Beantwoord

Hoe lang na blokkeren kan ik deblokkeren?

  • 1 March 2020
  • 21 reacties
  • 710 keer bekeken

Ik heb mijn telefoon 6 maanden niet gebruikt en niet opgewaardeerd. Ik zag het sms-je helaas pas 2 dagen na de datum dat ik uiterlijk kon opwaarderen. Nu lees ik in dit forum dat ik nog 3 maanden na deze datum kan vragen aan KPN om te deblokkeren. De medewerker aan de telefoon zei dat dit maar een week was. Ik woon in het buitenland dus 1 week ga ik niet halen maar 3 maanden zou lukken. Wat is waar? En wat heb ik nodig in de winkel om te deblokkeren? Kan iemand anders dit voor mij doen?

Hartelijk dank voor de hulp

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 March 2020, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

De medewerker heeft verkeerde informatie gegeven. Het is inderdaad 3 maanden.

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Kun je vanuit het buitenland de opwaardeer site niet bereiken? Of heb je geen NL rekening of iDeal meer?

Hartelijk dank voor de reactie. Ik had geen beltegoed er meer op staan en het lijkt er toch echt op dat het nummer is geblokkeerd. 

Mijn dochter heeft vanuit Nederland KPN gebeld en die hebben er 5 euro opgezet maar helaas zonder resultaat. Er worden allemaal andere antwoorden gegeven. Ik heb zelf al met diverse mensen van KPN contact gehad via chat maar steeds iets anders en het is niet opgelost…..

 

Ik kan de opwaardeer site prima bereiken en ik heb ook een NL rekening maar het nummer werkt gewoon niet meer

Graag gedaan. Vul je gegevens even in op je profiel (de velden waar privé bij staat) dan kan een medewerker van KPN er eens naar kijken. (duurt doorgaans tot 48 uur, afhankelijk van de drukte op het forum)

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Carolavdg, welkom! Het klopt helemaal wat @jlthkoch zegt. Je hebt nog 3 maanden de tijd na die zes maanden geen gebruik. Ik zie hierboven dat je aangeeft dat je dochter met de klantenservice heeft gebeld en dat zij er vijf euro tegoed hebben opgezet. Dat wordt door het systeem niet herkend als opwaarderen, dus dat zal inderdaad ook niet geholpen hebben. Mijn excuses hiervoor.

 

Je kunt het beste via iDeal zelf een opwaardering doen. Dat kan via onze website, maar het is mogelijk dat deze een storing geeft omdat je geblokkeerd bent. In dat geval zou je nog eens kunnen proberen om het via een externe site te proberen. Mocht dit ook niet werken, dan adviseer ik om je dochter langs een supermarkt/tankstation te sturen om een opwaardeerkaartje te kopen. Zij kan de codes dan doorgeven aan je. Hier lukt het sowieso mee.

 

Mocht je twijfelen over de geldigheid, vul dan inderdaad je forumprofiel even aan met je 06-nummer. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Beste Marcia,

Dankjewel voor je reactie. KPN heeft mijn tegoed gisteren opgewaardeerd met 5 euro maar ik kan nog steeds niets. Het lukt mij ook niet om de KPN App te activeren omdat ik geen code ontvang. Ik heb dus wel een sms ontvangen gisteren over het opwaarderen van de 5 euro dus ik begrijp niet zo goed wat het probleem is.

Waar kan ik mij mobiele nummer invullen? Ik heb dat namelijk gedaan toen ik mijn profiel heb aangemaakt. Ik zie het daar staan. Als ik naar de link ga die je hebt gegeven, zie ik geen veld voor mijn mobiele nummer? 

Dank voor de hulp.

Waar kan ik mij mobiele nummer invullen? Ik heb dat namelijk gedaan toen ik mijn profiel heb aangemaakt. Ik zie het daar staan. Als ik naar de link ga die je hebt gegeven, zie ik geen veld voor mijn mobiele nummer? 

Je mobiele nummer kun je plaatsen in het vak “persoonlijke opmerkingen”. Dit vak is alleen zichtbaar voor de KPN medewerker.

Reputatie 6
Badge +6

Beste Marcia,

Dankjewel voor je reactie. KPN heeft mijn tegoed gisteren opgewaardeerd met 5 euro maar ik kan nog steeds niets. Het lukt mij ook niet om de KPN App te activeren omdat ik geen code ontvang. Ik heb dus wel een sms ontvangen gisteren over het opwaarderen van de 5 euro dus ik begrijp niet zo goed wat het probleem is.

Waar kan ik mij mobiele nummer invullen? Ik heb dat namelijk gedaan toen ik mijn profiel heb aangemaakt. Ik zie het daar staan. Als ik naar de link ga die je hebt gegeven, zie ik geen veld voor mijn mobiele nummer? 

Dank voor de hulp.


Opwaarderen via de KPN site gaat niet lukken, die hebben al maanden een storing, wat al vreemd is opzich.

Als je in het buitenland woont, kan inderdaad iemand anders in NL een opwaardeerkaartje voor je kopen en de codes aan je doorgeven.

Maar in principe kan je het ook zelf oplossen door bv via opwaarderen.nl een opwaardeerkaartje te kopen, je krijgt daar na betaling direct een opwaardeercode om op te waarderen. Je betaalt daar wel een kleine toeslag extra, dacht 50 cent of zo.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Carolavdg bedankt voor de verduidelijking en het toevoegen van je mobiele nummer. Ik zie inderdaad dat wij vijf euro hebben gecrediteerd. Nogmaals: dit is geen opwaardering. Ik zal mijn collega ervan op de hoogte stellen dat dit helaas niet het gewenste effect heeft en zal hebben. Het is van belang dat je zelf opwaardeert. Als dit niet via de website wil, kan dit inderdaad wel via een opwaardeerkaart die je in de supermarkt en/of tankstation kunt halen. Mijn excuses voor deze verwarring. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie trouwens dat je vanmorgen het advies hebt gekregen om een nieuwe simkaart te halen. Dat is helemaal niet nodig. Je nummer is gewoon nog actief, je zult deze alleen wel zelf moeten opwaarderen. Ik vind het heel vervelend dat je zoveel tegenstrijdige informatie krijgt, mijn excuses.

Dankjewel Marcia, ik hoop dat het zo is, ik heb de SIM kaart inmiddels besteld en ik heb de oude SIM terug naar Nederland gestuurd. Allemaal voor niets lijkt het dus. Heel vreemd allemaal al die tegenstrijdige berichten. Ik zal nu dus moeten wachten tot mijn dochter de SIM kaart heeft en dan ik vragen of zij een opwaardeerkaart koopt in de supermarkt. Dankjewel voor je antwoorden in ieder geval.

 

Nog wel een vraag Marcia_ Hoe komt het dan, dat ik de KPN App niet kan activeren? En dat ik bij het aanmaken van KPN-ID ook mijn telefoonnummer niet kan koppelen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zal nu dus moeten wachten tot mijn dochter de SIM kaart heeft en dan ik vragen of zij een opwaardeerkaart koopt in de supermarkt. Dankjewel voor je antwoorden in ieder geval.

Dit klopt helemaal! Maak je gebruik van de MijnKPN app of van de Prepaid app? Ik adviseer je om de laatste te downloaden. Als jouw nieuwe simkaart terug is, dan kan je jouw nummer hieraan koppelen. Je krijgt dan een verificatiecode per sms. Laat me trouwens nog even weten of er kosten zijn gemaakt voor de nieuwe simkaart. Dan vergoed ik deze natuurlijk. 

 

Goedemorgen Marcia, 

Ik maakte gebruik van MijnKPN app, maar dat lukte dus niet. Ik zal de Prepaid app proberen als mijn SIM kaart terug is. Je geeft aan de nieuwe SIM kaart. Ik had begrepen dat ik een algemene nieuwe sim kaart aan moest vragen, een nieuwe sim kaart voor het oude nummer lukte namelijk ook niet. Dus als ik je goed begrijp kan ik met de nieuwe sim kaart en de prepaid app zelf het nummer koppelen aan de nieuwe sim kaart. De kosten voor de kaart waren €4,99

Ik laat weten hoe het afloopt en heel hartelijk dank voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +30

Ach, heeft mijn collega geadviseerd om een geheel nieuwe simkaart met een nieuw telefoonnummer aan te vragen? Is dat ook wat jij wilt? Volgens mij heb je nu dan twee opties: 

  1. de nieuwe simkaart activeren en deze inderdaad koppelen aan de prepaid app
  2. de nieuwe simkaart NIET gebruiken, maar jouw dochter de oude simkaart op laten waarderen. Dan behoud je je huidige nummer. 

Mocht je wel een nieuw nummer gaan gebruiken, kan je deze t.z.t. in jouw forumprofiel aanvullen? Dan kan ik de 4,99 euro daarop vergoeden. Als je het huidige nummer gaat blijven gebruiken, dan zet ik het daar op.

nee een nieuw nummer is juist  absoluut niet wat ik wil, maar volgens de collega moest er een nieuwe kaart worden besteld en dan als de kaart binnen is KPN bellen en vragen het oude nummer aan de nieuwe kaart te koppelen (net als bij wisselen van provider)…..

 

Ik hoop mijn oude kaart morgen bij haar is en dan op waarderen en hopelijk werkt het dan gewoon allemaal meer zoals je aangeeft.

Wordt vervolgd

Reputatie 7
Badge +30

Dat zou helemaal goed moeten komen hoor. Ik hoor het graag van je :-).

Beste Marcia,

Vandaag is mijn oude SIM kaart dan eindelijk bij mijn dochter aangekomen en je had helemaal gelijk. Opgewaardeerd met de code die ik had gekocht en hij doet het gewoon weer. Jammer van de wereldreis die de kaart heeft gemaakt en de onnodige kosten maar jij gaf het enige juiste antwoord. 

Wellicht een tip voor de website om even te vermelden dat er problemen zijn met het opwaarderen van geblokkeerde nummers. Had mij in ieder geval een hoop werk bespaard.

De nieuw aangekochte SIM kaart wat een collega had geadviseerd, ga ik dus niet gebruiken.

Hartelijk dank voor alle hulp in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +30

Super om te lezen dat het gelukt is! Inderdaad heel jammer dat het je zo belachelijk veel moeite heeft gekost, dat had niet gehoeven. Zoals beloofd heb ik 5 euro tegoed toegekend aan je 06-nummer. Wellicht kan je nog iemand anders blij maken met de nieuwe sim :-).

Ik zie trouwens dat je vanmorgen het advies hebt gekregen om een nieuwe simkaart te halen. Dat is helemaal niet nodig. Je nummer is gewoon nog actief, je zult deze alleen wel zelf moeten opwaarderen. Ik vind het heel vervelend dat je zoveel tegenstrijdige informatie krijgt, mijn excuses.


Dat zelf opwaarderen werkte bij mij niet ! Ik heb het zowel gisterenavond als vandaag op allerlei manieren zelf geprobeerd ! oa met een opwaardeercode.

Na drie keer bellen, 2x gisteravond en 1x vandaag heeft de helpdesk de opwaardeercode vandaag voor mij ingevuld en pas toen lukte het.   Heeft alles bij elkaar ongeveer een halve dag geduurd en was erg frustrerend ! Volgens mij is de directie en het management van KPN deze regel in de loop der tijd vergeten of ze weten niet goed hoe ze deze in de praktijk moeten toepassen...……    Onder marketing verstaan we een op de wensen en behoeften van de afnemer gericht ondernemersbeleid. 

 

Ja alles gelukt Marcia!! Sim weer terug in Zuid-Afrika en alles werkt weer. Jammer van al het gedoe daarvoor, maar ben heel blij dat het is opgelost. 

Ook heel hartelijk bedankt voor het opwaarderen ter vergoeding van de nieuw aangekochte SIM kaart. Waardeer het gebaar heel erg!

Reputatie 7
Badge +30

@picture welkom! Jammer om te lezen dat het je zelf niet gelukt is! Fijn dat het met de hulp van de collega's alsnog gelukt is, maar dat zou natuurlijk niet zo hoeven.

 

@Carolavdg top! Heel erg fijn dat het uiteindelijk toch goedgekomen is. Jij bedankt voor je geduld :-).