Beantwoord

Kan geen 088 nummers bellen met KPN prepaid sim

  • 25 June 2019
  • 17 reacties
  • 1427 keer bekeken

Badge
ik heb op mijn prepaid kaart een tegoed van 66 minuten. Toch kan ik geen 088 nummers bellen. Krijg de melding dat er geen tegoed is. iemand enig idee hoe dat komt?
icon

Beste antwoord door bkk 3 July 2019, 17:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hmm, tegoed is altijd in €, dus minuten kan ik niet plaatsen.

Verder: .. is dat BONUStegoed? Dat kan niet gebruikt worden voor dat soort nummers (09xy, 088, 087, 086).

Check je tegoed (in € dus) eens via *101#.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi bkk, welkom op het forum.

Peter zegt dit goed. Ik ben ook benieuwd of er genoeg standaard beltegoed op de simkaart staat. Welke melding krijg je dan te horen? En is het nummer wel in de lucht? Als je het nummer hier plaatst kan ik ook proberen of ik het kan bereiken.

We horen graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Bkk, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Badge
Het antwoord is simpel. Ik heb twee belbundels aangeschaft en die hebben samen 66 minuten. Maar kennelijk kun je daar geen 088 nummers mee bellen. Waarom niet is me onduidelijk. Ik heb de kpn helpdesk tot vervelens toe aan de telefoon gehad. De helpdesk vertelde me steeds dat alles in orde was, dat de minuten beschikbaar waren. Niemand die vertelde dat ik daarmee geen 088 nummers kon bellen. Advies: ga maar naar een telefoonwinkel of schaf een abonnement aan of een andere telefoon. En kennelijk is dat hier dus ook niet bekend. Dank je wel voor de medewerking KPN.
Dank voor je terugkoppeling. Hebben wij ook weer wat opgestoken 😃 (vraag is hier bij mijn weten nml nog niet eerder gesteld).
Reputatie 7
Badge +24
Dank voor je terugkoppeling. Hebben wij ook weer wat opgestoken 😃 (vraag is hier bij mijn weten nml nog niet eerder gesteld).

Ook namens mij bedankt voor deze terugkoppeling. Deze vraag hebben wij nog niet eerder gehad zover ik weet, komt ook niet vaak voor zo te zien.
Badge
Blijft de vraag natuurlijk waarom niemand hier en bij de telefonische helpdesk me gewoon kon vertellen waarom ik 088 nummers niet kan bellen terwijl ik nog voldoende belminuten had. Ga.maar naar de winkel, koop een nieuwe telefoon en stap over op een abonnement vind ik geen soort van antwoord. Zeker niet naar iemand toe die al meer dan 20 jaar allerlei diensten van kpn gebruik gemaakt heeft. Maar dat zou geen invloed mogen hebben.
Reputatie 7
Badge +24
Om eerlijk te zijn, deze vraag heb ik zelf ook nog niet eerder gehad. Terechte opmerking van jou, daarvoor mijn oprechte excuses. Ik ga hier wel achteraan om te achterhalen hoe het hiermee zit.

Mag ik nog wel even vragen hoe je hierachter bent gekomen? Lukt het wel om 088-nummers te bellen vanuit je beltegoed nadat de bundel op was? Gaat het specifiek om 1 088 nummer of alle nummers? Zo ja, om welk nummer gaat het?

Hoelang je klant bij ons bent maakt voor de manier waarop we antwoorden niets uit, dat zou een beetje gek zijn.
Badge
Bedankt voor je reactie. Ik dacht eigenlijk dat ik geen enkel nummer kon bellen omdat ik een melding kreeg van die strekking. Exacte woorden weet ik niet meer. Ik heb mezelf gebeld met een vast nummer. Dat werkte wel. Dat nummer teruggebeld en ook dat werkte en dat 088 nummer bellen met het vaste nummer werkte ook. Toen maar aangenomen dat ik geen 088 nummers kon bellen uit mijn belbundel. Maar waarom dat zo is snap ik nog altijd niet. Ook niet dat niemand mij de vraag gesteld heeft wat voor nummer ik wilde bellen. Het is kennelijk bij de klantenservice/helpdesk niet bekend dat dit niet kan.
Reputatie 7
Badge +24
Dit klopt inderdaad, ook bij ons op het forum niet. Ik heb de vraag intern gesteld of dit wel zo hoort of dat het een issue is die wij niet in beeld hebben. Ik zal hier dus nog op terug moeten komen, als jij dit goed vindt.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb wat gevonden op de website van KPN:

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen/extra-tegoed-aanvragen.htm

Waarvoor kan ik dit extra beltegoed gebruiken?
Je kunt het extra beltegoed gebruiken om te internetten of om te bellen en sms'en naar gewone vaste- en mobiele nummers (geen premium service nummers) in Nederland en de EU.
Je kunt dit tegoed niet gebruiken voor het bellen naar het buitenland of voor commerciële sms-diensten. Ook niet voor het kopen van prepaid voordeelbundels en voor het bellen met 084-, 087-, 088- en 090x nummers.
Badge
Tnx voor je reactie Noordzee maar dit is toch niet wat ik bedoel. Ik bedoel nl het niet kunnen bellen van 088 nrs met een belbundel. Tnx
Reputatie 7
Badge +24
@bkk Dit wordt aangepast. Zou ik ook je 06 nummer mogen van de prepaid van KPN waar het om draait? Dan kunnen we dat ook gelijk testen. Je kunt het in je profiel invullen.
Badge
Tnx Alex. Ik wil mijn 06 wel invullen. Maar hoe wil je het dan gaan testen?
Reputatie 7
Badge +24
Ik zelf niet, maar onze technische dienst kan hier wel op inzoomen. Ik wacht hun reactie af. 🙂

Ben erg benieuwd of hier al meer over bekend is want het is toch erg als je in het weekend de huisartsenpost moet bellen en dit niet kan met je gewone belminuten. Wij hebben 112 moeten bellen en ons door moeten laten schakelen. Beetje vreemd.

Hoi @Vanilly ,

Met het standaard beltegoed kan je 09xy en 088 nummers bellen. Dit kan niet met de bundels van prepaid. 

Minimaal 10 euro standaard tegoed. 

Als je geen vaste telefoon hebt maar alleen mobiel kun je naar mijn mening beter een abonnement hebben. Dat is dan veel goedkoper en werkt altijd.Â