Beantwoord

KPN onbeperkt online bundel

  • 6 February 2019
  • 12 reacties
  • 354 keer bekeken

Hallo,
Ik maak maandelijks gebruik van de Kpn onbeperkt online bundel (9 euro). Ik merk echter dat deze bundel de ene maand enorm goed werkt en dat ik zonder problemen berichten en snapchats kan versturen en ontvangen, terwijl de maand erop niks werkt? Wat zou hier de reden van kunnen zijn en valt dit te verhelpen?
Groetjes, Martijn
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 March 2019, 12:26

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Mtts1299, Interessante vraag. Ik heb nog niet eerder gehoord dat er verschil qua snelheid zit in dezelfde bundel, maar het heeft vast een oorzaak. Met de Onbeperkt Online kun je gebruik maken van 128 Kbit/s. Ondanks dat 128 Kbit/s geen hoge snelheid is, hoor je geen(groot) verschil te ervaren. Wanneer je weer een trage internet verbinding ervaart, zou je er dan op willen letten of je op een plek bent waar je vaker gebruik maakt van je bundel? Ik kan ook eens kijken naar jouw bundel, misschien kom ik nog iets opvallends tegen. Zou je daarvoor je 06-nummer en simkaartnummer willen toevoegen aan je forumprofiel?
Hallo Marina,
Ik ondervind dezelfde problemen ook als ik bijvoorbeeld thuis ben en niet aangesloten ben op de wifi. Had zelf ook bedacht dat het misschien aan de locatie zou liggen, maar dit lijkt dus niet zo te zijn.
Groetjes, Martijn
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Martijn, Ik kom tot nu toe geen bijzonderheden tegen. Welk toestel gebruik je? Gekke vraag, maar zou je jouw simkaart eens willen testen in een ander toestel om te kijken of je dan wel een snellere verbinding hebt? Ook ben ik benieuwd welke snelheid je haalt met je eigen telefoon. Zou je een speedtest willen doen met je telefoon? Dit kun je doen via deze pagina.
Hallo Marina, Via deze speedtest kom ik uit op een downloadsnelheid van 0,08 Mbps en een uploadsnelheid van 0,01 Mbps. Ik heb nu een Samsung Galaxy S8 maar op mijn vorige toestel (Galaxy S6) had ik sommige maanden hetzelfde probleem dus denk niet dat het aan het toestel kan liggen.
Groetjes, Martijn
Reputatie 6
Badge +6
Hallo,
Ik maak maandelijks gebruik van de Kpn onbeperkt online bundel (9 euro). Ik merk echter dat deze bundel de ene maand enorm goed werkt en dat ik zonder problemen berichten en snapchats kan versturen en ontvangen, terwijl de maand erop niks werkt? Wat zou hier de reden van kunnen zijn en valt dit te verhelpen?
Groetjes, Martijn

Dat heeft waarschijnlijk simpel weg te maken met het feit dat de bundel tegenwoordig echt wat te sloom is geworden.

Want apps gebruiken tegenwoordig steeds meer data en als de bundel daar niet een beetje op word aangepast, komt het moment dat het allemaal slechter gaat werken.

Wat jij hebt, heb ik ook met veel vergelijkbare apps, het hapert en werkt vaak niet goed.

Vandaar dat ik in deze topic: https://forum.kpn.com/prepaid-16/onbeperkte-prepaid-bundel-464923

ook aan kpn een voorstel had gedaan om de bundel wat sneller te maken, zodat bepaalde apps wat beter gaan werken, maar goed dit was bijna 2 maanden geleden en snelheid is nog steeds even laag, ik verwacht er dus weinig van.

Wat ik eigenlijk niet begrijp, want denk dat de meeste mensen het ook niet heel erg zouden vinden om voor een wat snellere bundel 1 of 2 eurotjes te moeten bij betalen.

Maar goed, je kan er dus zelf niks aan doen helaas.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Misja20, Wat fijn dat je hier een reactie stuurt. Een mooie toelichting op het probleem rondom de trage Onbeperkt Online bundel. Ik heb wat topics verzamelt en doorgezet naar mijn collega's van KPN Prepaid. We zien deze meldingen namelijk regelmatig voorbij komen. Misschien heeft het met de apps te maken, maar het kan ook zijn dat het een hele andere oorzaak heeft. Als het met de apps te maken heeft, dan zou de uitkomst van een speedtest alsnog 128Kbit/s moeten zijn. In dit geval is het 0,08Mbit/s. Ik hoop in ieder geval op een verklaring van mijn collega's van KPN prepaid, zodat we kunnen zoeken naar een oplossing.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Misja20, Wat fijn dat je hier een reactie stuurt. Een mooie toelichting op het probleem rondom de trage Onbeperkt Online bundel. Ik heb wat topics verzamelt en doorgezet naar mijn collega's van KPN Prepaid. We zien deze meldingen namelijk regelmatig voorbij komen. Misschien heeft het met de apps te maken, maar het kan ook zijn dat het een hele andere oorzaak heeft. Als het met de apps te maken heeft, dan zou de uitkomst van een speedtest alsnog 128Kbit/s moeten zijn. In dit geval is het 0,08Mbit/s. Ik hoop in ieder geval op een verklaring van mijn collega's van KPN prepaid, zodat we kunnen zoeken naar een oplossing.
Dat de speedtest lager uitkomt dan 128Kbit/s komt waarschijnlijk simpel weg omdat degene die die speedtests doen niet alle applicaties op de smartphone afsluiten.

Als je snel internet hebt zal het verschil niet te merken zijn, maar als je maar 128Kbits hebt en je hebt bv whatsapp en snapchat op de achtergrond draaien, tja dan ga je dat natuurlijk terug zien met 128kbits.

Ik heb dit zelf uitgetest, als ik echt alle apps die data kunnen verbruiken afsluit, geeft het gewoon rond de 128kbits aan, doe ik dat niet, komt er een lagere snelheid uit de speedtest.

Daar zit het probleem dus niet.
Reputatie 7
Badge +19
@Mtts1299, Wil jij ook nog eens een speedtest doen, wanneer je alles apps hebt afgesloten? Het klinkt wel heel aannemelijk. Neemt niet weg, dat het een goed verzoek is om de Onbeperkt online bundel te verhogen in snelheid. Voor zover ik lees in het topic die @Misja20 net stuurde, wordt dit voorstel op dit moment bekeken. Wanneer we hier meer over weten, zal mijn collega het delen in dat topic.
Hallo Marina en Misja,
Bedankt voor het helpen met deze vraag. Denk dat ik dan voldoende op de hoogte ben gesteld. Goed dat er naar deze snelheid van de bundel wordt gekeken.
Groetjes,
Martijn
Reputatie 7
Badge +19
@Mtts1299 en @Misja20 Het heeft even geduurd, maar het is ons duidelijk waarom de bundels trager zijn dan voorheen. Sinds januari wordt de snelheidsbeperking van de bundel op een betere wijze bewaakt. Daarvoor waren er enkele mogelijkheden waardoor je snel (tot 14,4 Mbs) internet kon hebben met een onbeperkt bundel. Dit is nu niet meer zo. Voor januari gaven de onbeperkt bundels in bepaalde gevallen dus een te hoge snelheid en hier hebben meerdere klanten van geprofiteerd.

Mijn collega heeft ook gekeken naar de speedtesten. Dit zijn normale snelheden voor deze bundel. Bijvoorbeeld: 0,07Mbps wat overeenkomt met 70Kbps, wat klopt t.o.v. van 128Kbps dat het theoretisch maximum is . De snelheid wordt ook bij een onbeperkt bundel beïnvloed door allerlei factoren. Denk aan drukte op de mast of apps op de achtergrond.

Het klopt dus dat je een tragere verbinding ervaart, maar het zijn snelheden die bij de bundel horen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten!
Reputatie 6
Badge +6
@Mtts1299 en @Misja20 Het heeft even geduurd, maar het is ons duidelijk waarom de bundels trager zijn dan voorheen. Sinds januari wordt de snelheidsbeperking van de bundel op een betere wijze bewaakt. Daarvoor waren er enkele mogelijkheden waardoor je snel (tot 14,4 Mbs) internet kon hebben met een onbeperkt bundel. Dit is nu niet meer zo. Voor januari gaven de onbeperkt bundels in bepaalde gevallen dus een te hoge snelheid en hier hebben meerdere klanten van geprofiteerd.

Mijn collega heeft ook gekeken naar de speedtesten. Dit zijn normale snelheden voor deze bundel. Bijvoorbeeld: 0,07Mbps wat overeenkomt met 70Kbps, wat klopt t.o.v. van 128Kbps dat het theoretisch maximum is . De snelheid wordt ook bij een onbeperkt bundel beïnvloed door allerlei factoren. Denk aan drukte op de mast of apps op de achtergrond.

Het klopt dus dat je een tragere verbinding ervaart, maar het zijn snelheden die bij de bundel horen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten!

Goede verklaring inderdaad voor degene die het geluk hadden om gebruik te kunnen maken van sneller internet, alleen in mijn geval was dat zeker niet het geval, doe maandelijks meerdere speedtesten en nog nooit meer gehaald dan 128kbps, en ik merk wel degelijk dat het de laatste tijd allemaal minder goed werkt dan voorheen (ook al voor januari dus) , en mogelijke verklaringen daarvoor heb ik in mijn eigen topic en andere uitgelegd.

Ik hoop dan ook maar dat KPN er mee akkoord gaat om een upgrade te geven naar 256kbps, want ik zit er zo langzaam aan wel aan te denken om deze bundel stop te zetten en te kijken naar andere mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +19
@Misja20, Het is geen ideale bundel. Het is een langzame verbinding. De genoemde verklaring kan de oorzaak zijn van de (nog) tragere verbinding. Tot nu toe is er geen sprake van een verhoging naar 256kbps, maar het verbetervoorstel is doorgegeven. Hopelijk dat ze hier iets mee gaan doen.

Reageer