Beantwoord

Houdbaarheidsdatum prepaid niet meer te zien

  • 12 August 2019
  • 9 reacties
  • 376 keer bekeken

Ik zat 20 jaar bij Telfort.Elke keer als ik #100 belde kreeg ik het tegoed PLUS houdbaarheidsdatum te zien op mijn handy..Nu zit ik bij KPN en krijg alleen de hoogte van het prepaid tegoed te zien.

Waarom is dat bij KPN verwijderd worden?Die app kan ik niet downloaden omdat mijn handy 23 jaar oud is.

Vriendelijke verzoek het zelfde te doen zoals ik het de laaste 23 jaar gewend ben!!!
Gaat KPN failliet als ze dat op het handy zet als ik tegod opvraag?
Dit is servicevermindering!!!!!!
In de reclame beweren KPN dat alles zo blijft zoals het is.Dit is een leugen.Dus zet het houdbaarheidsdatum onmiddelijk weer terug.

mvg

Forsaken
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 14 August 2019, 14:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste @Forsaken,

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.
Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.
  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.
Bron
Hallo,

sorry dit is een staandaard vorgedrukte antwoord waaraan ik niets heb.Deze info heb ik al 1000 keer gelezen

Leest u AUB nog eens goed door wat ik wil
Reputatie 7
Badge +9
Oh sorry dan voor mijn reactie, maar waarom wil je de houdbaarheidsdatum zien als je tegoed onbeperkt geldig is mits je 1 maal in de 6 maanden gebruik maakt van je handy zoals bellen of SMS en.
Jouw gsm is zeker ook oorspronkelijk van KPN, toen nog PTT☺️?
Beste @Forsaken eigenlijk is dit niet echt verwijderd om het zo te formuleren, bij KPN was dit al zo. Bij de overgang van prepaid T. naar KPN is dat zo meegenomen.

Of KPN dit zal aanpassen in het gevoerde beleid weet ik niet.
Wat u in de tussentijd kunt doen is het logboek van uw telefoon raadplegen, laatste telefoontje, SMS. Ik verwacht dat uw telefoon daarover beschikt.

@Hoopvol zichtbaarheid houdbaarheid is gunstig om bijtijds een SMS, telefoontje te plegen om niet te struikelen over "mits". 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Forsaken. Welkom op het KPN Forum. Zoals Hoopvol al aangeeft is je Prepaidtegoed onbeperkt geldig, zolang je je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruikt. Daarnaast ontvangt je een sms voordat jouw Prepaidtegoed komt te vervallen. Deze sms versturen we 90 dagen van te voren. We houden je hiervan zeker op de hoogte.

Ik heb jouw idee intern doorgezet als verbetervoorstel. Wellicht dat hier in de toekomst verandering in komt.
Bedankt voor jullie antwoord Dreekuh53 en Vikash.
Waarom ik zo woedend ben is het feit dat KPN zei alles blijft zoals het is".En mijn handy gebruik ik voor noodsituaties want ik bel alltijd met mijn vaste aansluiting.Mijn handy gaat 1 x per week of maand aan en dan weer uit.Daarom is voor mij het houdbaarheids zo belangrijk.KPN gaat er zeker niet aan falliet en ze bweren dat alles zo blijft.Ja ja beleef KPN niet voor mij.
Mijn handy is 23 jaar oud.Het is een Siemens MC 60
Leuk dat je al zo lang met je mobiel doet!

Het is dus zaak om voor de geldigheid er steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik er mee te bellen (met verbinding!) of een sms te versturen. Na één van deze handelingen is ie steeds weer 180 dagen geldig. Mits er nog voldoende tegoed op staat. Maar daar doe je heel lang mee als je 2 X per jaar een smsje stuurt om 'm geldig te houden. Of kort belt.

Bij verzonden smsjes kun je zien wanneer je de laatste hebt verzonden. Dat geldt ook voor 'gebelde nummers'. A.d.h. daarvan is de geldigheid dus best makkelijk te bepalen.

Reageer