksinstelling).

Bij het inschakelen en de eerste instelling van je smartphone zal de sim zich melden op het netwerk nadat de sim is geactiveerd.

Bij aanschaf van een smartphone kunnen upgrades worden gedownload, apps worden bijgewerkt.

Stel je telefoon in dat dit gebeurt via uitsluitend wifi. Even een bezoekje brengen aan google playstore en bij instellingen zetten apps niet automatisch downloaden.

Bij google playstore op pijltje/lijntjes linksboven klikken tot je ziet mijn apps. Scroll naar beneden naar instellingen.

Bij bijvoorbeeld het bonustarief kost 1 MB 0.25 euro, wifi is gratis bij voorkeur beveiligd !

Gebruik dus wifi.

http://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/tarieven/prepaid.htm

Een kleine extra tip die ik je wil geven is...

Zet elke dag je smartphone een kwartier uit daarmee geef je de telefoon een reset, oude taken worden dan vergeten.

Heb ik het je duidelijk uitgelegd?

Friesian.

eerbeekj schreef:
Vraag 2: Is mijn tegoed van 20 Eur dan binnen enkele uren opgemaakt (20/0,25=80MB) voor de achtergrondprocessen?

Hoi 

Je begrijpt dat anderen en ik hier niet het antwoord op kunnen geven, privacy, maar dat lijkt me een beetje veel.

Wanneer je je telefoon niet gebruikt kun je hem ook op vliegtuigstand zetten.

Wifi en sim zijn dan geblokkeerd, mob. data dus onmogelijk !

Vraag van mijn kant.

Zit er op je telefoon gegevensgebruik? Daar kun je het een en ander mee nakijken.

Indien niet zou ik een data monitor adviseren.

3G watchdog is een erg goede, alleen daarmee zie je niet wat actief is.

Met Onavo Count of Data Monitor krijg je een heel goed beeld. (google play store)

Wat verbruikt is voor installatie zie je niet.

Friesian

Hallo Friesian, Marcia,

dank voor jullie reactie, nog 2 vragen om het goed te begrijpen,

* dat een smartphone bij in gebruikname direct "aan" staat voor internetgebruik via "mobiel" dat begrijp ik.

* dat allerlei processen die op de achtergrond draaien en internet gebruiken begrijp ik ook :-)

* ik begrijp dat je bij KPN prepaid ook zonder internetbundel prepaid kunt internetten (dit kan bij KPN Telfort NIET)

Vraag 1: was dit bij Hi ook al zo?

* ik zie op "mijn KPN" dat ik (in mei) ben overgezet van Hi prepay naar "KPN vast tarief -prepay". Ik had toen nog tegoed van 20Eur, ik heb mijn NOKIA vrijwel niet gebruikt.

* op 16 juni heb ik mijn smartphone in gebruik genomen.
Vraag 2: Is mijn tegoed van 20 Eur dan binnen enkele uren opgemaakt (20/0,25=80MB) voor de achtergrondprocessen?

NB.: Als ik de smartphone uitzet (dus echt uit) dan moet ik me telkens weer aanmelden bij de mobiele provider. Dit wordt niet automatisch gedaan, is dus niet handig.

al vast dank voor je reactie

Reageer