Beantwoord

Kan niet bellen met KPN prepaid

  • 31 January 2020
  • 11 reacties
  • 551 keer bekeken

Sinds een paar dagen is mijn KPN abonnement omgezet naar een prepaid. Het lijkt erop dat ik sindsdien hetzelfde probleem heb als in dit topic: https://forum.kpn.com/prepaid-16/kan-zelf-niet-bellen-met-prepaid-kaart-474604

Nadat ik geld opgewaardeerd had probeerde ik te bellen maar als ik iemand bel krijg ik geen toon dat hij overgaat en verschijnt er vrij snel in beeld 'gesprek beëindigd'.

Hoe is dit op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 February 2020, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Aanvullende informatie:


Ik ben op dit moment op reis en zit tot juni in het buitenland. Ik lees op sommige plekken dat de simkaart een verbinding moet maken met een mast van KPN, dat is dus helaas geen optie.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Markkw Welkom hier en goed dat je dit meldt. Ik kan op basis van je mobiele nummer zien dat het inderdaad kort geleden is omgezet van abonnement naar prepaid. Wil je het nummer van je simkaart nog in je KPN Forum Profiel zetten? Wat vaak helpt in dit soort gevallen is om je toestel even volledig uit te zetten. Schakel 'm na een paar minuten weer in. Bij zo'n omzetting is dat vaak even nodig. 

Hé Bart,

Ik heb de simkaart eruit gehaald en de telefoon een tijdje uitgehad. Toen weer erin gedaan en telefoon na paar minuten ingeschakeld maar het probleem is nog hetzelfde.

Ik heb mijn simkaartnr in mijn profiel gezet (bij persoonlijke opmerkingen). 

Groetjes,

Mark

Vreemd. Hier lijkt alles vooralsnog goed te staan. Ik zie een klein beetje dataverbruik. Het kaartje lijkt dus actief.

Welk land ben jij op dit moment? (eventueel ook de regio) en wat voor nummers bel je? Mobiel of ook vaste nummers? 

Ik zit in Sri Lanka op dit moment, ik zat ook in Sri Lanka op het moment dat het abonnement omgezet werd. Nu in Ella, reizen vandaag door naar het zuiden naar Tissamaharama.

Ik heb alleen mobiele nummers proberen te bellen, altijd met +316...... 

Volgende week ontmoet ik vrienden die dan vanuit Nederland vertrekken. Eventueel zouden zij als jullie een nieuwe simkaart versturen naar mijn thuisadres, die daar op kunnen halen en mee kunnen nemen. Zij kunnen dan ook die simkaart in Nederland nog even verbinding met het KPN netwerk laten maken.

Reputatie 7
Badge +21

@Markkw, dat is nog een optie inderdaad. Ik ga nog even in overleg met de technische afdeling hierover want het blijft vreemd dat we wel een internetverbinding zien afgelopen dagen met dit 06-nummer.

Voor de volledigheid, je kan wel gebeld worden maar zelf niet bellen? Dan krijg je de melding 'oproep beëindigd'? En hoe ervaar jij het gebruik van internet, heb je dit al getest?
 

Ja klopt, ik kan wel gebeld worden, maar zelf niet bellen; krijg geen toon dat hij overgaat en dan de melding 'Gesprek beëindigd'.

Internet gebruik ik niet van de telefoon, heb een lokale simkaart in een mifi zitten en roaming op de telefoon uitstaan. Vreemd dat de telefoon wat internet gebruikt heeft.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Markkw, ik denk dat we de nieuwe simkaart sowieso kunnen proberen. Je hebt al een vrij oude, zie ik. Je kunt deze het beste zelf aanvragen via MijnKPN. Dan is ‘ie er binnen twee werkdagen. Heb jij op dit moment de gelegenheid om de simkaart in een ander toestel, bij voorkeur zonder dualsim, te plaatsen? Ik wil eigenlijk nog even checken of hij het daarin wel doet. Mijn technische collega's zagen niets vreemds, dus als een ander toestel en een andere sim niets uitmaken, dan willen we dit toch nog verder uitzoeken. 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Hoe staat het er nu voor? 

Hé Marcia, we hebben een nieuwe simkaart aangevraagd. Die is reeds geactiveerd door vrienden in Nederland die we a.s. woensdag in Bangkok gaan zien. Dan kan ik testen of we weer kunnen bellen. Ik zal het hier laten weten.

Gr,

Mark

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed! Ik hoor het wel als we nog iets voor je kunnen doen :-).