Beantwoord

Kan niet bellen en sms'en buiten de EU

  • 20 November 2019
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb met mijn Samsung hetzelfde probleem. Zit op Bonaire en heb alles geprobeerd. Wil telefoonnummer niet verliezen. Help

Ā 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 November 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt jouw telefoonnummer niet alleen behouden door een telefoontje of een SMS.Ā 

  • Het tegoed is ook onbeperkt houdbaar zolang je maar 1 keer in de 6 maandenĀ opwaardeert.

Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt (bellen, smsā€™en, mobiel internetten of opwaarderen).Ā 

Ā 

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.Ā 

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezingĀ opwaarderen.

Meer info :Ā https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen.htm

Ā 

Ā 

Als het waarderen vanuit Bonaire echt niet luktĀ 

Ook in het buitenland

Wil je je beltegoed in het buitenland opwaarderen? Dit doe je door de stappen onder ā€˜Bellenā€™ te volgen. Zorg dan wel dat je voor vertrek naar het buitenland een opwaardeerbon koopt in Nederland.

Bellen

Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd. De code op je opwaardeerbon bestaat uit 15 of 16 cijfers. Je kunt maximaal 15 keer opwaarderen per dag.

Ā 

Regel dan een kennis uit Nederland die voor jou een opwaardeerbonĀ koopt en aan jou die code kan doorspelen.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@Kaat4Ā Welkom op het forum. Ik zie dat @NoordzeeĀ al een volledig antwoord heeft verstrekt. Het gaat er inderdaad om dat het nummerĀ minimaal 1 keer per 6 maanden opgewaardeerd wordt. Ook de manieren waarop dit kan zijn al uitgelegd zie ik. Mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag!Ā 

Het nummer 1244 kan ik ook niet bellen. Ik heb eel een opwaardeercode van 16 nummers, maar kan ik nu ook niets mee.

Ik heb nu via de prepaidapp een bundeltje voor deze maand gekocht. Voldoet dat ook als opwaarderen om mijn nummer te behouden?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, want dan maak je gebruik van jouw telefoon. Mobiel internetten is ook Ć©Ć©n van de genoemde mogelijkheden.Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@Kaat4Ā Het enkel kopen van een bundel is niet voldoende, maar ik neem aan, dat als je de bundel koopt je deze ook gaat gebruiken. Je kunt ook hier nog even een kijkje nemenĀ onder het kopje "Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig".Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@Kaat4Ā We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!