Beantwoord

Ik kan via de prepaid app internetbundel niet activeren

  • 15 January 2020
  • 24 reacties
  • 561 keer bekeken

Ik probeer al de hele middag een internetbundel te activeren zonder resultaat.

Is dit probleem bekend?

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 7 February 2020, 09:23

Bekijk origineel

24 reacties

Kan KPN hier oplossing voor verzinnen?

Graag enige spoed!

Inmiddels via de website geactiveerd.

Kan natuurlijk niet de bedoeling van de App zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @jblokpoel, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat er bij jou enige haast achter zat, maar helaas kunnen wij niet a-la-minute reageren op het Forum. Indien er haast bij geboden is kan je het beste even bellen met 0800-0402. 

Neemt niet weg dat je een internetbundel gewoon via de Prepaid app moet kunnen activeren. Kreeg je een bepaalde melding wanneer je dit wilde doen, of kwam je gewoon niet verder in de app? Ik ben benieuwd waar je tegenaan liep, zodat ik kan onderzoeken of dit een eenmalig probleem is geweest of vaker voorkomt. Laat je het me even weten? :slight_smile:

Hoi Suzan,

Ik kwam niet verder in de App.

Heb verschillende malen via de feedback gemeld dat de melding “prepaid is gestopt” verscheen in de App.

Ik schat het aantal pogingen op 12 x.

Heb in totaal 3 a 4x de App verwijderd en opnieuw gedownload.

Mvrg

Reputatie 7
Badge +21

@jblokpoel, bedankt voor je reactie. Wil je jouw nummer nog even toevoegen aan je Forum profiel zodat ik het een en ander kan nalopen? :slight_smile:  

Welk nummer wil je hebben?

Reputatie 7
Badge +21

Het 06-nummer die gekoppeld is in de KPN Prepaid app waarmee deze problemen ervaart graag! :wink:

Heb inmiddels mobiele nummer in profiel genoteerd.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, jblokpoel! De melding die je kreeg, prepaid is gestopt, is een generieke Androidmelding dat de applicatie onverwachts gestopt is. Dus waarschijnlijk kunnen we nu niet meer achterhalen wat er misging bij jou. We geven het in ieder geval door, mocht je het nog eens krijgen, laat het weten :)

Erik, Dank voor je reactie.

Ik gebruik de Prepaid App al jaren i.c.m. Android 8 en 9 (Oreo en Pie).

Nooit problemen gehad met activeren van internet bundel via de app.

Het lijkt er toch echt op dat er iets fout zit in de app!

Reputatie 7
Badge +21

@jblokpoel, bedankt. Ik kon niks vreemds vinden wat betreft het nummer. Ik ga er vanuit dat het eenmalig was, maar gebeurt dit bij een volgende bundel weer dan hoor ik het graag en moeten we het inderdaad even gaan uitzoeken.

Susan, Dat kan wel zo zijn. Maar dat neemt niet weg dat dat ik vandaag als check heb geprobeerd om een sms/bel bundel te activeren en dat lukt ook ook niet.

Er staat in dit item overigens een post van Erik met hetzelfde probleem.

Er staat in dit item overigens een post van Erik met hetzelfde probleem.

Sorry stond hier onder een andere naam en is inmiddels verwijderd.

Ik heb 2 dagen geleden hier gemeld dat ik ook geen internetbundel kan bestellen -- maar "admin" heeft dat bericht verplaatst naar nieuw topic, genaamd Probleem met prepaid app.

NB naast bestaande topic over problemen met de app sinds update eind oktober (zogenaamd "opgelost")

  • AdrB
  • Zelfde probleem: app stopt na kiezen van internetbundel en "next" (althans, melding dat app stopt maar blijkt open in achtergrond, maar niet in volgende stap bestelling).

    App opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

    Android 7.1.2 op Fairphone 2.

    En dan suggereert het topic over problemen met prepaid-app dat die opgelost zouden zijn …

    Was tot de zomer redelijk tevreden Telfort-prepaid-klant. Was al minder tevreden over KPN-prepaid, vooral vanwege afwezigheid bundel 50MB. Maar het gestuntel met de app sinds eind oktober - werkelijk ongelofelijk. Incl. absurde reactie op melding via website. (Om van klunzige Engels in app maar te zwijgen.)

Ik begrijp echt niet waar de KPN op dit forum mee bezig is.

Er worden zomaar eigen (van moderators) antwoorden verwijderd. Dit gaat met name om een post van een moderator gisteren dat er wat aan de Prepaid app mankeerde mbt activeren van bundels.

Reactie op mijn topic van AdrB wordt zomaar naar een ander topic verplaatst.

Slechte beurt voor een communicatiebedrijf.

Reputatie 7
Badge +21

@jblokpoel en @AdrB, wanneer er een reactie is van een andere klant of bezoeker wordt dit afgesplitst zodat er geen 'topickaping’ voorkomt. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen topic, ook al is het onderwerp misschien hetzelfde. Daarom verwijzen we er wel naar, via *Admin.

Ik heb het probleem doorgezet naar onze technische desk, voor jullie allebei! Ik hoop dat hier snel reactie op komt, direct naar jullie toe of via mij. 

@Susan_  Het zou mooi zijn als er niet alleen een *admin-verwijzing in het nieuwe topic staat maar ook in het topic waaruit een bericht verwijderd is.

(Zie verder mijn reactie in "mijn" topic.)

KPN,

Ik heb net maar weer eens een poging gewaagd.

En het werkte weer na een update van de App.

Blijkt al maanden een probleem te zijn en KPN doet op het forum net alsof het helemaal nieuw is voor ze is en stuurt de klant dus met een kluitje in het riet.

Slechte beurt. Doe daar wat aan!

@jblokpoel en @AdrB, wanneer er een reactie is van een andere klant of bezoeker wordt dit afgesplitst zodat er geen 'topickaping’ voorkomt. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen topic, ook al is het onderwerp misschien hetzelfde. Daarom verwijzen we er wel naar, via *Admin.

Ik heb het probleem doorgezet naar onze technische desk, voor jullie allebei! Ik hoop dat hier snel reactie op komt, direct naar jullie toe of via mij. 

Citaat:
Ik heb het probleem doorgezet naar onze technische desk, voor jullie allebei! Ik hoop dat hier snel reactie op komt, direct naar jullie toe of via mij. 

Probleem was toch al lang bekend!

Reputatie 6
Badge +6

@jblokpoel en @AdrB, wanneer er een reactie is van een andere klant of bezoeker wordt dit afgesplitst zodat er geen 'topickaping’ voorkomt. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen topic, ook al is het onderwerp misschien hetzelfde. Daarom verwijzen we er wel naar, via *Admin.

Ik heb het probleem doorgezet naar onze technische desk, voor jullie allebei! Ik hoop dat hier snel reactie op komt, direct naar jullie toe of via mij. 

Citaat:
Ik heb het probleem doorgezet naar onze technische desk, voor jullie allebei! Ik hoop dat hier snel reactie op komt, direct naar jullie toe of via mij. 

Probleem was toch al lang bekend!


Ik vind sowieso dat je gelijk hebt hoor, daar niet van, want zowel de app als opwaardeer problemen duren wel heel erg lang.

 

Maar je weet dat je bundels ook op een andere manier kan activeren?

Op deze link staan de bundels: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm je toetst dan gewoon op je smarpthone de code die bij de bundel hoort en je bundel is geactiveerd. Mits je genoeg tegoed hebt.

@Misja20 

Dat is nu precies wat ik 19 dagen geleden  gedaan heb.

Maar toch bedankt!

Mvrg JBL

Reputatie 7
Badge +21

@jblokpoel, het was op dat moment nog niet algemeen bekend (wel kleine issues maar niet dat het een app-breed probleem was) dus heb ik het via jullie gegevens het persoonlijk doorgezet zodat hier naar gekeken kon worden voor jullie (of het voor de update misschien beter zou kunnen gaan werken). De update is inmiddels geweest en moet het probleem verholpen hebben. Fijn dat het bij jou in ieder geval weer werkt!

Susan, Bedankt voor je reactie.

Het lijkt mij toe dat KPN er goed aan doet de werking van het forum nog eens a.d.h. van deze casus te evalueren.

Immers: Zonder een goede evaluatie geen evolutie!

Mvrg,

jblokpoel

Reageer