Beantwoord

KPN nummer prepaid in gebruik door nog iemand anders via Vodafone

  • 5 May 2020
  • 41 reacties
  • 2226 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Ik heb ##002# gedaan en toen weer gebeld, maar kreeg weer die andere man aan de lijn…. dus dit werkt niet. Volgende keer als ik mijn vader zie dan doe ik daar ook even ##002# wie weet helpt dat…..

Hallo @ecnvanhoof , heb je na het instellen van ##002# je toestel wel even opnieuw opgestart om het effectief te maken?

 

 

@ecnvanhoof, Je kon je vader eerder wel bellen en nu ineens niet meer ?
En geen van beide nummers zijn (onlangs) geporteerd neem ik aan ?
En iemand anders kan de mobiel van je vader wel bellen maar alleen jij niet ?

Het kan interessant zijn om te zien wie bij welke aanbieder zit of zat.
Dat kun je opzoeken :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
(alleen cijfers invoeren)
En dan is daar mogelijk iets af te leiden.

Hier een plaatje bij het praatje over het nummer op zoeken (moet je even door hebben, is niet direct duidelijk) :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/geheim-nummer-wordt-op-sommige-bedrijfstelefooncentrales-toch-getoond-495869#post976092

Reputatie 7

Hoi @ecnvanhoof, ter samenvatting; het mobiele nummer van je vaders heb ik gecontroleerd, hij is sinds 2006 bij ons actief met zijn mobiele prepaid nummer. Het nummer is niet naar Vodafone geporteerd, en er staat ook geen verzoek voor overname van het mobiele nummer. 

Alle contacten kunnen jouw vader bellen op zijn KPN prepaid nummer, behalve jij. Dat is erg lastig! De fout zit ergens in de instellingen van je toestel en/of jouw mobiele nummer. 

Een kruistest kan helpen dichter bij de oorzaak van het probleem te komen. Zou je jouw simkaart eens in een ander toestel willen doen? Bel dan naar het mobiele nummer van je vader. Als je dan nog steeds wordt doorgestuurd naar de ‘onbekende man’ dan zit er iets niet goed in je mobiele instellingen. Krijg je meteen de juiste aan de telefoon? Dan zijn de instellingen van je toestel niet correct. Controleer die dan zorgvuldig. 

erg late reatie, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik krijg nog steeds een andere man aan de lijn dan mijn vader, met mijn eigen mobiele telefoon (hollands nieuwe vodafone) en ook met mijn mobiel van het werk is ook vodafone krijg ik ook deze andere man aan de lijn. ik ga het nog eens bij vodafone neerleggen. ligt dus niet aan mijn sim of aan mijn instellingen… Ik word er een beetje hopeloos van, niemand schijnt mij te kunnen helpen.

 

Reputatie 6
Badge +6

erg late reatie, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik krijg nog steeds een andere man aan de lijn dan mijn vader, met mijn eigen mobiele telefoon (hollands nieuwe vodafone) en ook met mijn mobiel van het werk is ook vodafone krijg ik ook deze andere man aan de lijn. ik ga het nog eens bij vodafone neerleggen. ligt dus niet aan mijn sim of aan mijn instellingen… Ik word er een beetje hopeloos van, niemand schijnt mij te kunnen helpen.

 


Je oom en zus kunnen hem wel gewoon nog steeds normaal bellen? Probeer is naar je vader te bellen door zijn nummer handmatig in te voeren, dus niet vanuit een contacten lijst of iets dergelijks….

Heb ik natuurlijk allang gedaan…..

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ecnvanhoof 

In dit andere topic (klik hier) zie ik een mogelijke overeenkomst. Daar was (volgens betrokkene) door Vodafone ten onrechte een KPN-nummer geclaimd als ‘hun eigen’ nummer, zonder dat er sprake was van portering. Hierdoor werd een KPN abonnee onbereikbaar voor VF bellers.

Mogelijk kan @Nadia (laten) onderzoeken of dat voor jouw vader ook speelt.

Wie krijg je aan de lijn als je zélf van af een KPN nummer belt? (mogelijk dus even iemand zoeken die KPN heeft)

Is je vaders nummer ooit geporteerd van Vodafone naar KPN?

Zoiets moet het zijn.

Er moet een logica zijn in welke oproep naar welk toestel gaat op basis van verschillende aanbieders.

Daar schreef ik dit al over eerder in dit draadje :

https://forum.kpn.com/prepaid-16/kpn-nummer-prepaid-in-gebruik-door-nog-iemand-anders-via-vodafone-497622?postid=983108#post983108

( maar dan voor de bellende nummers, niet voor het gebelde nummer )

Is de schaduwboekhouding voor eigen nummers (er is vast een andere, mooiere term voor) nog wel nodig heden ten dage ?
Het geeft nog wel een problemen nl zoals we op dit forum regelmatig zien, maar dit is overigens wel een meer bijzonder geval.

Reputatie 7

erg late reatie, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Fijn dat je er weer bent, @ecnvanhoof. Beter laat, dan nooit ;) 
Wel erg jammer dat het probleem nog steeds speelt. Heb je mijn laatste berichtje nog gelezen?  

 Een kruistest kan helpen dichter bij de oorzaak van het probleem te komen. Zou je jouw simkaart eens in een ander toestel willen doen? Bel dan naar het mobiele nummer van je vader. 

 

Hi Nadia, ja heb ik gedaan. Mijn Sim in een Nokia telefoon. Zelfde verhaal, krijg ik die andere man aan de lijn…. nummer apart ingetoetst om te bellen, +31 ervoor niets veranderd....

Bij bellen met een vodafone nummer naar dit kpn nummer gaat het mis.

Dan staat er bij vodafone iets niet goed, dat lijkt me toch duidelijk, heb je het daar al gevraagd ?

Als dat zo is dan is dat erg vreemd, dan moet die vodafone gebruiker daar ook last van hebben, of zou deze persoon ook een ander  nummer hebben, heb je dat al gevraagd. Ik hoop dat die meneer nog vriendelijk blijft, zal toch wel, als je het goed uitlegt.

Reputatie 7

Heh, balen dit! @ecnvanhoof Ik begin nu ook wel erg het vermoeden te krijgen net als Kees dat er iets met jouw nummer niet helemaal aan de haak is. Kun je andere KPN-nummers bellen? Kaart dit ook eens bij je provider aan. Misschien staat er per ongeluk een vinkje niet goed in het systeem?  

Ik heb dit topic nog eens doorgespit:

:small_orange_diamond: Je vader heeft een prepaid nummer bij KPN.

:small_orange_diamond: Als jij belt v.a. Vodafone (zowel je werk- als privénummer) krijg je een vreemde aan de lijn. (A) Heb je bij deze man al eens gecheckt wat zijn nummer écht is. Als hij het niet wil noemen zeg dan het nummer (van je vader) wat je gebeld hebt. Dan kan hij het bevestigen / ontkennen dat hij dat nummer heeft.

:small_orange_diamond: Als je belt van af je thuistelefoon ((B)welke provider?) dan krijg je wél je vader aan de lijn.

:small_orange_diamond: Een zwager (bij welke (C) provider zit dié?) kan je vader wel bellen.

De crux zit 'm toch duidelijk in van af welke provider wordt gebeld. Duidelijk is dat het met de routering bij bellen vanaf Vodafone mis gaat.

Van af je thuislijn kun je je vader bellen en je zwager ook.
DUS bel de klantenservice van Vodafone, want in de Vodafone centrale gaat het fout met de routering. Hier kan v.u. KPN duidelijk niets gedaan worden, want:

Je wordt bij Vodafone volgens mij niet eens op het landelijke net geschakeld, maar verbonden met een ander Vodafonenummer.

Ik ben nog wel benieuwd naar de punten bij (A), (B) en (C). Maar verrassend zullen die resultaten niet zijn. (A): toch ander nummer; (B) en (C) andere provider dan Vodafone.

Reputatie 2

Is dit   inmiddels opgelost  en hoe   ??? Ik heb namelijk het zeflde  probleem  Ik bel mijn vouw op en krijg een andere vent aan de lijn ???   

e de waele

Reputatie 7

Hai @edewaele, wat een vervelende situatie! Vraagje: als je vanaf een ander telefoonnummer naar je vrouw belt, krijg je dan nog steeds een ander persoon aan de lijn?