Vraag

KPN Prepaid App werkt met flinke vertragingen

  • 20 August 2019
  • 2 reacties
  • 216 keer bekeken

Reputatie 1
Enige tijd geleden heb ik al eens een melding langs zien komen met de opmerking dat de KPN Prepaid App het verbruik van je beltegoed pas na een vertraging goed weergeeft.
Dat bericht kan ik zo snel niet terugvinden, dus helaas geen linkje.

Wel heb ik dat toen in mijn oren geknoopt. Iets om in de gaten te houden.
En inmiddels heb ik inderdaad zelf geconstateerd dat het inderdaad enige tijd kan duren voordat de app de juiste stand van je tegoed weergeeft.

En behoorlijk bizar is het gegeven dat het ook niet tegelijk juist wordt weergegeven op de pagina ‘Overzicht’ en op de pagina ‘Verbruik’.

Wat ik heb geconstateerd:
Zondagavond 18/8 stopte mijn lopende internetbundel (via SMS aangekondigd).
Dat moest ik dus in de gaten houden, want als ik daarna Mobiele gegevens niet uit zou zetten zou mijn beltegoed worden aangesproken voor internet.
Meteen na 00:00 uur heb ik toch met opzet nog een kleinigheidje op internet gedaan om te zien hoe dat met mijn beltegoed zou worden verrekend.
Daarna meteen Mobiele gegevens uitgezet en overgeschakeld op Wifi.

In de KPN Prepaid App zag ik daarna dat er niets van mijn beltegoed af was.
Dat is natuurlijk vreemd.

Maandagochtend 19/8 weer in de app gekeken en ja hoor € 0,01 vermindering van het beltegoed. 1 cent 😉
Ik heb natuurlijk niet de hele nacht door regelmatig gecontroleerd, dus hoe lang precies de vertraging is geweest weet ik niet. Maar zeker méér dan anderhalf uur.
Het verbruik van die ene cent was te zien op de pagina ‘Overzicht’, maar NIET op de pagina ‘Verbruik’ waar die ochtend nog helemaal niets veranderd was.
Maandag nog een paar keer gekeken, maar alles bleef zoals hierboven gezegd.

Dinsdagochtend (vandaag) 20/8 weer in de app gekeken en verdraaid, nu was het verbruik van die ene cent ook op de pagina ‘Verbruik’ te zien.

Dit was natuurlijk maar een test met een schamele 1 cent, maar deze hele vertraging in de KPN Prepaid App is natuurlijk zorgelijk en super ongewenst.
Dit kan bij bepaalde gelegenheden heel vervelend zijn en tot stevige irritatie leiden.

Het opstarten van de app duurt zóóóó lang dat je er toch wel van uit zou mogen gaan dat in die tijd de échte actuele gegevens opgehaald worden. Niet dus 😒.

Ik ben overgezet van Telfort naar KPN, maar dit probleem heeft daar m.i. helemaal niets mee te maken. Zou dat er wel verband mee houden, dan maakt dat het probleem nog erger.
Het zou fijn zijn als andere KPN Prepaid gebruikers met soortgelijke ervaringen i.v.m. vertragingen in de KPN Prepaid App dat ook hier zouden melden.

Is dit probleem bij KPN bekend?
Wanneer gaat KPN dit oplossen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @Jeffff Je hebt het behoorlijk uitvoerig getest, lees ik. Ik kan niet anders dan je gelijk geven: het verbruik wordt inderdaad niet real time in de app weergegeven. Dat geldt overigens niet alleen voor prepaid-gebruikers, maar ook voor de reguliere abonnementen. Er zit een vertraging in, wat te maken heeft met het aanleveren en verwerken van de gegevens voor zover ik weet. Ik durf je oprecht niet te zeggen of hier op korte termijn iets aan zal veranderen, ik wil dat uiteraard voor je navragen. Volgens mij is het wel zo dat een sms met 'SALDO' naar 1266 een sneller inzicht moet opleveren.
Reputatie 1
Er zit een vertraging in, wat te maken heeft met het aanleveren en verwerken van de gegevens voor zover ik weet.

Tja, dat zal ongetwijfeld. Maar hoe kan het dan dat de app-pagina 'Overzicht' eerder up-to-date is dan de app-pagina ‘Verbruik’? Dat vind ik echt héél vreemd.

Ik durf je oprecht niet te zeggen of hier op korte termijn iets aan zal veranderen, ik wil dat uiteraard voor je navragen. Volgens mij is het wel zo dat een sms met 'SALDO' naar 1266 een sneller inzicht moet opleveren.


Hier moet naar mijn idee toch echt iets aan gedaan worden. We hebben die app toch niet om dan ook nog te moeten sms-en?

Reageer