Beantwoord

iDeal Opwaarderen via Bunq bank

  • 7 December 2019
  • 25 reacties
  • 849 keer bekeken

Ik wil me aanmelden voor opwaarderen via de KPN Prepaid app maar mijn bank (Bunq) staat er niet bij?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 10 December 2019, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dan kun je voorlopig beter even opwaarderen met een opwaardeerkaartje. Die zijn te koop bij bv een supermarkt of een tankstation. 
 

Mogelijk kan KPN deze bank in de toekomst toevoegen. Maar dat soort zaken zijn niet zomaar snel geregeld. 

Maand geleden stond hij er wel nog bij...

Reputatie 7
Badge +22

Maand geleden stond hij er wel nog bij...

Beste @Buuske 

Dat is er vervelend dat Bunq-bank er niet bij staat, het kan ook zijn dat de bank ermee gestopt is bij KPN. Heb je dit eens nagevraagd bij jou bank?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Buuske. Helaas is het niet mogelijk om Bunq te selecteren wanneer je het beltegoed wilt opwaarderen. Je kan inderdaad het beste een opwaardeerkaartje aanschaffen, zoals hierboven al staat geschreven. Dit kan tegenwoordig ook online via bijvoorbeeld Beltegoed.nl of Opwaarderen.nl.

Reputatie 7
Badge +28

Maand geleden stond hij er wel nog bij...

Er zal een goede reden zijn dat jouw bank er niet meer bij staat. Voorlopig dus maar beter even opwaarderen met een opwaardeerkaartje. Die zijn te koop bij bv een supermarkt of een tankstation. 

Als je de reden wilt weten waarom jouw bank er niet meer bij staat, adviseer ik jou om jouw bank te bellen. Ik heb het idee dat ze aan bepaalde (veiligheid?)eisen moeten voldoen. En dit is alleen interessant voor hun als veel klanten daarvan gebruik maken. 

  

Reputatie 2
Badge

Hoi @Buuske. Helaas is het niet mogelijk om Bunq te selecteren wanneer je het beltegoed wilt opwaarderen. Je kan inderdaad het beste een opwaardeerkaartje aanschaffen, zoals hierboven al staat geschreven. Dit kan tegenwoordig ook online via bijvoorbeeld Beltegoed.nl of Opwaarderen.nl.

Wisten jullie trouwens dat dit niet eens toegestaan is? Jullie mogen namelijk helemaal geen onderscheidt maken noch willekeur toepassen, een aan iDEAL-deelnemende bank hoort gewoon in de lijst te staan. Tevens staat in de voorwaarden van Currence, de aanbieder van iDEAL, dat deze lijst minimaal eens per maand dient bijgewerkt te worden, ook als er geen nieuwe banken bij zijn gekomen. U dient uw site zo in te richten dat er, liefst automatisch, 1x per maand de volledige lijst vanuit Currence API wordt gepolled en bijgewerkt. Dan, mocht u ergens iDIN voor gebruiken binnen KPN, ook van Currence, dan geldt tevens dat die lijst 2-wekelijks gecheckt dient te worden. En bij incasso machtigingen is het voor een bedrijf eveneens verboden, bij wet, om willekeur toe te passen op land bewoner of land van bank. 

 

Dus stel, ik wordt klant bij KPN en ik zou een Duitse IBAN van fintech bank N26 opgeven, dan mag u die niet weigeren en bent u gewoon verplicht mijn incasso voor mijn Nederlandse abonemenen bij u bij die bank aan te bieden. vice versa geldt dit ook voor bedrijven in andere EU-lidstaten, die dienen ook iedere SEPA IBAN uit EU/EER gebied te accepteren zonder onderscheidt te maken op land van inwoning of land van oorsprong van de gebruikte bank.

Badge

Het is gewoon van de zotte dat een bank (Bunq) die al.jaren actief is Nederland bij KPN niet in de betaalmogelijkheden staat. En beltegoed kopen bij een tankstation werkt niet hier in Thailand. Dus als ik op Schiphol aankom kan ik niet bellen. Neen danmoet ik ergens beltegoed kopen. Met bunq betaal ik overal en.zonder problemen, ook bij de Thaise telefoon provider. Maar met het arrongante KPN is het onmogelijk. Ga in de hoek staan om je te schamen KPN. 

Badge

Maand geleden stond hij er wel nog bij...

Er zal een goede reden zijn dat jouw bank er niet meer bij staat. Voorlopig dus maar beter even opwaarderen met een opwaardeerkaartje. Die zijn te koop bij bv een supermarkt of een tankstation. 

Als je de reden wilt weten waarom jouw bank er niet meer bij staat, adviseer ik jou om jouw bank te bellen. Ik heb het idee dat ze aan bepaalde (veiligheid?)eisen moeten voldoen. En dit is alleen interessant voor hun als veel klanten daarvan gebruik maken. 

Als je geen verstand van zaken hebt  Buuske reageer dan gewoon niet

 

Jammer dat je er zo over denkt maar ik kan hier helaas niks in betekenen. Ik wens je in ieder geval wel een fijne vakantie.

Badge

Nou Erwin. Je zou misschien eens uit kunnen zoeken waarom KPN weigert Bunq te accepteren.  En ons een gefundeerd antwoord geven Dat zou een andere benadering zijn.

Badge

I inmiddels al bekend waarom Kpn bunq weigert op te nemen in het IDEAL lijstje van banken?

Bij deze reseller kan je beltegoed aanschaffen via Bunq met iDeal. De opwaardeercode komt per e-mail.

https://beltegoed.nl/kpn-opwaarderen

En heb je geen familielid die af en toe een bon in de supermarkt koopt en je de code doorgeeft?

Houdt je wel rekening met de geldigheidsperiode?

Na 6 maanden (eigenlijk 180 dagen) niet ZELF bellen, sms-en, internet gebruiken of opwaarderen wordt het nummer bevroren. Daarna kun je alleen met boncode nog 3 maanden opwaarderen om het nummer nog te 'redden'.

Badge

Bij deze reseller kan je beltegoed aanschaffen via Bunq met iDeal. De opwaardeercode komt per e-mail.

https://beltegoed.nl/kpn-opwaarderen

En heb je geen familielid die af en toe een bon in de supermarkt koopt en je de code doorgeeft?

Houdt je wel rekening met de geldigheidsperiode?

Na 6 maanden (eigenlijk 180 dagen) niet ZELF bellen, sms-en, internet gebruiken of opwaarderen wordt het nummer bevroren. Daarna kun je alleen met boncode nog 3 maanden opwaarderen om het nummer nog te 'redden'.

Hi Peter,

bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik kan daar idd beltegoed kopen, maar geen bundels. Dat gaat alleen via KPN helaas. Ook rekent beltegoed een toeslag. Dat is verder ok. Ik kan ook gewoon naar een ander gaan, maar dat is niet het probleem.

Maar het gaat mij eigenlijk alleen om het feit, dat KPN z’n zaken niet op orde heeft. Als je IDEAL betalingen aanbiedt, moet je deze ook eens per maand updaten en controleren of er geen nieuwe aanbieders zijn. KPN doet dit gewoon al jaren niet, weigert het aan te passen, weigert deze klacht, die al jarenlang door vele mensen regelmatig is doorgegeven, in behandeling te nemen. Bij KPN abonnementen is het gewoon al sinds jaar en dag mogelijk het maandbedrag via bunq te laten incasseren. Waarom niet bij een IDEAL betaling? Deze lakse ongeïnteresseerde instelling van KPN en de klantenservice is wat me steekt. De reactie is gewoon: zoek het zelf uit en val er ons aub niet mee lastig. KPN heeft gewoon geen klantenservice. 

Om een prepaid geldig te houden is er ook beltegoed nodig. Alleen bundels kopen en gebruiken is niet voldoende.

Ik kan daar idd beltegoed kopen, maar geen bundels.

Als je eenmaal beltegoed hebt kun je met een code daar eenvoudig weer bundels van kopen! Bv. een bundel van 1 GB. Kies *147# en dan de beltoets. Zie de codes bij de bundels:
https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm
Tegoed uit bundels werkt alleen in de E.U. !

Ik ben met je eens dat Bunq ook beschikbaar moet zijn voor iDeal. Hopelijk komt dat nog eens.

Voorlopig kun je beltegoed kopen met iDeal bij de door mij genoemde site. En daar met de code(s) weer bundels voor Europa van kopen.

Badge

Om een prepaid geldig te houden is er ook beltegoed nodig. Alleen bundels kopen en gebruiken is niet voldoende.

Ik kan daar idd beltegoed kopen, maar geen bundels.

Als je eenmaal beltegoed hebt kun je met een code daar eenvoudig weer bundels van kopen! Bv. een bundel van 1 GB. Kies *147# en dan de beltoets. Zie de codes bij de bundels:
https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm
Tegoed uit bundels werkt alleen in de E.U. !

Ik ben met je eens dat Bunq ook beschikbaar moet zijn voor iDeal. Hopelijk komt dat nog eens.

Voorlopig kun je beltegoed kopen met iDeal bij de door mij genoemde site. En daar met de code(s) weer bundels voor Europa van kopen.

 

 

Bedankt wederom, maar daar gaat het niet om

KPN lapt gewoon alle regels aan z’n laars mbt het gebruik van IDEAL. Ik zou graag willen dat eens iemand van KPN de moeite zou nemen om hierop te reageren en uit te zoeken waarom bunq niet is opgenomen in het lijstje van banken voor IDEAL betalingen. BUNQ heeft er een tijdje wel ingestaan en nu alweer tijden niet. Waarom?? KPN geef gewoon een gefundeerd antwoord

Wie zegt dat het aan KPN ligt en niet aan Bunq?

Nu zijn we inmiddels twee jaar verder en nog heeft kpn niet gereageerd, noch z'n zaken op orde gemaakt. MAW bunq is nog altijd niet in het lijstje met IDEAL betaalmogelijkheden gezet. 

Bravo KPN voor de fantastische service en je snelle reactie 

Aan allen:

https://together.bunq.com/d/1046-hoe-je-kunt-betalen-met-ideal-als-bunq-niet-als-optie-staat

Ik heb nogmaals verzocht Bunq ook op de website toe te voegen.

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

@bkk , @Buuske , @DaveFlash , @bertkvw 

Op bovenstaande pagina zou het opwaarderen nu ook met Bunq iDeal moeten kunnen. Ik zie de bank tenminste bij de keuzes staan.

27 mei, 12:52

Dank je wel Peter. Via die link werkt het inderdaad wel. Nu nog in de Prepaid app. Bedankt voor je moeite en info zover

Oh de app. Helaas zei je dat niet. Heb 't alleen doorgegeven mbt tot die site-pagina….
Nu alsnog mbt de app.

@bertkvw

De prepaid app kan ik zelf niet inzien.

Geen prepaid (abonnement veel handiger en goedkoper; kan meteen ook de vaste de deur uit)

Deze hele discussie begon jaren geleden met “Ik wil me aanmelden voor opwaarderen via de KPN Prepaid app maar mijn bank (Bunq) staat er niet bij?"

Fijn dat je reageert Peter en goed bedoeld, maar een reactie van KPN zou toch wel op z'n plaats zijn. 

maar een reactie van KPN zou toch wel op z'n plaats zijn. 

Ik ben er druk mee bezig via m'n contact als superuser bij kpn hoor. Hij heeft het daardoor te druk om te reageren denk ik.

Reputatie 7

Via de website is het inderdaad mogelijk om op te waarderen via Bunq @bertkvw, zoals Peter al noemt. Of het via de Prepaid app ook mogelijk is weet ik zo ook niet, ik heb daar navraag over gedaan en we komen er op terug als we daar een reactie op hebben.

Via de website is het inderdaad mogelijk om op te waarderen via Bunq @bertkvw, zoals Peter al noemt. Of het via de Prepaid app ook mogelijk is weet ik zo ook niet, ik heb daar navraag over gedaan en we komen er op terug als we daar een reactie op hebben.

En wederom geen antwoord helaas. En zo kabbelt het al jaren door inmiddels……….. Hoe simpel is het om gewoon netjes je klanten te helpen ipv ze te negeren.