Beantwoord

Kan niet opwaarderen

  • 23 December 2019
  • 11 reacties
  • 381 keer bekeken

Beste KPN. Op 14 dec kreeg ik een melding dat ik niet kon opwaarderen en dat ik na minimaal vijf werkdagen gebeld zou worden. Mijn gegevens zou blijkbaar gecheckt worden. Opwaarderen met de app lukt ook niet want ik ontvang geen melding per sms. ik kan nu al die tijd niet bellen! KPN heeft me ook nog niet gebeld...

icon

Beste antwoord door Susan_ 5 January 2020, 09:52

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je bent niet de 1e die hierover klaagt, kpn heeft al een tijdje wat problemen met opwaarderen helaas.

Een mod zal wel snel reageren en je verder helpen.

 

Als je intussen echt beltegoed moet hebben, kan je natuurlijk ook gewoon in een supermarkt of andere winkel een opwaardeerkaartje kopen.

Dat kan je bv ook online doen via sites als http://opwaarderen.nl

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Plaasjapie, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Met prepaid en opwaarderen gaan inderdaad een aantal dingen mis de afgelopen tijd. Als het goed is kan je wel gewoon opwaarderen via onze website, via iDeal. En een beltegoed kaart van KPN in een winkel kan ook zeker nog!

Indien je voorheen via sms je tegoed ging opwaarderen, dien je je hiervoor even opnieuw aan te melden. Voor veel klanten is dit inmiddels opgelost, maar hiervoor moet je dus nog wel zelf opnieuw aanmelden voor opwaarderen via sms (of automatisch opwaarderen). 

En hoe kreeg je de melding dat je gebeld zou worden? Heb je al contact gehad met onze klantenservice hierover, of kreeg je deze automatisch?

Beste Misja20 en Susan.

Als ik een bericht krijg (voicebericht van KPN: terwijl ik probeerde op te waarderen), dat ik niet kan opwaarderen omdat mijn gegevens gecheckt moeten worden en ik daarna ook via de app niet kan opwaarderen, dan neem ik aan dat wat KPN beweert, nl. dat ik niet KAN opwaarderen, dat idd ook waar is! Waarom meldt KPN dan zo een verwarrend bericht als ik dan gewoon kan opwaarderen bij een winkel? Ik woon en werk in het buitenland en ben altijd kort in Nederland. Weet niet hoe alles hier werkt en vertrouw dan ook zo een bericht. Vind dit echt een slechte service v KPN. Let op dat ik mijn mobiel erg nodig heb hier voor mijn zaken!!

Wat is er ook bv. gebeurd met mijn beltegoed dat ik in sept had gekocht toen ik hier voor t laatst was?

 

Ik ga het zo proberen op te waarderen bij AH en laat t nog weten

 

 

Ik heb €10 beltegoed gekocht bij AH. Het opwaarderen is gelukt, bedankt voor de tip. 
Maar, nogmaals, er is iets behoorlijks loos.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Plaasjapie, fijn dat het uiteindelijk wél via een opwaardeerkaart gelukt is! De informatie is dan tegenstrijdig inderdaad, waarvoor mijn excuses.

Beltegoed blijft onbeperkt geldig, zolang je maar één keer in de 6 maanden opwaardeert of een sms stuurt of belletje maakt naar een ander nummer (mag geen gratis service nummer zijn, zoals die van KPN). Ben je jouw tegoed echt kwijt? Dan kan ik even kijken waar dit heen gegaan is.. Ik kan zien of het opgegaan is aan internet, sms'jes of belminuten namelijk. Hiervoor heb ik wel het 06-nummer nodig. Zou je die bij klantnummer mobiel willen invullen in jouw Forum profiel?

Reputatie 7
Badge +21

@Plaasjapie, ik heb geen bericht meer gehad na mijn laatste reactie. Kan ik er vanuit gaan dat het voor nu even goed is? Zo niet, dan hoor ik het graag!

Beste Susan.
Hierboven heb ik aangegeven dat het opwaarderen dmv aankoop bij de AH is gelukt.
Daarna kon ik ook gewoon weer opwaarderen door 1244 te bellen.
Maar, bedankt voor het opvolgen.

Fijne dag verder

Ik zie dat je ook had gevraagd of ik verder had gekeken of mijn beltegoed was verdwenen. Sorry, ik heb niet daarop gereageerd.

Reputatie 7
Badge +21

@Plaasjapie, helemaal top! Ja we vragen vaak nog even bevestiging, zodat we zeker weten dat we het topic kunnen sluiten. Wat betreft het verdwenen beltegoed, wil je dat ik hier nog even naar kijk of is dit ook opgelost?

Als je nog even kan checken over het beltegoed, dan weet ik dat zeker.

Dank u

Reputatie 7
Badge +21

@Plaasjapie, ik weet dan niet zo goed waar ik moet kijken.. Je hebt eind december met € 20,00 opgewaardeerd, en heb nu nog rond de € 11,00 over.  Je hebt geen bundel aangeschaft, en gebruikt je prepaid kaartje wel. Dus per belletje, sms'je of als je internet gebruikt, gaat er een bepaald bedrag van je beltegoed af. 

Wil je hier meer controle over, dan raad ik aan om even bij onze prepaid bundels te gaan kijken of hier iets voor jou tussen zit. Dan betaal je namelijk één keer voor de bundel en heb je geen onverwachte hoge kosten omdat je zonder bundel prepaid internet verbruikt bijvoorbeeld.

Reageer