Beantwoord

In Spanje wel sms'en naar Spaans nummer, maar niet van het Spaanse sms kunnen ontvangen.

  • 1 January 2020
  • 7 reacties
  • 268 keer bekeken

Ik kan wel door dat nummer gebeld worden en whatsapp werkt ook prima.

Ik kan wel sms sturen en ontvangen van Nederlands nummer.

Ik heb een Samsung A6, prepaid.

Wat kan de oorzaak zijn van bovengenoemd probleem?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 6 January 2020, 17:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gon1948 Dat durf ik je zo niet te zeggen, ben ik bang. Kun je wel sms-berichten ontvangen van andere Spaanse nummers? Het kan ook zijn dat het probleem niet bij jou, maar bij de andere partij zit. Ik zal in elk geval met je meekijken. Wil je je 06-nummer en je simkaart nummer in je KPN Forum Profiel zetten? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gon1948, 

Wat gek dat je wel gebeld kan worden door dat nummer, maar geen sms ervan kan ontvangen. Heel vreemd. Diegene die verstuurd gebruikt wel het juiste nummer? Dus met de landcode ervoor? 

Ook wil ik graag nog eens kijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 7
Badge +28

Hé wat leuk 😀 

Tweemaal Bart in actie. @Bart_  en @Bart_Z  Dit moet wel goed komen! 

Reputatie 7
Badge +20

Twee Barten voor dezelfde prijs. ;-) Ik laat het over aan @Bart_Z 

Ik weet niet of het met andere Spaanse nummers wel lukt, heb daar geen ervaring mee.

Ik kan wel door dat nummer gebeld worden, dus landnummer is goed.

Ik heb mijn 06 nummer aan mijn profiel toegevoegd.

Ik ben niet in staat mijn simkaart eruit te halen, misschien kunt u dit op basis van mijn nummer achterhalen.

 

Zou het er ook aan kunnen liggen dat ik prepaid heb? Heb je dan minder mogelijkheden?

Mijn partner heeft een abonnement met 4G en kan wel van dat Spaanse nummer sms ontvangen.

Het lijkt dus niet bij de verzender te liggen, dus mogelijk iets aan mijn instellingen.

Whatsapp werkt prima als ik mijn mobiele gegevens aanzet wanneer ik niet over WiFi beschik.

 

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd. In ieder geval bedankt voor het nummer. Ik zie geen blokkades staan. Dus daar kan het niet aan liggen dat je de sms’jes niet kan ontvangen. En eerlijk gezegd ook geen idee. Het lijkt of aan onze kant of aan de kant van de verzender mis te gaan. Je kan de verzender eens vragen of ze een afleverrapport kan instellen als de verzender smst. Ik ben benieuwd wat die dan aangeeft. Dit verschilt volgens mij per toestel hoe dat in te stellen. Dus dat is even zoeken hoe dat werkt. Ik ben benieuwd wat daar in staat. 

Tot die tijd is whatsapp denk ik de beste oplossing. Dat werkt in ieder geval wel gelukkig.Â