Vraag

Kosten prepaid voor tablet (weinig gebruik)

Beste,
Gezien ik een tablet bezit met 4G wil ik daarvoor een prepaid kaart gaan gebruiken.. Niet dat ik deze veel zal gebruiken...maar toch.. stel dat ik nodig heb
gezien er WiFi in de omgeving is... En wil daarom geen vaste maandlasten en kan volgens info tot 6 maanden gebruiken (langer mits deze periode is gebruik..) Dus tot zo ver duidelijk..maar nu de details...momenteel een actie van €9,95 voor €4,95 en €10,,- tegoed enz.. enz.. nu mijn vraag ondersteunt deze het 4G netwerk en wat zijn de kosten per mb gebruik...dat kan ik zo 1,2,3 niet vinden..

Gr

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie, titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

23 reacties

Tja daar heb je gelijk in....maar goed het is " gratis " ? En kan ik eens kijken hoe vaak ik hier überhaupt gebruik van maak....en kan ik altijd nog een bundel aanschaffen....!

Gr
Reputatie 7
Badge +30
Ik sluit me aan bij Wim. Service is eigenlijk best wel slecht, maar als je met regels, voorwaarden en wetten begint te gooien is alles mogelijk.

Wim bedoelt inderdaad Vodafone YOU.

Persoonlijk heb ik niet de gratis sim gedaan, maar de sim waarbij je betaald voor de SIM en dan extra beltegoed krijgt toendertijd was dat slimmer.

Maar als je die gratis sim doet en maar 5€ krijgt, kan je geen bundel proberen.

Robin
Dan bedoel je die van Vodafone You...?
Heb kosteloos een simkaart bij Vodafone aangevraagd..krijg je na registratie €5,- bijgeschreven. Kan ik mooi eens uit proberen Hoe dat werkt met mijn ipad...

Gr Bertone
Reputatie 5
Badge +5
Dan kom je toch bij Vodafone uit op dit moment, die heb ik hier ook in een prepaid.
Is 4G en snel , je hebt geen risico's met prepaid, je kan altijd zo weer naar een ander....

Ik heb ook nog een prepaid kaartje van Simyo is weer handig voor andere doeleinden.
Alleen kan je Simyo weer niet gebruiken met internet in het buitenland. Voor alleen bellen is deze weer voordelig ook in het buitenland.
Tja en zo is er eigenlijk bij elke provider wat loos..? maar goed wat zouDen jullie in mijn geval adviseren..

- Geen vaste maanlasten
- Betaalbaar
- Direct of maandelijks opzegbaar
- Goede en snelle dekking ( 4g )

Ben benieuwd. ..naar jullie ervaringen en onderzoeken.

Gr Bertone
Reputatie 5
Badge +5
Ik kan het bevestigen wat Robin schrijft , pas ook nog onderzoek gedaan naar prepaid,

je hoeft geen bundel te gebruiken, je kan het ook zonder bundel gebruiken, aleen
wordt er dan per Mb afgerekend, en die zijn erg duur bij prepaid.
Standaard bij Vodafone is 10 ct per Mb, met een maandbundel die je zelf kan
activeren en stoppen kost het 10 euro voor 1000 Mb.
Bij bv Simyo is het 15 ct per Mb, KPN 25 ct en Tele2 is de duurste van het stel.

Nadeel van Vodafone is dat ze administratief erg zwak zijn, gaat er iets fout,
dan is er niemand die iets kan recht zetten. Het forum personeel mag helemaal niets.
Hun prepaid kaartje is trouwens wel gratis te bestellen.
Reputatie 7
Badge +17
Prima, zal ik doen.! Bedankt voor je reacties en fijne avond nog.!

Gr Bertone
Van hetzelfde! 🙂
Reputatie 7
Badge +17
ik weet dat Tele2 4G bied bij abonnementen maar we hebben het over prepaid. Maar ookal hebben ze 4G zijn ze nog steeds veel te duur met 2,50 per MB en bundels van 350MB voor 10 euro.

Robin
Oké, dus Tele2 bied geen internet voor prepaid? Als dat zo is, dan kunnen we die beter achterwege laten. 😎
Prima, zal ik doen.! Bedankt voor je reacties en fijne avond nog.!

Gr Bertone
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja, alles heet bundels en dat is wat verwarrend. Als je wil kan je overigens ook een KPN/Vodafone winkel inlopen en vragen naar hoe het werk, misschien kunnen ze het dan duidelijker maken door dingen te laten zien/uit te tekenen.

Zeg maar als je vragen hebt!

Robin
Hi Dennis,

Duidelijk. ..soms wat verwarrend al die opties en mogelijkheden...zal eens zoals je al voorstelde Vodafone you. .!!

Thks Bertone
Reputatie 7
Badge +30
Hi Robin, bedankt voor je uitgebreide reactie..maar bij Vodafone spreek je over bundels...
Wat ik wil is vrij " simpel " denk ik....in mijn ipad wil ik een prepaid only data kaartje...hoef hier niet mee te bellen alleen op Internet indien er geen Wifi signaal in de buurt is...dat zal in de praktijk niet veel gebeuren...vandaar ik niet aan bundel vast wil zitten waar ik elke maand voor moet betalen ..want wellicht heb ik deze niet eens nodig gehad..

Gr Bertone
Hoi,

Bij elke prepaid aanbieder wil je bundels gebruiken voor internetten. Die bundels lopen 1 dag, 1 week, of 1 maand afhankelijk van de bundel en de provider. Deze bundels zet je gewoon aan als je internet wil gebruiken.
Je kan op elk moment je bundel stoppen.

Dit heeft niets te maken met bundels die je bij abonnementen krijgt. En dat is volgensmij waar je op vast zit.

Als je MBs verbruikt op prepaid zonder bundel dan praat je gauw over 10 tot 50cent per MB en je verbruikt heel snel een paar MB.

@DennisSchreve, ik weet dat Tele2 4G bied bij abonnementen maar we hebben het over prepaid. Maar ookal hebben ze 4G zijn ze nog steeds veel te duur met 2,50 per MB en bundels van 350MB voor 10 euro.

Robin
Reputatie 7
Badge +17
Tele2 heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ze enorm duur zijn met hun internetbundels en volgens mij geen 4g aanbieden.

Robin
Tele2 heeft 4G, Robin. 🙂 https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/
Hi Robin, bedankt voor je uitgebreide reactie..maar bij Vodafone spreek je over bundels...
Wat ik wil is vrij " simpel " denk ik....in mijn ipad wil ik een prepaid only data kaartje...hoef hier niet mee te bellen alleen op Internet indien er geen Wifi signaal in de buurt is...dat zal in de praktijk niet veel gebeuren...vandaar ik niet aan bundel vast wil zitten waar ik elke maand voor moet betalen ..want wellicht heb ik deze niet eens nodig gehad..

Gr Bertone
Reputatie 7
Badge +30

Vodafone

Bij Vodafone YOU heb je 4G met de maximale netwerksnelheid. Afhankelijk van het bereik heb je dus tot 75Mbit/s. Op 2km afstand van een 4G mast met een dorp er tussen haal ik zo'n 20/20Mbit/s
De bundels kun je elke maand aan en uit zetten. Standaard worden deze bundels aan het eind van de maand automatisch verlengd (daar krijg je 2 dagen van te voren een SMS van), maar dat automatisch verlengen kan je ook stoppen. Als je de bundel stopt blijft ie namelijk doorlopen tot het eind van de maand of totdat je MB's/minuten op zijn.
Het tegoed is onbeperkt geldig zolang je maar 1x per jaar opwaardeerd.

KPN

Bij KPN heb je geen 4G en zit je dus aan de maximale snelheid van 3G. Bij KPN is dat 14,4Mbit/s maar dat zal je praktisch nooit zien.
Het voordeel is dat KPN ook een onbeperkt online bundel biedt met een lage snelheid. Voor wat emails en whatsappjes is dit super. Voor muziek of webbrowsen is dit een ramp.
Het voordeel van KPN is dat je tegoed altijd geldig is als je maar 1x per jaar belt/SMSt (in Nederland)

T-Mobile

T-Mobile is ook best een goede keuze voor prepaid. De tarieven best mee en je hebt al 1250MB voor 10€.
Je moet bij T-Mobile wel elk half jaar bellen of SMSen

Bereik

Zelf ervaar ik het bereik van KPN als iets beter. KPN mist hier in de buurt een paar plekken qua bereik, terwijl Vodafone op veel meer plekken slecht bereik heeft.
In andere gebieden is dit weer anders. In het centrum van Amsterdam is Vodafone namelijk weer veel beter.
T-Mobile was bij mij in de buurt altijd matig qua bereik maar hun hebben de laatste jaren enorm aan hun netwerk gewerkt en ik zou zeggen dat ze gelijk zijn met KPN/Vodafone.

Tele2 heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ze enorm duur zijn met hun internetbundels en volgens mij geen 4g aanbieden.

Robin
Tja....staat wel bij gebruik van het goede netwerk....maar wat jullie zeggen...waarom geen 4G...? Het betreft een iPad mini 4 die uiteraard 4G ondersteunt..tja dan word het een concurrent....alleen zie daarbij weer een maandbundel staan...en dat wil ik juist niet...omdat ik dit zo sporadisch zal gebreken ik niet vast wil zitten asn die maandelijkste koste.n....dus prepaid..! Mobiel is een ander verhaal......
Reputatie 7
Badge +17
Vodafone YOU is veel sneller en goedkoper. Daar kan je per maand enkele GBs kopen netzoals bij KPN.Ik ben het met Robin eens! Ik heb hier nog eens nagekeken. En jammer voor KPN, maar zou dan naar Vodafone YOU kunnen gaan:

Hier de link
Reputatie 7
Badge +17
Er staat maximaal 14,4Mbit/s bij dat is dan dus maximaal HSDPA (3G) en geen LTE(-A).Aha, oké! Nu is het me duidelijk! Thanks! Maar vreemd is het wel toch, Robin? 😎 Dat ze niet eens gebruik mogen maken van 4G.
Reputatie 7
Badge +30
Er staat maximaal 14,4Mbit/s bij dat is dan dus maximaal HSDPA (3G) en geen LTE(-A).
Reputatie 7
Badge +17
Welke tablet heb je?

Verder zou ik niet voor 4G naar KPN prepaid gaan. Dat is relatief duur, en bied geen 4G (alhoewel het wel mogelijk is).
Hoezo geen 4G? Hoe kun je dat zien dan? Als je een internetbundel afneemt, mag je toch van 4G gebruik maken? Zo niet, wat is dat dan weer voor onzin? Maar goed dat je zegt van: "alhoewel het wel mogelijk is." Vind KPN dan wel vreemd doen met dit soort dingen. 🤔
Reputatie 7
Badge +30
Welke tablet heb je?

Verder zou ik niet voor 4G naar KPN prepaid gaan. Dat is relatief duur, en bied geen 4G (alhoewel het wel mogelijk is). Vodafone YOU is veel sneller en goedkoper. Daar kan je per maand enkele GBs kopen netzoals bij KPN.
Hi Dennis,

Ben blij dat mijn vraag nog enigszins duidelijk is overgekomen...?met dat aut. correctie gedoe..De tarieven zijn duidelijk het enige wat ik nog mis of deze basis prepaid gebruik maakt van het 4G netwerk...

Gr
Reputatie 7
Badge +17
Beste @Bertone, zonder een internetbundel kost het per MB:

Verder kun je met prepaid een internetbundel nemen:

Zie deze link

Ik hoop je zo genoeg te hebben geïnformeerd. 🙂

Reageer