Beantwoord

KPN Prepaid nummer geblokkeerd in het buitenland

  • 8 December 2019
  • 7 reacties
  • 143 keer bekeken

Hallo,

Sinds eind augustus heb ik een KPN prepaid met nummerbehoud. Om dit nummer te behouden moet ik eens per half jaar gebruik maken van het beltegoed. Omdat ik sinds eind augustus in IndonesiĆ« ben gaan wonen heb ik een Indonesische simkaart, maar ik gebruik nog wel steeds mijn NLse nummer voor Whatsapp. Wil dus graag mijn NLse nummer behouden. Dus ik probeerde van de week met NLse KPN simkaart naar NL te bellen om eens het beltegoed te gebruiken, maar kreeg toen meteen een melding dat mijn nummer geblokkeerd is. Heb meteen verheldering gevraagd bij mijn Indonesische provider en die vertelden dat je met dit NLse nummer niet naar NL kan bellen vanuit NL. Maarja, nu heb ik het beltegoed dus niet gebruikt dit half jaar en ben ik dus bang mijn NLse nummer kwijt te rakenā€¦ iemand een idee hoe dit op te lossen?Ā 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 December 2019, 19:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

GoedemorgenĀ @Lotte2019, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat een vervelende situatie! Je kan dus vanuit IndonesiĆ« niet bellen naar een ander nummer? Het maakt in dat geval niet uit of het en Nederlands nummer is of een nummer van iemand daar, in IndonesiĆ«. Het gaat erom dat je een verbinding maakt zodat wij weten dat het nummer nog gebruikt wordt. Opwaarderen zou ook moeten gelden als een melding bij ons dat je het nog gebruikt.Ā 

Zou je jouw Forum profiel eens willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer (bij klantnummer mobiel)? Dan kan ik even kijken hoe het ervoor staat en wat de opties zijn!

Ik hoor graag van je!
Ā 

Wat een raar en onwaarschijnlijk verhaal dat je met je Nederlandse prepaid niet v.u. Indonesiƫ zou kunnen bellen.

Ik denk gewoon dat je net nĆ” de 6 maanden zit, waardoor uitgaand bellen gewoon (max 3 maanden) is geblokkeerd. N.m.m. kun je het nummer nu alleen geldig houden door gewoon op te waarderen. Doe dat tijdig voordat ie helemaal verloopt.

Geldigheid prepaid:
tot 6 maanden na elk laatste gebruik.
daarna nog 3 maanden alleen binnenkomend, opwaarderen om geldigheid te resetten.
9 maanden na laatste gebruik: nummer/aansluiting vervalt definitief.

GoedemorgenĀ @Lotte2019, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat een vervelende situatie! Je kan dus vanuit IndonesiĆ« niet bellen naar een ander nummer? Het maakt in dat geval niet uit of het en Nederlands nummer is of een nummer van iemand daar, in IndonesiĆ«. Het gaat erom dat je een verbinding maakt zodat wij weten dat het nummer nog gebruikt wordt. Opwaarderen zou ook moeten gelden als een melding bij ons dat je het nog gebruikt.Ā 

Zou je jouw Forum profiel eens willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer (bij klantnummer mobiel)? Dan kan ik even kijken hoe het ervoor staat en wat de opties zijn!

Ik hoor graag van je!
Ā 

Dag Susan,

dank voor je reactie. Heb inmiddels mijn profiel aangevuld. Het bellen lukt inderdaad niet, zowel niet naar een NLs nummer als naar een Indonesisch nummer. Ik krijg in beide gevallen meteen een melding dat het nummer is geblokkeerd. Ik zit echter nog wel binnen de 6 maanden dat je het nummer moet gebruiken, want eind augustus dit jaar ben ik overgestapt naar prepaid. Als opwaarden een optie is om je nummer te behouden zou dat wellicht een uitkomst bieden, maar graag hoor ik ook van jou wat de oplossing kan zijn om mijn NLse nummer te behouden.Ā 

ā€œeind augustus dit jaar ben ik overgestapt naar prepaid. ā€œ

En? Heb je toen wƩl opgewaardeerd, dus tegoed gekocht? Zonder dƔt kun je in het buitenland niet eens bellen en gebeld worden.

Dus. Als je nog nĆ³Ć³it tegoed opgewaardeerd/gekocht hebt doe dat dan snel alsnog! Zonder dat werkt ie in het buitenland niet. Ook niet om hem met gebruik geldig te laten blijven.

Ook gebeld worden is buiten Nederland onmogelijk zonder zelf aangeschaft tegoed.

Je kunt het in Indonesiƫ nu alleen via internet opwaarderen, niet anders.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

(werkt het beste onder Windows met Firefox, Chrome of Safari.)

Reputatie 7
Badge +21

@Lotte2019Ā hier lijkt alles goed te staan dus ik begrijp niet waarom je deze melding krijgt! Je beltegoed is hoog genoeg en er staan geen blokkades op.

Kan je er wel mee sms'en? En heb je Ć¼berhaupt kunnen bellen metĀ het nummer sinds je inĀ IndonesiĆ« bent?Ā Kan je daarnaast de simkaart nog in een ander toestel testen en controleren met welk netwerk jeĀ verbonden bent? Misschien kan je handmatig een ander netwerk selecteren en kan het daarmee wel.
Ā 

Hoi @Susan_Ā 

Dank voor je tip over de sms! Ik heb zojuist naar NL gesmst met mijn KPN nummer en heb ook al gehoord dat deze sms in goede orde is ontvangen! Betekent dit nu dat het NLse KPN nummer binnen het half jaar is gebruikt en ik me dus geen zorgen hoef je maken over het vervallen van het telefoonnummer?Ā 

Ā 

Jouw andere optie, nummer gebruiken in een ander toestel, heb ik namelijk al gedaan en dat bleek geen succes.Ā 

Hoor graag van je!Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Lotte, ik neem het even over van Susan.Ā 

Voor nummer eindigend op 954 zie ik ook activiteit in de vorm van SMS en dataverbruik. Dit betekent inderdaad dat het nummer niet gaat vervallen, zorg ervoor dat je dit binnen 6 maanden nog een keer doet. :)Ā 

Reageer