Beantwoord

Kan mijn telefoon niet opwaarderen met een opwaardeerbon in de USA

• 4 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 262 keer bekeken

Ik ben in Amerika en heb een nieuwe prepaid simkaart meegenomen, ook heb ik een opwaardeerbon van de blokker van 10,- meegenomen. Ik probeer mijn simkaart te activeren maar ik kan de nummers: 1244, 0800106, 1200 & *100*1244# niet bellen, ik kan ook geen berichten sturen.. wie kan mij helpen?
Ik heb alles al geprobeerd via de site.

Groepjes,
Nick
icon

Beste antwoord door Justin_ 5 oktober 2016, 10:24

Zes jaar is al een behoorlijke tijd, Nick! Ik kan me voorstellen dat je dit nummer dan niet wilt kwijtraken.

Je hebt met je nieuwe simkaart niet in Nederland gebeld of een sms verstuurd? Als je dat wel gedaan hebt, dan is er wellicht iets anders aan de hand. Reageer dan op m'n privébericht, dan kijk ik onze systemen voor je na.

Als je pas in de VS je simkaart hebt uitgepakt, kan ik helaas niets voor je betekenen. Je kunt dan overwegen je simkaart per post naar Nederland te versturen zodat iemand deze kaart voor je kan activeren.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Nick, welkom op het forum. Goed dat je deze vraag hier stelt!

Een prepaid simkaart kan helaas alleen geactiveerd worden door in Nederland te bellen of sms'en naar een willekeurig telefoonnummer.

Vanuit de Verenigde Staten is het jammer genoeg niet mogelijk de simkaart te activeren.
Dat valt mij enorm tegen, toen ik KPN belde voordat ik vetrok in Nederland werd mij verteld dat het geen probleem was om een nieuwe sim mee te nemen en dat ik hem gewoon kon opwaarderen.

Ik weet namelijk dat het nummer verloopt na 6 maanden niet opwaarderen of bellen/sms'en. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb dit nummer al 6 jaar en die wil ik graag behouden.
Reputatie 7
Badge +22
Zes jaar is al een behoorlijke tijd, Nick! Ik kan me voorstellen dat je dit nummer dan niet wilt kwijtraken.

Je hebt met je nieuwe simkaart niet in Nederland gebeld of een sms verstuurd? Als je dat wel gedaan hebt, dan is er wellicht iets anders aan de hand. Reageer dan op m'n privébericht, dan kijk ik onze systemen voor je na.

Als je pas in de VS je simkaart hebt uitgepakt, kan ik helaas niets voor je betekenen. Je kunt dan overwegen je simkaart per post naar Nederland te versturen zodat iemand deze kaart voor je kan activeren.
Bedankt! ik zal hem opsturen naar Nederland
Reputatie 7
Nadat diegene er een belletje mee gepleegd heeft naar een Nederlands vast of mobiel nummer, met verbinding, is ie actief. Een smsje sturen naar Ned. 06 doet het 'm ook.

P.S. In de USA is het een STUK goedkoper met tijdelijk een Amerikaans prepaid nummer! Zeker ook om gebeld te worden ;)

Dit zijn de tarieven in Amerika:
Internet € 2,50 /MB
Bellen € 1,75 /min !!!!!
Gebeld worden € 1,28 /min !!!!!
Sms € 0,77 /sms

(bel)tegoed vliegt er dus doorheen.
Reputatie 7
Badge +18

Dit zijn de tarieven in Amerika:
Internet € 2,50 /MB
Bellen € 1,75 /min

Gebeld worden € 1,28 /min