Beantwoord

Is prepaid bellen in NL duurder dan van NL naar EU land per 15 mei 2019?

  • 22 May 2019
  • 4 reacties
  • 1380 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Per 15 mei 2019 kost het bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land niet meer dan 23 cent per minuut. Nu heb ik het bonusplantarief en mijn reguliere beltarief is 0,30 cent per minuut zonder bundel. Een éénmalig kort telefoontje (dus zonder belbundel, die ik toch niet helemaal verbruik) naar elke plaats in NL kost dus op dit moment 30 cent per minuut en een belletje naar Athene, Tallin of de Azoren 0,23 cent per minuut? Is dit nu werkelijk zo of zit ik er naast? En als ik van Kreta bel naar Amsterdam, wat betaal ik dan per minuut? Ik ben benieuwd hoe dit precies zit, zodat ik in de vakantie goed voorbereid ben. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
icon

Beste antwoord door PeterG 22 May 2019, 14:15

Bekijk origineel

4 reacties

Die 23 cent is alleen i.c.m. abonnement.

Jij hebt gewoon het tarief wat bij je prepaid staat ingesteld. Jij belt van het beltegoed dus voor 30 cent p/min. Dat geldt in alle landen van de Europese Unie. Dus ook op het Griekse Kreta.

Belkosten bij prepaid zijn hoger omdat je geen abonnementskosten betaalt.

LET OP
Het bonustarief wordt alleen binnen Nederland gebruikt. Dat is niet geldig voor bellen naar een E.U. land of gebruik in een ander E.U.-land.
En van bonustegoed kunnen ook geen bundels aangeschaft worden.
Als een bundel actief is wordt het standaard- en bonustegoed niet aangesproken.
Reputatie 7
Hi @alcatella, goeie vraag. Daarvoor is onze comminity een goeie plek om antwoord te krijgen. Ik zie dat Peter jou hier al de nodige informatie heeft verstrekt. Ik ben erg benieuwd of je vraag daarmee is beantwoord. Laat je het weten? We zien je graag terug 🙂
30 cent/min. of met abb. 23 c/m
Lees ik dat nou goed ?
Mijn voorafbetaalde mobiel is 10 cent/min (kpn submerk)
(en van "vast"/voip 1,8 c/m naar mobiel, naar vast gratis, niet via kpn)

Wat een verschillen !

Op de kpn-site kwam ik nog een lijst tegen van voor de gelijktrekking in de EU, met nog veel hogere tarieven.
Reputatie 7
Hey alcatella, geen vragen meer zo te zien. Dat is fijn, dan markeer ik het antwoord van Peter. Mocht je nog wel een vraag hebben, dan weet je ons te vinden. De KPN community helpt je graag 🙂

Reageer