Beantwoord

Hoe werkt KPN prepaid kaart met setracker horloge: ziet GPS niet

  • 8 May 2022
  • 8 reacties
  • 178 keer bekeken

Graag uitleg wat ik moet doen om een prepaid kaart van kpn te gebruiken voor setracker en horloge met gps

De simkaart is reeds geplaatst on de horloge 

Moet nog toegevoegd worden in mijn kpn

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 May 2022, 20:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pieter Mountain, welkom op ons forum!
Inhoudelijk heb ik niet zoveel verstand van dit horloge of hoe je deze in moet stellen. Hier zijn wel meerdere topics over.

Wat ik vaak tegenkom is dat het nodig is om de “Prepaidinternet” APN te gebruiken in plaats van “Portalmmm.nl” of “internet”. Die moet nog wel aangezet worden door ons.
Dat kan ik voor je doen maar daarvoor heb ik nog wel wat gegevens voor je nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

 

Relevante topics:

 

Reputatie 7
Badge +20

@Pieter Mountain heb je het nog werkend kunnen krijgen?

@Thomas 

 

Ook ik struggle al een tijdje met de populaire GPS horloges. Inmiddels een nieuwe ontvangen maar voor ik weer 6,5 uur de strijd aanga...kun jij nazien of mijn instellingen juist staan (m.n. APN, want heb kaart nu in telefoon en APN is nu automatisch ingesteld op "internet". Via tel ook op 2g gezet, pincode eraf maar vroeg me af ik miss ook drager moet aanpassen naar GPRS? Via zoeken op internet zou mijn data niet werken maar op tel zit ik gewoon te "surfen" op Edge. En dat schijnt uit je display van de GPS horloge te moeten "verdwijnen"... Help

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Prummie, ik heb ook bij jouw nummer de “Prepaidinternet” APN aangezet, die staat standaard uit namelijk. 

Inhoudelijk heb ik er verder zoveel verstand van maar volgens mij moet het gewoon werken als je die instelt. Het is inderdaad wel goed om het toestel op 2G of 4G te zetten want 3G is/gaat eruit.

Of het toestel/apparaat nog verschil maakt tussen 2G en GPRS of Edge zou ik zo niet weten.

@Thomas goedemiddag, dank je wel voor je snelle respons. Vrees dat er geen verandering is. Nu weet ik niet of ten tijde van de aanpassing van jouw kant naar prepaidinternet, het horloge aan moest staan of uit. Zou je nog 1x willen kijken of APN goed staat. En is het niet mogelijk om dit eventueel zelf in te stellen door sim in tel te stoppen en APN daar aan te passen? Zo niet, dan ligt het echt aan het horloge en wordt het tijd om geld terug te vragen. Sneu aangezien het een verjaardagscadeautje was waar al 2 jaar op gewacht was. 10 euro beltegoed ook foetsie door alle sms code...kan geen code meer zien haha.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het nog even gecheckt @Prummie maar hij staat hier wel aan op het nummer. Nou maakt het daarvoor gelukkig niet uit of het toestel zelf aan of uit staat. Als ik hier de APN prepaidinternet aangezet heb op het nummer kan hij er verbinding mee maken. Het moet nog wel ingesteld staan op het horloge want anders probeert ie waarschijnlijk een ander/verkeerd APN. Volgens mij is dat iets wat op het toestel aangepast moet worden maar ik heb er zelf helaas weinig kaas van gegeten verder.

@Thomas oke super. In ieder geval 1 ding dat goed gaat met dan ding haha. Dank je wel. Kun je mij laten weten wat de APN instellingen voor prepaidinternet dan zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

@Prummie dat zou ik helaas niet precies weten. Volgens mij zet je bij APN gewoon “prepaidinternet” neer en laat je de rest staan zoals het staat. Als dat niet werkt heb ik echt geen idee.
In de topics die ik eerder noemde staat ook nog een hoop informatie. Misschien kun je daar vinden wat je zoekt!

Hoi @Pieter Mountain, welkom op ons forum!
Inhoudelijk heb ik niet zoveel verstand van dit horloge of hoe je deze in moet stellen. Hier zijn wel meerdere topics over.

Wat ik vaak tegenkom is dat het nodig is om de “Prepaidinternet” APN te gebruiken in plaats van “Portalmmm.nl” of “internet”. Die moet nog wel aangezet worden door ons.
Dat kan ik voor je doen maar daarvoor heb ik nog wel wat gegevens voor je nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

 

Relevante topics: