Beantwoord

Ik kan buiten de EU geen sms meer ontvangen of versturen

  • 24 October 2023
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Goedemorgen, sinds gisteren ontvang ik niet meer de verificatie SMS om in te loggen in een NL programma waar ik mee werk. 

KPN Prepaid, er staat beltegoed op. 
Ook het verzenden van een sms wat ik wilde testen werkt niet.

Als ik het NL nummer bel krijg ik een bezet toon. Ook een test gedaan iemand een sms laten versturen, deze komt ook niet binnen.

 

Is er een storing? Hoe kan ik dit oplossen? Elke dag heb ik deze login sms nodig. 

Aan-uit toestel, batterij verwijderd, niets helpt helaas.

Alvast bedankt voor jullie tips.

icon

Beste antwoord door GeSp 24 October 2023, 13:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @EliseVH 

 

Hoe lang geleden heb je de prepaid simkaart gebruikt om zelf te bellen, SMSen of te internetten?
Als dat meer dan 9 maanden geleden is dan is je nummer nu vervallen, je zou daar na 5,5 maand en net voor ingang van de 6de maand een SMS over gekregen moeten hebben, om die te ontvangen moet het toestel natuurlijk wel aanstaan op dat moment:


Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder. Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt? Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, dan wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Bron: https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm

 

Als je wel binnen die tijd van 6 maanden + 90 dagen zit dan kan je nog proberen of het handmatig kiezen van een andere provider helpt en de telefoon/simkaart dan wel verbinding maakt.

Reageer