Beantwoord

KPN Onbeperkt bundel langzaam

  • 2 August 2019
  • 8 reacties
  • 224 keer bekeken

Badge
Al jaren schaf ik voor mijn vakantie een onbeperkt online bundel aan en dit verloopt altijd prima.

Dit heb ik nu weer gedaan maar ik kan amper iets ontvangen of doen. Heel soms komt er iets binnen maar ik kan vrijwel niets verzenden of openen.
Hier in Nederland doet de bundel het nauwelijks en ik ben bang dat hij het in het buitenland helemaal niet gaat doen.

Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Weet iemand waar dit aan ligt?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 3 August 2019, 11:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Via wat of welke app probeer je iets te ontvangen of te verzenden? Hou er wel rekening mee dat deze bundel maar een snelheid heeft van 128kbits, genoeg voor whatsapp, mail en wat lichte sites, maar meer ook niet.
Badge
Klopt! Maar ik kon voorheen altijd meteen WhatsApp en Snapchat ontvangen en verzenden en dat gaat nu niet tot nauwelijks. Het was zeker niet snel maar ik kan nu vrijwel niets.
Reputatie 6
Badge +6
Klopt! Maar ik kon voorheen altijd meteen WhatsApp en Snapchat ontvangen en verzenden en dat gaat nu niet tot nauwelijks. Het was zeker niet snel maar ik kan nu vrijwel niets.
Wat werkt er dan precies niet met whatsapp? berichtjes versturen/ontvangen? of lukt het niet met videos ontvangen/versturen?

Want als het laatste het geval is, dan kan dat kloppen, want deze bundel is veel te sloom voor video's.
Badge
Echt berichtjes versturen en ontvangen. Dat lukt al niet dus foto’s en video’s zullen helemaal niet lukken. Ik heb net persoonlijke hotspot geprobeerd via de bundel van mijn broertje en toen werkte alles prima. Het ligt dus echt aan de bundel op mijn telefoon.
Reputatie 6
Badge +6
Echt berichtjes versturen en ontvangen. Dat lukt al niet dus foto’s en video’s zullen helemaal niet lukken. Ik heb net persoonlijke hotspot geprobeerd via de bundel van mijn broertje en toen werkte alles prima. Het ligt dus echt aan de bundel op mijn telefoon.
hmm dat is dan wel vreemd, want als het echt enkel gaat om berichtjes te versturen en ontvangen, dat moet eigenlijk gewoon goed werken. Zelfs foto's moet je redelijk goed kunnen binnen halen, video's dan weer niet zoals ik al zei.

Heb je veel apps op de achtergrond open staan? want het kan zijn dat die ook ongemerkt gebruik maken van je toch al slome verbinding...

Probeer is alle apps af te sluiten, alleen je whatsapp niet, kijken of het dan wel lukt? en anders zal je op een reactie van een moderator moeten wachten.

Maar in principe moet het versturen en ontvangen van whatsapp berichten wel gewoon normaal werken.
Badge
Precies! Daarom vond ik het ook al zo vreemd.

Heb net geprobeerd via het afsluiten van alle apps behalve whatsapp maar dat lukt helaas ook niet. Ik hoop dat ik nog reactie van ze krijg.

Bedankt voor de hulp!! 😊
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DMVH, Welkom hier. Aan de hand van je gegevens zie ik dat je een prepaid onbeperkt online bundel in gebruik hebt(lees ik nu ook in de titel van dit topic). Dit is een bundel van 128Kbit/s . Dit is een langzame snelheid waarbij je rekening moet houden met apps op de achtergrond en drukte op de mast. Daarnaast ga je naar het buitenland waar het netwerk meestal niet beter is. Het nadeel is, dat we deze bundel er ook niet af kunnen halen en je ook geen andere bundels kunt gebruiken i.c.m deze bundel. Als je deze bundel gebruikt in het buitenland, sluit dan zoveel mogelijk apps op de achtergrond. Als het dan nog niet optimaal is, kun je nog handmatig een andere netwerk proberen. Succes en als je er nog vragen over hebt, hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
@DMVH Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer