Beantwoord

Hoe ruil ik mijn voormalig rabomobiel prepaid simkaart om?

  • 15 June 2021
  • 2 reacties
  • 169 keer bekeken

Via MijnKPN kun je je mobiele abonnement koppelen aan je KPN ID? Daarna moet je via http://www.kpn.com/vervangjesimkaart je simkaart kunnen vervangen.
Begrijp ik het goed dat ook dat niet lukt? Waar loop je precies vast?
Kun je het later nog eens proberen? Of met een ander apparaat/browser?

 

Hallo,

Ik heb nog een prepaidkaart, welke ooit een rabomobielkaart is geweest welke is omgezet tot KPN prepaid, KPN laat nu weten dat deze kaart niet meer veilig is en ik een nieuwe simkaart moet aanvragen.

Echter als ik dit probeer moet ik mijn kaartnummer en puk-code intoetsen ik bezit geen van beiden.

Wat kan ik nu doen?


*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en quote/link toegevoegd voor context.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 16 June 2021, 14:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Josh48, welkom op ons forum! Jouw verouderde simkaart willen we inderdaad graag vervangen. Je geeft echter aan niet te beschikken over jouw simkaartnummer en puk-code, welke je wel nodig hebt. Het simkaartnummer kan je op meerdere manieren achterhalen. Je kunt de simkaart uit jouw toestel halen en het nummer hierop aflezen. Is dit niet goed leesbaar? Dan kan je in sommige gevallen het simkaartnummer ook via de instellingen van jouw telefoon achterhalen: 

iPhone / iOS

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Algemeen';
  3. Ga naar 'Info';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'ICCID'.

Windows Phone

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Info (Over Windows Phone)';
  3. Druk op 'Meer informatie';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'SIM ID'.

Voor Android is het helaas niet mogelijk om het simkaartnummer via de instellingen te achterhalen. Hiervoor kan je gebruik maken van de gratis app Sim Card.

Jouw pukcode kan je direct inzien via MijnKPN of je kan het online formulier invullen om deze op te vragen. Kom je er niet uit? Neem dan telefonisch contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 0402. We helpen je dan graag verder.

Het is op gelost met een telefoongesprek en begeleiding van KPN.

Top KPN  en Denis bedankt.