Beantwoord

KPN meldt bij openen prepaid een boodschap die ik niet begrijp

  • 6 November 2019
  • 10 reacties
  • 309 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Als ik de app van de prepaid open komt er een schermpje die meldt: Gecompromitteerd systeem.

We hebben  vastgesteld dat het besturingssysteem van uw apparaat is  gecompromitteerd ( gejailbreakt/geroot. Houd er rekening mee  dat u door op Ja te klikken,  de risico's accepteert van het gebruik van onze app. op een  dergelijk besturingssysteem en dan onderaan annuleren en ok.

 

Einde citaat op de display, maar ik heb geen idee wat dit betekent en wat ik moet doen. Kunt u mij helpen? 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 November 2019, 09:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Wilsophie, wat lastig dit! Werkt het inmiddels weer? Zo niet, zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Heeft het eerder wel gewerkt op dit toestel of helemaal niet? En welk toestel wordt er gebruikt?

Reputatie 4
Badge +1

Bij verwijdering en opnieuw installeren blijft de telefoon deze boodschap zeggen. Het is een Doro telefoon. Ik zal hem maar verwijderen en dan de prepaid stand via mijn kpn benaderen. Je schrikt toch, want ik ken de terminologie niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat vreemd! Heb je deze telefoon in een (KPN?) winkel gekocht? Of misschien tweedehands? In principe kan deze melding niet veel kwaad. Gejailbreakt/geroot betekent simpelweg dat je een softwarematige handeling uitgevoerd hebt, waardoor je toepassingen kunt laden die niet door de fabrikant geautoriseerd zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld apps downloaden die niet in de Google Playstore staan. 

 

Wij geven in zo'n geval een waarschuwing: als iemands toestel gejailbreakt/geroot is, dan is het mogelijk dat diegene malafide apps download, waardoor de telefoon niet meer ‘veilig’ is. 

Reputatie 4
Badge +1

De telefoon is een Doro die koop je bij een winkel voor hulpmiddelen dus  voor ouderen en ik heb hem nieuw gekocht.  Ik heb de app eraf gegooid want ik kan op andere wijzen de prepaid kaart verhogen als het geld op is.  En op die telefoon staan toevallig heel weinig apps. 

Reputatie 7
Badge +30

Het kan zeker zonder, maar we hebben de app natuurlijk ook omdat het een stuk handiger is. Ik zal intern in ieder geval de melding maken dat jij hier tegenaan loopt, wellicht is het gewoon iets wat wij hier op kunnen lossen. Welk model Doro gebruik je?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, laat je het me weten als je wilt dat ik het intern doorgeef om er naar te kijken? Ik heb dan wel het typenummer van de Doro nodig :-).

Reputatie 4
Badge +1

Sorry dat ik niet gereageerd heb en ik zal het type nr. even melden, maar heb inmiddels de app verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +30

Maakt niets uit hoor :-).

Reputatie 4
Badge +1

Wil je nog iets weten over  die Doro want het speelt eigenlijk geen rol meer. Dan maar geen App over prepaid.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, dan is het wat mij betreft ook niet meer nodig hoor. Mocht je in de toekomst toch nog ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten.