Beantwoord

KPN prepaid en minimum opwaardeer-bedrag

  • 25 November 2019
  • 1 reactie
  • 617 keer bekeken

KPN prepaid, voorwaarde is het nummer 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen) om het nummer te behouden. 

Mijn telefoonkaart zit ingebouwd in mijn auto en wordt gebruikt op om afstand de standkachel te bedienen. Het is een hele klus om deze te demonteren en eenmalig te gebruiken om het nummer te behouden. Opwaarderen is dan een mooie optie.

In de regels staat verder “Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen".

In de 90 dagen met bevroren beltegoed hoef ik uiteraard ook niet te bellen en SMS-en met dat nr. Ik bel immers alleen maar naar dat nummer om de kachel aan of uit te zetten. 

Vraag 1: Kan ik daaruit concluderen dat ik bijna 9 maanden het nummer kan gebruiken voor mijn doel stelling? Dus binnen 9 maanden 1 X opwaarderen en de volgende opwaardeersessie pas weer na 9 maanden?

Vraag 2: De helpdesk wist niet te melden wat het minimumbedrag is waarmee je aan de voorwaarden voldoet en het nummer actief blijft. Wie kan mij daarmee helpen?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 25 November 2019, 17:25

Bekijk origineel

1 reactie

De kaart moet zelf bellen. Dus als jij náár die kaart belt geldt dat niet voor de geldigheidsduur.

Belt de auto ook wel eens zelf uit?

Handigste (makkelijkste) wat je in dit geval kan doen is zelf één maal per 6 (zes) maanden opwaarderen via de website. Volgens mij heb je dan het simmetje niet nodig (om bv een bev.sms te ontvangen). Je kunt zo tenslotte ook een ander ‘verblijden’ met tegoed.
Minimum is een 10-tje. Dat is dan dus 20 euro per jaar. Nog altijd minder dan een abo.

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .

Ik zou het niet op 9 maanden aan laten komen. Want je zult maar net wat dagen te laat zijn, dan is ie vervallen. Ik zou ‘gewoon’ de 6 maanden aanhouden. Of 8 maanden. Maar wel marge.

Als er verder nooit uitgaand gebeld wordt loopt het tegoed wel op. Maar opwaarderen is dan wel nodig om 'm geldig te houden.

Indien nog niet gebruikt: Wel eerst activeren door 'm in een telefoon te stoppen en er even een belletje (met verbinding) mee te plegen.

Reageer