Beantwoord

KPN nummer prepaid in gebruik door nog iemand anders via Vodafone

  • 5 May 2020
  • 41 reacties
  • 2208 keer bekeken

Ik ontdekte vandaag dat het nummer van mijn vader door iemand anders in gebruik is. Hij heeft al jaren hetzelfde nummer maar het is een prepaid telefoon. Nu belde ik hem vandaag  neemt iemand vreemds de telefoon op! Nummer gecheckt en ja hoor hetzelfde nummer. heft deze meneer sinds oktober 2019 in gebruik. Een bedrijfs telefoon. heel raar want mijn vader heeft dit nummer zeker al 10 jaar.

Nu heb ik bij mijn vader gecheckt en zelf kan hij wel bellen. maar naar zijn nummer kunnen we niet bellen want dan krijgen we dus die vreemde man aan de lijn.

Ik denk dat Vodafone het prepaid nummer gewoon heeft gebruikt omdat het weinig in werking is. Maar toch heel raar dat dit zo gebeurt.

 Wat moeten we nu doen?

icon

Beste antwoord door Nadia 15 May 2020, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @ecnvanhoof ,

Als jouw vader jou belt, zie je dan nog steeds zijn oude nummer in beeld komen? 

En als je dan op terugbellen drukt, krijg je dan die ander aan de lijn? 

 

Als jou vader van deze problemen af wil zijn, dan kan hij het volgende doen : 

Als jouw vader een prepaid-nummer heeft bij KPN, dan kan hij via de klantenservice (1200 via mobiel of 0800-0402 via iedere vaste telefoon) een ander telefoonnummer aanvragen.  

Zou toch belachelijk zijn dat mijn vader na zeker 10 jaar dit nummer gehad te hebben een ander nummer aan moet gaan vragen? Ik vind dat vodafone dat moet doen bij die andere man.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ecnvanhoof , Als jouw vader jou belt, zie je dan nog steeds zijn oude nummer in beeld komen? 

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar @ecnvanhoof . Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Ik ben toch bang, dat het nummer voor jouw vader verloren is gegaan. Je moet een prepaid nummer en het tegoed ‘geldig’ houden. Na 6 maanden zonder gebruik van het tegoed wordt het nummer geblokkeerd. Dan volgen er nog 90 dagen om op te waarderen. Daarmee word je nummer ontdooid. Na (in totaal) 9 maanden zonder gebruik/actie ben je het nummer en tegoed kwijt.

Na een bepaalde tijd komt het nummer weer in de 'voorraad' van vrije nummers en wordt het toegekend aan een nieuwe simkaart, mogelijk bij een andere provider en uiteindelijk een nieuwe gebruiker.

Zou toch belachelijk zijn dat mijn vader na zeker 10 jaar dit nummer gehad te hebben een ander nummer aan moet gaan vragen?

Niet als je vader het nummer langer dan 9 maanden (270 dagen) niet actief zelf heeft gebruikt. Dan vervallen je rechten op het nummer.

Nu heb ik bij mijn vader gecheckt en zelf kan hij wel bellen.

Welk nummer verschijnt er bij jouw op het scherm als hij jouw belt?

Ik vind dat vodafone dat moet doen bij die andere man.

Die andere man gebruikt het nummer al sinds oktober 2019 voor zijn bedrijf. Jouw vader gebruikt het nauwelijks en privé. Ook al had je pa het 10 jaar geleden al lijkt mij dat bedrijf de economische schade stukken groter bij nummerwijziging.

Als je een prepaid nummer langer dan 270 dagen niet gebruikt om zélf mee te bellen met verbinding, sms verzenden of internet vervalt het. Aangezien je vader het heel weinig gebruikt lijkt het me heel redelijk dat hij effies een nieuwe prepaid simkaart (en dus een ander nummer) bij de supermarkt haalt.
Dat moet ie dan wel steeds binnen 180 dagen na steeds het laatste gebruik weer gebruiken anders krijg je deze zelfde situatie weer !!

P.S.
Als je in je forumprofiel het telefoonnummer van je vader onder '’pers. opm.’’ zet kan een KPN moderator checken wat de status is. (maar ik zou gewoon een nieuwe PP-sim kopen.)

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @ecnvanhoof ,

Als jouw vader jou belt, zie je dan nog steeds zijn oude nummer in beeld komen? 

En als je dan op terugbellen drukt, krijg je dan die ander aan de lijn? 

 

Als jou vader van deze problemen af wil zijn, dan kan hij het volgende doen : 

Als jouw vader een prepaid-nummer heeft bij KPN, dan kan hij via de klantenservice (1200 via mobiel of 0800-0402 via iedere vaste telefoon) een ander telefoonnummer aanvragen.  

Zou toch belachelijk zijn dat mijn vader na zeker 10 jaar dit nummer gehad te hebben een ander nummer aan moet gaan vragen? Ik vind dat vodafone dat moet doen bij die andere man.

@ecnvanhoof

Ik heb nog geen antwoord ontvangen op de vraag welk nummer je nu in jouw telefoon ziet als jouw vader jou nu belt.

Als dit nog steeds het oude KPN-prepaid nummer van jouw vader is, dan is er iets heel raars aan de hand. Is het een ander nummer, dan ben ik wel benieuwd wat dit voor nummer is. 

Zoals RBxx en PeterG hierboven ook al aangeven vervalt het nummer van jouw vader als hij dit lange tijd niet gebruikt. Maar als hij regelmatig met jou of anderen belt, dan zou het nummer niet vervallen mogen zijn. 

Heb je trouwens het prepaidsaldo nog gecheckt van de telefoon van jouw vader?

Hallo @ecnvanhoof , volgens mij heb je onder een andere forumnaam een soortgelijke vraag gesteld.

 

 

https://forum.kpn.com/prepaid-16/dubbele-nummeruitgifte-497599

Reputatie 7

Hallo @ecnvanhoof, leuk dat je onze community om hulp vraagt, welkom op het KPN Forum! :relaxed:

Dat moet even schrikken zijn probeer je je vader te bellen krijg je zomaar een wild vreemde aan de lijn. Raar, maar vast verklaarbaar. Want actieve nummer worden niet zomaar weggegeven aan een ander. 

Houdbaarheid van KPN Prepaid (tegoed)
KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).
Is het prepaidnummer 6 maanden niet gebruikt? Dan  wordt het beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen. Na een tijdje komen vervallen (prepaid)nummers weer in omloop en worden weer vergeven.

Ik vermoed, dat je het oude nummer van je vader nog opgeslagen hebt in je contactenlijst. Dat zou verklaren dat je vader wel kan bellen. Want het is anders wel erg ingewikkeld dat het nummer overgaat op een andere (zakelijke) gebruiker. 

Zou je het telefoonnummer van je vader eens willen controleren? Misschien heb je meerdere nummers onder zijn naam geregistreerd in je telefoon. Of alleen nog zijn oude nummer? We horen graag van je :)

Ps. Als je in je forumprofiel het telefoonnummer van je vader onder '’pers. opm.’’ zet kan ik ook even op afstand meekijken. 

Als mijn vader mij belt krijg ik gewoon zijn nummer te zien. Bel ik terug dan krijg ik iemand anders. Ik heb geen ander nummer van hem. Heb het al 50 keer gecheckt. Vandaag heb ik hem gesproken op de thuis telefoon en hij was door een zwager op zijn mobiel gebeld! Werkte gewoon! Bel ik hem op zijn mobiel in de avond, neemt niemand op krijg ik de Vodafone voicemail.…

is toch raar of niet? 
En nee ik heb niet onder een andere naam een soortgelijke vraag gesteld. 

Prepaidsaldo was nog ok. Anders kan hij mij ook niet bellen natuurlijk. Het is gewoon heel raar. Ik ga idd even zijn nummer in mn profiel zetten. Dan weten we misschien iets meer.

Reputatie 7
Badge +28

Het wordt dus nog gekker @ecnvanhoof !

Zijn nummer is dus nog gewoon in gebruik als KPN Prepaid. En iemand anders kan hem wel gewoon op dat nummer bereiken. 

Dan zou het probleem aan jouw kant moeten liggen. 
 

Ik ben heel benieuwd of @Nadia hier iets van kan terugvinden. Mogelijk is na te gaan naar welk nummer jij belt. 

 

En nee ik heb niet onder een andere naam een soortgelijke vraag gesteld. 

Dan zou er dus nog een forumlid zijn die precies hetzelfde is overkomen?

Reputatie 7

Dit is bijzonder. @ecnvanhoof. Het nummer dat je in je forumprofiel hebt staan, is een KPN Prepaid nummer. Actief sinds 2006.

Het nummer is niet geporteerd noch staat er een verzoek van Vodafone om over te nemen. En op twee netwerken functioneren, dat heb ik niet eerder meegemaakt. Kan het zijn dat het nummer (per ongeluk) is doorgeschakeld? Hier vind je meer informatie over doorschakelen aan-uit te zetten. Wil je doorschakelen voor de zekerheid eens uitzetten op het toestel van je vader?

Reputatie 7
Badge +28

@Nadia

Hij geeft aan dat zijn zwager hem wel kan bellen op dat nummer. (vijf berichten terug) 

 

Reputatie 7

@Nadia

Hij geeft aan dat zijn zwager hem wel aanbellen op dat nummer. (vijf berichten terug) 

 

Dat kan, @Noordzee ! Je hebt verschillende doorschakel mogelijkheden;

  • Altijd doorschakelen
  • Indien bezet
  • Bij geen antwoord
  • Niet bereikbaar

Was het nummer toevallig bezet? Of nam vader de telefoon niet op (geen antwoord)? Had het toestel geen bereik (niet bereikbaar)? 

Doorschakelen wordt bij prepaid niet ondersteund. Dus het nummer van zijn vader kan niet doorgeschakeld staan naar een ander nummer.

Reputatie 6
Badge +6

Hm wel vreemd dat je zwager wel normaal naar je vader kan bellen.

Kan je iemand anders, dan je zwager en jezelf,  is naar je vader bellen en kijken of het dan ook werkt? Want dan lijkt mij de kans groot dat de fout bij jezelf zit in plaats van bij je vaders 06 nr…..

Reputatie 7

Doorschakelen wordt bij prepaid niet ondersteund. Dus het nummer van zijn vader kan niet doorgeschakeld staan naar een ander nummer.

Oeps. Je hebt gelijk, Peter. My bad…

Hm wel vreemd dat je zwager wel normaal naar je vader kan bellen.

Kan je iemand anders, dan je zwager en jezelf,  is naar je vader bellen en kijken of het dan ook werkt? 

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Wil je dat eens uitproberen, @ecnvanhoof? Als je vanaf een ander nummer naar je vader belt, gaat die bij hem dan wel over?

Reputatie 7
Badge +28

Dit is bijzonder. @ecnvanhoof. Het nummer dat je in je forumprofiel hebt staan, is een KPN Prepaid nummer. Actief sinds 2006.

 

@Nadia 

Wat gebeurt er als je dat nummer belt? 

Wie heb jij aan de lijn?…...Hallo Hallo  (Variant op K3:sunglasses:

 

Reputatie 7

Dit is bijzonder. @ecnvanhoof. Het nummer dat je in je forumprofiel hebt staan, is een KPN Prepaid nummer. Actief sinds 2006.

 

@Nadia

Wat gebeurt er als je dat nummer belt? 

Wie heb jij aan de lijn?…...Hallo Hallo  (Variant op K3:sunglasses:

Wil ik wel doen, maar ik wacht nog even de reactie van @ecnvanhoof af. Het is hier wel erg stil. Is het opgelost? We horen graag van je :)

Mijn oom kan hem dus wel bellen en mijn zus ook, maar ik dus niet. Heel raar. 

Ik ben nog niet bij mijn vader geweest om die doorschakelfunctie te checken, maar dat kan ik nog doen ja. wie krijg ik aan de lijn: die andere man of zijn vodafone voicemail

Vanaf mijn vaste nummer kan ik wel mijn vader bereiken. dan ligt het misschien aan mijn nummer….

ik krijg te zien als ik het nummer bel oproep doorgeschakeld.

ik ga zijn telefoon nog eens checken.

Reputatie 7
Badge +28

@ecnvanhoof

Het ligt inderdaad aan de instellingen van jouw mobiele nummer. Daar gaat iets niet goed als je jouw vader probeert te bellen. Check nogmaals het nummer en de doorschakeling. In die doorschakeling zit de fout. Die doorschakeling moet je verwijderen. 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Met code ##002# kan je volgens mij alle doorschakelingen in een keer opheffen, weet alleen niet of dat voor alle providers zal werken….

Ik heb ##002# gedaan en toen weer gebeld, maar kreeg weer die andere man aan de lijn…. dus dit werkt niet. Volgende keer als ik mijn vader zie dan doe ik daar ook even ##002# wie weet helpt dat…..