Vraag

KPN Prepaid app stuurt geen verificatiecode

  • 18 May 2022
  • 6 reacties
  • 324 keer bekeken

...moest via de KPN Prepaid app mijn nummer ingeven voor verificatiecode, maar er komt geen SMS met deze code...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @BBE2, goed dat je een berichtje stuurt.

Niet handig dat de verificatie sms niet binnen komt. Ik ga een aantal vragen stellen om wat meer duidelijkheid te krijgen. Zou je deze willen beantwoorden:

  • Heb je de Prepaid App geïnstalleerd op een geschikt toestel?
  • Heb je de prepaid simkaart ook (tijdelijk) in een toestel dat sms’jes kan ontvangen?
  • Heb je de Prepaid App al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Heb je het 06-nummer gecontroleerd? 

Na dit bericht kwam er een verificatiecode en het werkte weer, tot nu, weer hetzelfde probleem, app vraagt om 06 nummer, zegt dat verificatiecode is verstuurd, maar die komt niet, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,  06-nummer weer ingegeven maar geen verificatiecode

Reputatie 7
Badge +17

Je zou de verificatiecode maar 1 keer in hoeven voeren. Waarom vroeg de app opnieuw om jouw 06-nummer? Had je jouw nummer weer verwijderd uit de app?

...als ik de app open moet ik mijn mobiel nummer ingeven voor een verificatiecode, een aantal dagen geleden ook al gemeld, toen kreeg ik na een paar uur opeens 3 codes, vanaf gisteren hetzelfde probleem, nog steeds geen code ontvangen, app intussen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat, via website zie ik de correcte saldo-informatie, telefoon werkt verder normaal (ontvangt dus ook SMS-jes etc.)

vandaag in België geweest, na de “Welkom in België”-SMS volgde er een stroom van 12 verificatiecodes (vermoedelijk als reactie op al mijn vergeefse pogingen om een verificatiecode te krijgen...), hier in NL weer de app weer gestart, vraagt weer mijn 06-nummer, zegt dat er een verificatiecode wordt gestuurd maar dan gebeurt er verder niets (en uiteraard zijn die in België ontvangen codes nu ongeldig...)

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel bijzonder. Het is alsof het niet helemaal lekker loopt tussen jouw telefoon en de sms centrale op jouw locatie.

Controleer eens via Toestelhulp of je toestel met het juiste sms-berichtennummer is ingesteld.

Controleer ook eens hoe de dekking op jouw adres is.

En start je telefoon eens opnieuw op. Hiermee maakt de simkaart opnieuw verbinding met het netwerk.