Beantwoord

Houdbaarheid saldo prepaid

  • 15 April 2020
  • 7 reacties
  • 2129 keer bekeken

Waarom staat er, als ik mijn prepaid beltegoed opvraag, dat het houdbaar is tot 17 oktober 2020?

icon

Beste antwoord door PeterG 16 April 2020, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Geen idee. Wat is daar niet goed aan?

Dan heb je 16 april er nog mee gebeld, gesms't of internet gebruikt. Bij ieder actief* gebruik schuift de geldigheid 6 maanden door (eigenlijk 182 dagen geloof ik).

*actief gebruik is: zelf bellen met verbinding (gesprek); sms verzenden; internet gebruiken

Ik dacht dat die geldigheidsbeperking al lang was afgeschaft

Ben er net achter gekomen dat als je niet iedere 6 of 8 maanden je tegoed opwaardeert je hele tegoed vervalt. Zet er juist veel op met het idee ,dan zit ik voorlopig goed. Dus ongeacht of je belt, sms’t of internet.

Nee, piep. Ik heb net uitgelegd dat het tegoed geldig blijft zolang je er maar regelmatig gebruik van maakt. Opwaarderen is alleen nodig als er te weinig tegoed op staat. Dat doe ik nog maar 1 x in de 20 maanden gemiddeld.

Maar gebruik de telefoon zeker 1 à 2 x per maand (het is eigenlijk een reservenummer voor mij).

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Klik onder Veelgestelde vragen over Prepaid opwaarderen op de tekst:
Beltegoed. (!!!)

Hallo Peter

Verzin het niet zelf. Heb net uitgebreid gechat met medewerkster van KPN klantenservice en die beweerde wat ik eerder zei. Vond het ook vreemd dus diverse malen uitdrukkelijk gevraagd hoe het zat met steeds hetzelfde antwoord. “Als je niet opwaardeert binnen 6 of 8 maanden, dan vervalt je tegoed”.

Heb je link bekeken.  Dank daarvoor. Eindelijk duidelijkheid en.ben gerustgesteld.Service medewerkster mag wel bijgeschoold worden.

Mee eens. Aan de telefoon krijg je nogal eens 'gezwam' of, zoals in dit geval, wel heel oude informatie. Dat is niet alleen bij KPN zo overigens. Ook bij Ziggo a.d. telefoon kennen ze hun producten vaak niet of niet goed.

Dat het tegoed onbeperkt geldig is zolang de telefoon maar niet langer dan 6 maanden niet gebruikt wordt staat ook in een Sticky hier op het forum.

https://forum.kpn.com/prepaid-16/hoe-werkt-kpn-prepaid-heel-makkelijk-423629