kan geen sms'jes versturen, wel ontvangen

• 7 augustus 2015
  • 9 reacties
  • 10245 keer bekeken

Ik kan geen sms'jes versturen, wel ontvangen; toestel is Samsung S3 mini, met prepaid-kaart. Bij de instellingen van Berichten ontbreekt de mogelijkheid om de sms-centrale in te stellen. Heb Samsung al gevraagd, maar die zeggen dat het een provider-probleem is.

* Admin: Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Één topic is genoeg hoor. Kan je wel bellen of gebeld worden?

Robin

Ja, maar ik heb die andere verwijderd.

Hoort volgens mij in de prepaid-map

ja, bellen of gebeld worden is geen probleem

Reputatie 7
Oorzaak is voor 99% onjuiste instelling van het nummer van de sms-centrale (daar lopen de sms-en over).

Het nummer dat je daarvoor moet instellen is +31653131313 (zo invoeren om ook v.u. het buitenland sms-en te kunnen verzenden).

Nummer instellen onder smsberichten > instellingen: berichtencentrale. Meerdere is mogelijk, maar alleen die van KPN is natuurlijk voldoende.

Wel heel raar dat je die instelling niet kunt vinden. Die MOET erin zitten. Misschien een andere 'route' in het menu? Zie hier:

http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s-iii-mini/basisfuncties/sms/de-telefoon-voor-sms-instellen/

LET OP: niet dát nummer voor de sms centrale instellen (want da's Vodafone) maar het hier genoemde.

Dat die instelling daar moet staan, weet ik. Ik heb de meegestuurde handleiding ook al gezien, ik ben bij 2 telefoonwinkels geweest, bij de KPN-shop. Niemand kon tot nu toe zeggen waar het aan ligt.

En de ene stuurt je naar de provider, en de ander weer naar de fabrikant van het toestel.

Dat menu-onderdeel staat er gewoon niet in.

Reputatie 7
hertogjan31 schreef:
Dat die instelling daar moet staan, weet ik. Ik heb de meegestuurde handleiding ook al gezien, ik ben bij 2 telefoonwinkels geweest, bij de KPN-shop. Niemand kon tot nu toe zeggen waar het aan ligt.

En de ene stuurt je naar de provider, en de ander weer naar de fabrikant van het toestel.

Dat menu-onderdeel staat er gewoon niet in.

Absoluut softwarefout. Is fabrikant verantwoordelijk voor.

Providers hebben tenslotte niks van doen met de software van de toestellen.

Het hoort er gewoon te staan, anders kan je geen sms-en verzenden. En anders zou het ook niet in de gebruiksaanwijzing staan. ;)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Hoever kom je? Op de S3 mini moet je de menutoets gebruiken, om instellingen te kunnen vinden.

Overigens heeft Vodafone de software zelf in de hand dus de software kan aangepast zijn.

KPN heeft deze telefoon ook in haar toestel hulp: https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/usecase/sms/handmatig-instellen

Werkt een andere SMS app misschien?

Robin
Ook deze hulplijn heb ik gezien, het moet inderdaad via de menu-toets op het toestel, maar ook dat geeft het menu-item 'sms-centrale' niet weer.

Ik heb een tijdje Hangouts gebruikt, dit heeft even gewerkt, maar na een week of zo ook niet meer.

Verder nog een andere berichten-app, waarvan ik de naam even kwijt ben, hetzelfde resultaat.

Reputatie 7
Badge +28
Beste Hertogjan31,

Welkom op het forum. Wat ontzettend vervelend dat het versturen van sms'jes niet lukt! Is het mogelijk dat je een printscreen maakt van wat je wel ziet als je naar berichten en instellingen gaat? Ik ben heel benieuwd! Verder ontvang ik graag je 06-nummer en simkaartnummer in een privébericht, daar ik ook even na wil kijken of jouw nummer misschien geblokkeerd is voor sms o.i.d. 

Reageer