Beantwoord

Kpn Prepaid App geeft request was denied for security

  • 9 April 2019
  • 24 reacties
  • 3498 keer bekeken

Normaal gesproken als ik d prepaid app opende, kreeg ik toegang tot mijn gevegens. Sinds vandaag krijg ik bij het open ven mijn prepaid app de melding "request was denied for security". De app opnieuw geïnstalleerd en tig keer geprobeerd met steeds dezelfde melding. Hoe kijg ik de app aan de praat?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 May 2019, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Heb hetzelfde probleem ondervonden toen ik een nieuwe belbundel wilde activeren. Mijn telefoon heeft wel nog android 4.2.2 (ietsie ouder dus). Kan het daarmee te maken hebben? Zo links en rechts zie ik wel wat van dezelfde foutmelding langskomen op internet en dan is het meestal een oudere versie waar iets anders met certificaten omgegaan wordt?
Ik gebruik android 5.0.2. Geen idee of het aan de oudere versie ligt. Heb via facebook berichten aan kpn gezonden. Daar (nog) geen antwoord op. Kpn als bedrijf is een vesting waar je heel moeilijk toegang kan krijgen, laat staan een goed antwoord om je probleem op te losten.
Sinds maandag deze week krijg ik deze melding bij het opstarten van de app:
deze actie kon niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw of neem contact met onze klantservice.

Inmiddels heb ik
  • de telefoon opnieuw gestart
  • de KPN prepaid app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
tevergeefs.

Er blijkt een update te zijn geweest op 8 april. Weet iemand hoe wij wel weer in kunnen?
L.

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic
Reputatie 7
Badge +30
Beste @JMGerrits en @TGR, wat vervelend dit! Ik zie dat de app te gebruiken is vanaf Android 4.1 dus jullie moeten er allebei gebruik van kunnen maken. Krijgen jullie deze melding meteen als je de app opent? En het gaat echt om de Prepaid app en niet de MijnKPN app? Welke toestellen gebruiken jullie?

Trouwens: we zijn heel benaderbaar hoor! Alleen worden er best veel vragen gesteld, waardoor we niet altijd even snel kunnen reageren 😉.
🙁Via facebook had ik deze melding ook opgegeven. Daar kreeg ik het antwoord: app volledig wissen en opnieuw installeren. Nu de melding: probeer het later nog eens of bel de klantenservice". Klantenservice gebeld. Medewerker had nog nooit zoiets meegemaakt en wist geen oplossing. Hij zei ga naar een kpn winkel. In Breda ben je in de winkel 2 á 3 uur kwijt en dan hebben ze niets opgelost. Kortom zoals gebruikelijk bij kpn (facebook, forum en winkels) doen ze hun best maar niets wordt opgelost. Misschien maar na ruim 20 jaar naar een andere telecombedrijf.😿
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb het gesprek met mijn webcare collega's even doorgelezen en daar zie ik onderstaande:
Dank voor je toelichting! Ik ga je feedback doorzetten naar de ontwikkelaar, want vermoedelijk heeft het te maken met de update van 8 april. Zodra ik meer weet, dan stuur ik je een bericht.

Volgens mij zijn we dus heel druk voor je bezig! 🙂 Ik adviseer je dan ook dit even af te wachten.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Laballe, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met een bestaand topic. We hebben dit probleem inmiddels intern aangekaart en als ik meer weet, laat ik het hier weten!
dank Marcia, ik wacht tot jouw terugkoppeling binnenkort.
Ik hoop dat het terugkoppelen deze keer sneller gaat dan de vorige keer met mijn andere probleem. Daar wacht ik al 1 maand op.
Reputatie 7
Badge +30
Om welk probleem gaat het, @JMGerrits? Wellicht kan ik daarin ook nog iets voor je betekenen? Heeft het iets te maken met de pukcode of het wijzigen van het e-mailadres?

Mijn ander probleem staat onder: Na 3 weken nog geen KPN-reactie - geen PUK-code optie in Prepaid MijnKPN

Reputatie 7
Badge +30
Ja, die had ik gezien. En ik had begrepen dat de pukcode wel op te vragen is via de browser, maar niet via de app. Kan je dat bevestigen? Ik zie dat het verzoek om het in de app ook mogelijk te laten maken, doorgegeven is. Maar dat is niet iets wat op korte termijn gaat gebeuren verwacht ik. Vermoedelijk wordt dat meegenomen in een volgende update.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels een terugkoppeling over de prepaid app. Deze is op dit moment alleen toegankelijk voor Android 5.1 en hoger in tegenstelling tot wat er in de playstore staat. We kijken naar de mogelijkheden om dit te veranderen, maar of en wanneer dit gaat gebeuren is op dit moment nog niet duidelijk. Excuses hiervoor!
Is er een andere manier om je historie (verbruik) in te zien?
Reputatie 7
Badge +30
Je huidige tegoed kan je opvragen door een sms te sturen naar *101#, maar om te zien wat je hebt verbruikt zou je echt de app moeten hebben. Ik heb wel begrepen dat we daadwerkelijk bezig zijn met het laten werken van de app op Android 5.0 en lager.
En nu maar weer eindeloos wachten wanneer de app ooit voor Android 5 en lager gaat werken
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ik snap dat dat verre van handig is! Hopelijk hebben we het snel weer geregeld 🙂.
Marcia,
het is een zeer zware taak om mensen geen nee te mogen verkopen. Ik wens je sterkte en vastberadenheid.
Inmiddels heb ik een andere oplossing voor mijn mobiele telecommunicatie geregeld en zal voortaan zonder KPN (prepaid of niet) verder gaan.
Adieu.
Erg jammer dat de app niet meer bruikbaar is op Android 5,0...
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels ook begrepen dat we op korte termijn niet verwachten dat de app weer gaat werken voor Android 5.0 en lager. Excuses hiervoor!

  • Via MijnKPN kan je je tariefplan wijzigen, beltegoed inzien, bundelgebruik inzien en extra KPN producten koppelen.
  • Opwaarderen kan via onze website
  • Het opvragen van het tegoed kan ook door te bellen naar *101# of *107# voor het extra tegoed
Uw antwoord op mijn vraag verbaast mij niets. Immers de KPN wijzigt iets en komt daar niet op terug. Trouwens de KPN Prepaid App gebruikte ik uitsluitend om mijn belgeschiedenis te zien. (wanneer gesmsd of gebeld, hoe lang en wat kostte mij dit) Waar kan ik dit nu zien?
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt in de optie 'oproepen' of 'telefoon' van jouw toestel de belgeschiedenis zien. Je kunt hier alleen niet in zien hoeveel het gekost heeft. Wel hoe lang de gesprekken hebben geduurd. In je berichten inbox kan je natuurlijk zien welke sms'jes verstuurd zijn. Ik begrijp dat dit niet optimaal is, maar ik kan er helaas niets aan veranderen.
op korte termijn niet verwachten dat de app weer gaat werken voor Android 5.0 en lager


Ik verwacht dus helemaal niet meer. Android versies worden steeds verder opgehoogd en minimale ondersteuning voor oudere versies zal daarmee ook steeds verhoogd worden. En ik verwacht niet dat op lange termijn ineens Android 5.0 weer ondersteund wordt.
Zoals Kpn Webcare standaard zegt: wat vervelend nu dat je kpn prepaid app niet werkt, terwijl zij zelf een update hebben verzonden, zodat het alleen nog bij android 6 en hoger. Ofwel koop maar een nieuw smartphone en vergeet niet dat KPN een commercieel bedrijf is.
Twee maanden gelden heb ik de vraag gesteld: Kpn prepaid app geeft request was denied for security.
Je komt zoals altijd gebruikelijk geen spat verder bij kpn, daarom sluit ik deze discussie en ga ik maar naar een andere telecom bedrijf.