Beantwoord

Kan niet opwaarderen

  • 15 May 2020
  • 17 reacties
  • 344 keer bekeken

Als ik probeer op te waarderen via 1244 of per sms dan krijg ik het bericht dat vanwege een mislukte incasso of een stornering ik niet meer kan opwaarderen. 

 

Ik zou een aparte SMS ontvangen om openstaande betaling te voldoen, maar die ontvang ik maar niet.

 

Graag zou ik willen weten hoe ik die kan oplossen.

icon

Beste antwoord door sabrilon 2 July 2020, 18:43

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @sabrilon. Van harte welkom hier. Lastig dat het opwaarderen niet lukt. Als je een opwaardering hebt uitgevoerd via automatisch opwaarderen, vindt enkele dagen later een automatische incasso plaats. Als die niet lukt, ontstaat er een achterstand. Je ontvangt dan een betalingsherinnering per sms. Via die sms kun je direct betalen. Zolang je een openstaande betaling hebt, kun je niet automatisch opwaarderen. Dat kan pas weer, nadat je de betaling hebt voldaan. Je kunt dan wel nog online opwaarderen. 

Als je het bericht "U kunt niet meer opwaarderen via SMS vanwege een mislukte incasso of stornering. U ontvangt een aparte SMS met een mogelijkheid om de openstaande betaling te voldoen." krijgt, dan kan het ook zijn dat de betaling van de opwaardering nog niet helemaal is verwerkt. 

Is het inmiddels gelukt om op te waarderen? Als je mijn hulp nog nodig hebt, vul dan je 06-nummer en simkaartnummer in in je profiel en geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Een betalingsherinnering via sms heb ik nooit ontvangen. Inmiddels heb ik bij mijn profiel telefoonnummer en Sim kaart nummer ingevuld.

Graag verdere hulp nodig

Reputatie 6
Badge +9

Gek, @sabrilon. Ik zie wel dat je onlangs een nieuwe simkaart hebt aangeschaft. Klopt dat? Ik heb je nu geprobeerd een SMS te versturen. Heb je die ontvangen? 

En ter check: ben je wel aangemeld voor mobiel opwaarderen? Om gebruik te kunnen maken van mobiel of sms opwaarderen, dien je je eerst aan te melden via MijnKPN:

  • Kies voor ‘Opwaarderen’
  • Klik op 'Registreren'
  • Kies de gewenste betaalwijze
  • Vul de gevraagde gegevens in
  • Voltooi de registratie met een eenmalige iDEAL-betaling.
  • De pincode voor het opwaarderen via mobiel of sms verschijnt op het scherm. Je kan de pincode ook terugvinden op het bankafschrift bij de eenmalige betaling.
Reputatie 6
Badge +9

Hallo @sabrilon. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels is gelukt om op te waarderen. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan lees ik het graag.

Sorry voor de late reactie. Ik heb geen Sms ontvangen. Ik had mij al aangemeld voor mobiel opwaarderen op 18 april 2020.

De registratie was goed voltooid. Ik heb het idee dat er een bedrag niet is afgeschreven van mijn rekening toen ik de eerste opwaardering heb gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @sabrilon. Duidelijk. Ik heb het probleem gemeld bij een achterliggende afdeling, zodat er kan worden uitgezocht waar het misgaat. Zodra daar meer duidelijkheid over is, wordt er contact met je opgenomen. Deel je het hier als je een reactie hebt vanuit de achterliggende afdeling?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @sabrilon. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd of je al een reactie hebt van mijn collega's. Is het inmiddels gelukt om op te waarderen? 

ik heb nog geen reactie ontvangen. Nog niets is opgelost :(

Reputatie 6
Badge +9

Dat vind ik spijtig om te lezen. :disappointed:  Ik had gehoopt dat je inmiddels een terugkoppeling zou hebben gehad. Ik heb er voor je achteraan gemaild. Zodra ik meer weet, laat ik weer van me horen.

Reputatie 6
Badge +9

Slecht nieuws, @sabrilon. Er lijkt nog steeds geen oorzaak te zijn gevonden voor het probleem dat je ervaart. Ik zie ook dat de betaling al sinds mei blijft hangen op ‘verwerken'. Ik heb opnieuw navraag gedaan bij de afdeling die over de opwaarderingen gaat. Heb je voor mij misschien ook een ordernummer van je laatste opwaardering? Wil je die in het veld ‘Opmerkingen’ in je profiel toevoegen? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Ik heb nooit een ordernummer gehad. Het bedrag is nooit afgeschreven van mijn rekening. Alleen de 0,01 cent is er ooit afgegaan voor het aanzetten voor opwaarderen.

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb nooit een ordernummer gehad. Het bedrag is nooit afgeschreven van mijn rekening. Alleen de 0,01 cent is er ooit afgegaan voor het aanzetten voor opwaarderen.

Duidelijk, @sabrilon. Dan wacht ik een update van het ticket af. Mocht je zelf in de tussentijd iets horen, wil je dat dan hier delen?

Inmiddels heb ik een Sms ontvangen dat het probleem is opgelost! Ik heb weer kunnen opwaarderen. Maar ik kreeg daarna weer het bericht dat ik niet meer kan opwaarderen via een mislukte incasso. Ik heb dus nu wel kunnen opwaarderen, maar ik moet afwachten, dat als ik weer wil opwaarderen, of het nog steeds goed gaat. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je terugkoppeling, @sabrilon. Ik zie inderdaad dat je beltegoed succesvol is verhoogd. Als ik de registraties en transacties erbij pak, zie ik inderdaad dat daarna opnieuw een opwaardering is geïnitieerd en deze is mislukt. De status geeft nu wederom aan dat de betaling wordt verwerkt. Op welke wijze heb je gisteren opgewaardeerd? En heb je twee keer geprobeerd op te waarderen? Kun je laten weten wat er door mijn collega's is gecommuniceerd? Ik heb daar namelijk geen zicht op. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @sabrilon. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ben je nog ergens tegenaan gelopen? Anders ga ik ervan uit dat het nu weer goed gaat. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Sorry voor de late reactie. Ik heb maar 1 keer opgewaardeerd. Via 1244 opwaarderen bankrekening. Ik wacht af als ik weer opnieuw moet opwaarderen of dat gaat lukken ja of nee.

Reputatie 6
Badge +9

Geen probleem. Duidelijk! Mocht je onverhoopt toch weer tegen problemen aan lopen, laat het dan weten. Dan ga ik er weer achteraan voor je. 

Reageer