Beantwoord

How do I get a SIM card for Ukranian refugee?

  • 8 June 2022
  • 23 reacties
  • 406 keer bekeken


Good afternoon. My name is Tetyana and I am from Ukraine. Today, in Arnhem in the KPN store told me that I can order a special SIM card via the Internet for Ukrainian refugees. But i dont understand how i can do this?help me please.

admin: eigen topic aangemaakt

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 June 2022, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Hello! My name is Roksolana, I’m from Ukraine. Could you please help me to get a sim card? I’ve already filled in my KPN profile. Will be grateful for your help.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Roksolana! I have requested our administration to send you a simcard. 

Please note this:
To make calls to and from Ukraine, to a Ukrainian number or to calls in Ukraine, prepaid customers must activate a 'Prepaid Free Calls/SMS Ukraine' bundle.
You can activate this by contacting my colleagues on the number 0800-0402 or visiting us, in one of our stores.

After the activation of this bundle, it's possible to call to Ukraine free of charge.

Thank you @Shyrin_  for the help🙏🏻

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Thanks for your help, I filled out the form.
 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Thanks for your help, I filled out the form.
 

Thanks, there is 1 on the way. 🙂

I've registered the form but I don't understand how I can get a SIM card?

Reputatie 7
Badge +24

I've registered the form but I don't understand how I can get a SIM card?

I have ordered one for you, it will be delivered by Post NL in your mailbox. 

Thank you so much!🤗

Reputatie 7
Badge +24

Thank you so much!🤗

You're very welcome! 😊

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created 

I also registered a profile and said that they sent me a sim. Well, it's been a week, and I still haven't received it, so I don't even know what to tell you. 😏

Reputatie 7
Badge +24

I also registered a profile and said that they sent me a sim. Well, it's been a week, and I still haven't received it, so I don't even know what to tell you. 😏

Hi Tetyana, the cards have been sent last friday. A little patience please. 🙂

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created 

Hi @parisa, your profile is still empty. Would you please fill in your data and let me know when it's done? 

Hi! My name is Alona and I’m from Ukraine. Could you please help me to get a sim card? I’ve already filled in my KPN profile. Thank you in advance.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Alona, of course. There is 1 on the way. 

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created

Hi Alona, of course. There is 1 on the way. 

Thanks a lot

Reputatie 7
Badge +24

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created

Hi Vita, do you also have a room number? If I'm not mistaking, this is a hotel/inn. 

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created

Hi Vita, do you also have a room number? If I'm not mistaking, this is a hotel/inn. 

Hey, its a hotel, room number 809

Reputatie 7
Badge +24

Hello i also applied how can i request a simcart? my profile is created

Hi Vita, do you also have a room number? If I'm not mistaking, this is a hotel/inn. 

Hey, its a hotel, room number 809

Thank you, one will be delivered there. 

Badge

Hi @Tetyana Mykhlina, welcome on our board. 

Ik can help with this. Would you please fill in your KPN profile and let me know when it's done? I'll make sure you get one. 

Thanks for your help, I filled out the form.
 

Thanks, there is 1 on the way. 🙂

Hello, can I order please 

Reputatie 7
Badge +24

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden.