Beantwoord

Kan niet opwaarderen via 1244

  • 20 January 2020
  • 9 reacties
  • 398 keer bekeken

Mij is het zelfde overkomen! Ik kreeg de zelfde boodschap van bankgegevens controleren en 5 dagen wachten. Belachelijk natuurlijk. 

Op vakantie in Spanje wilde ik mijn telefoon opwaarderen en dat ging dus niet. En daar heb ik die telefoon nu juist voor! KPN heeft mij hierover nooit geïnformeerd. Ik was ernstig gehandicapt omdat ik geen smartphone heb zijn andere opties dus niet mogelijk zijn. Na die 5 dagen was mijn vakantie inmiddels over. Na thuiskomst wilde ik opheldering vragen bij KPN Klanten “service” nummer 0800-0402. Daar werd ik terugverwezen naar de website waar hierover niets te vinden is en werd de verbinding verbroken!!

Zéér klant onvriendelijk en onbegrijpelijk van KPN

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door Tjark 30 January 2020, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Tjark Allereerst welkom op ons Forum! Ik zie dat mijn collega je heeft afgesplitst van een bestaand topic. Ik heb dit topic even doorgelezen en klopt het dat je ineens een melding kreeg dat je 5 werkdagen moest wachten om op te kunnen waarderen via 1244? Voorheen werkte opwaarderen via 1244 wel gewoon? Jammer dat dit nou net voorviel toen je in Spanje op vakantie was. 

Laatste vraag, werkt het op dit moment wel weer gewoon, of ondervind je nog steeds problemen? 
Ik wil het intern wel even voor je navragen, waar dit precies vandaan komt zodat je er (eventueel) in de toekomst rekening mee kan houden. Of dit me lukt is een tweede, het kan natuurlijk zijn dat het een verbogen gebrek (bug) is, bijvoorbeeld nadat iemand het 50x heeft gebruikt o.i.d. 
Als je wil dat ik een poging voor je waag, zou je dan je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan zoek ik het voor je uit.  :grin:

Hallo Lisa,

Fijn dat je wilt helpen!

Het is inderdaad zo dat ik altijd mijn KPN prepaid tegoed moeiteloos heb kunnen opwaarderen via 1244 en dat plotseling zonder enige voorafgaande waarschuwing dit niet meer mogelijk is. Zojuist heb ik het nog even gecontroleerd, maar het is nog steeds niet mogelijk, terwijl die vijf dagen allang verstreken zijn.

Als je dit voor mij kan oplossen, ben ik je zeer erkentelijk. Ik heb de gegevens op mijn profiel ingevuld.

Alvast bedankt voor de moeite!

m.vr.gr. Tjark

Reputatie 7
Badge +17

@Tjark Daar zijn we eindelijk weer. Wat is er nu aan de hand. We kampten de laatste tijd met opwaardeer-problemen voor Prepaid. Na het een en ander nagevraagd te hebben, zou het probleem moeten zijn verholpen. Dit betekent helaas wel dat opwaarderen(1244) opnieuw geregistreerd moet worden voor het 06-nummer.
Op onze website  SMS en mobiel opwaarderen, kan je dit doen. 
Tjark, zou je dit voor mij willen proberen? Laat het maar weten als dit wel of niet is gelukt.   

Dag Lisa,

Fijn dat je wilt helpen. Ik heb je advies gevolgd om opnieuw te proberen te registreren. Echter daar kom ik niet uit. Ik krijg slechts de mogelijkheid tussen “automatisch opwaarderen” of “SMS opwaarderen”. De keuze die ik graag wil is “incidenteel opwaarderen als mijn tegoed bijna op is” en dan via 1244/8 met een pincode het gekozen bedrag afschrijven van mijn bankrekening. Die keuze staat er vreemd genoeg niet bij!

Ik heb klantenservice gebeld en daar “2” ingetoetst in plaats van “1 voor mobiel”. Daar kreeg ik zowaar een medewerker aan de lijn van vlees en bloed, maar die had duidelijk géén zin om zich in mijn probleem te verdiepen. Hij verwees mij naar de website, “want daar staat alles op”. Niet dus!

Volledigheidshalve probeerde ik nog één keer op te waarderen via 1244 en tot mijn verrassing kon ik nu ineens wèl opwaarderen. Alleen bij het intoetsen van mijn pincode ging het wéér mis. De pincode was “onjuist” en mijn account is nu 24 uur geblokkeerd! Misschien is dit het gevolg van mijn poging om te registreren.

Morgen zal ik het nog eens proberen.:frowning2:

 

Advies:

Het zou handig zijn als de KPN op de website een klein berichtje zou plaatsen op welke manieren je prepaid  tegoed kan opwaarderen. De medewerker van de klantenservice was bijvoorbeeld helemaal niet op de hoogte van opwaarderen via 1244.

 

Dag Lisa,

Het is gelukt! Ik bedank je hartelijk voor je hulp, want anders was het vast niet gelukt.

Het moet mij wel van het hart dat ik het onbegrijpelijk vind dat KPN zijn klanten dit allemaal aandoet. Want het is een complete puzzel hoe je de boel moet oplossen.

Met vriendelijke groet,

Tjark

Analyse

Als ik achteraf de gehele situatie bekijk lijkt mij de oorzaak van het probleem dat de pincode is gewijzigd van 4 cijfers naar 5 cijfers. Hiervan is op geen enkele manier melding gemaakt. Niet aan de klant, niet op de website, niet aan klantenservice en niet aan de moderator.

Als het bandje dat wordt afgespeeld hiervan melding zou maken met het verzoek om de 4-cijferige pincode te wijzigen in een 5-cijferige, dan was het probleem in 5 minuten opgelost. Zelfs bij het het kiezen van de pincode staat: ”kies een pincode", en je moet zelf maar uitvogelen uit hoeveel cijfers die moet bestaan.

Met vriendelijke groet,

Tjark

Reputatie 7
Badge +17

@Tjark Wauw! Allereerst fijn dat het is opgelost en knap dat je dit zelf hebt uitgevogeld. Bedankt voor het meedelen. Ik heb de productontwikkelaars een mail gestuurd met de vraag hierna, want ik weet niet waarom dit ineens is gewijzigd. Hier zijn wij (KPN klantenservice) overduidelijk niet van op de hoogte. 

Bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet, Tjark

Ik lees bij het vorige bericht 1 jaar geleden!? Er is nu (14-08-2021) nog niks veranderd -:(. Zie mijn andere verhaal (verhalen) dat (die) ik vandaag op het forum plaatste. Ik zie ze trouwens nergens op het forum. Maar blijft jaar na dato zeer gammele organisatie….