Sticky

Hoe werkt KPN Prepaid? Heel makkelijk!

Reputatie 7
Badge +23

Tegenwoordig lijkt het alsof iedereen een abonnement heeft. Wist je dat er nog veel mensen gebruik maken van prepaid? Vroeger kon je het opwaarderen van je tegoed alleen via een opwaardeerkaart doen. Tegenwoordig gaat dit veel makkelijker, het kan zelfs automatisch.
Hieronder lees je meer over KPN prepaid en de vele mogelijkheden.

Hoe activeer ik mijn nieuwe prepaid simkaart?

Dit doe je door verbinding te maken in Nederland met een Nederlands telefoonnummer. Met een belletje activeer je je simkaart. In het buitenland kun je je simkaart niet activeren.

Hoe vraag ik mijn beltegoed op?

• Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je tegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed.
  • Kijk in MijnKPN

Wat moet ik doen voor mijn € 7,50 extra bonustegoed?

• Maak een MijnKPN account aan
  • Koppel je prepaid telefoonnummer aan je MijnKPN account
  • Bij het inloggen zie je onderin ‘gratis tegoed aanvragen’, klik hierop en vul alle gegevens in.
  • Wanneer je het formulier verstuurt ontvang je binnen 24 uur je extra tegoed.

Lukt dit niet? Dan kun je onder dit topic een bericht achterlaten. Dan helpen we je verder.

Kan ik bundels aanschaffen met het bonustegoed?

Nee, dat kan niet. Je kunt met je bonustegoed bellen en sms'en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Bellen naar het buitenland, gebruik maken van betaalde sms-diensten en het bellen naar overige nummers gaat ook niet met je bonustegoed.

Hoe kan ik mijn beltegoed opwaarderen?

Dat kan op verschillende manieren! Zo is er voor iedereen een geschikte manier om beltegoed bij te schrijven. Hieronder lees je daar meer over.
  • Eenmalig online opwaarderen
  • Sms opwaarderen
  • Mobiel opwaarderen
  • Automatisch opwaarderen
  • Met een opwaardeerbon
Meer informatie over bovenstaande opties vind je op je hier: Prepaid opwaarderen.

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Als je 1 keer in de 6 maanden je tegoed gebruikt (lees: belt, een smsje verstuurt of data gebruikt) is je prepaid tegoed onbeperkt geldig.

Zijn er bundels die ik kan gebruiken bij prepaid?

Die zijn er zeker! Voor zowel internetten, bellen als sms’en. Ook in het buitenland kun je een bundel aanschaffen. De bundels voor het binnenland kan je ook binnen de EU gebruiken. Activeren van bundels is makkelijk! Dit kun je eenvoudig doen via MijnKPN of per sms.

Is mijn onbeperkt online bundel echt onbeperkt en in het buitenland geldig?

Ja. In het buitenland kun je deze bundel gebruiken. Er wordt dan geen beltegoed afgeschreven. De snelheid van deze internetbundel is 128 kb/s.

Kan ik met prepaid gebruik maken van 4G?

Dat kan nog niet. Je kunt wel gebruik maken van 3G (internet) en 2G (bellen). Wil je dit wel? Dan kun je je aansluiting ook upgraden naar een KPN sim only abonnement. Je hebt al een Sim Only abonnement vanaf € 13,50 per maand!

Wat kan ik met MijnKPN voor prepaid?

• Je tegoed inzien
  • Bundels activeren/inzien/wijzigen
  • Je tariefplan inzien/wijzigen
  • PUK code inzien
  • Één van de opwaardeerdiensten instellen
  • Simkaart nummer inzien
Met de MijnKPN app voor prepaid kan je nog meer!

Hoe vraag ik een vervangende simkaart voor mijn prepaid telefoonnummer aan?

Stel je hebt een nieuw toestel, maar je simkaart past niet? Wat moet je dan doen? Je kunt gemakkelijk een vervangende simkaart aanvragen. Je betaalt hier eenmalig € 4,99 voor. Dit bedrag wordt afgeschreven van je beltegoed. Je nieuwe simkaart ontvang je binnen 5 dagen van ons. Heb je even geen beltegoed, dan kan je het beste je beltegoed online opwaarderen, zodra je weer voldoende beltegoed hebt kan je een vervangende simkaart aanvragen.
Ook kan je een nieuwe simkaart kopen in de KPN winkel. Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee en niet te vergeten: je huidige simkaart.

Heb je vragen over prepaid? Of ben ik iets vergeten? Laat het me hieronder weten 🙂.

4 reacties

Helaas werken bij mij de bundels niet meer. Ik krijg steeds de melding dat de koop mislukt is en het nog eens moet proberen. Storing?, onderhoud?. Normaal werkt het prima. Al een dag zonder bundel nu, begint een kostbaar geintje te worden.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Jeffm. Welkom op het forum.

Is het ondertussen gelukt? Of is de storing nog steeds gaande?
Mijn beltegoed blijft het zelfde... ik heb de afgelopen dagen zowel naar vaste en mobiele nummers gebeld maar ik blijf het zelfde bedrag houden??? en dan zeggen ze het beltegoed is 6 maanden houdbaar en verloopt niet als je een keer belt of sms'st maar als het beltegoed niet veranderd schiet ik er nog niets mee op lijkt me
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond sjors2, welkom op ons Forum!
Ik denk te weten hoe het komt dat je niet ziet dat er beltegoed af gaat. Je hebt namelijk ook nog extra tegoed (bonus), en op dit moment bel en sms je met dat tegoed. Dat zou verklaren waarom je beltegoed niet afneemt! Dit extra tegoed kan je opvragen via *107# , het 'normale' tegoed vraag je vaak op via *101#. Wil je alles in één overzicht zien, kan je het beste bellen met 1266 dan krijg je het volledige overzicht van je tegoed.
Je kan het even testen door eerst het extra tegoed op te vragen, hierna te bellen of een sms te versturen, en dan opnieuw te kijken of het daar vanaf gaat 😉

Reageer