Beantwoord

KPN Prepaid tegoed overzetten

Ik heb een nieuwe mobiel gekregen met een nieuwe KPN prepaid simkaart.

Op deze nieuwe simkaart staat een prepaid beltegoed van 10,00 euro (=2,50+7,50).

Ik gebruik nu een prepaid KPN simkaart met een bestaand nummer, en wil deze in mijn nieuwe toestel overzetten.

Hoe kan ik het 10,00 euro prepaid beltegoed van mijn nieuwe simkaart op mijn huidige simkaart laten overzetten?

icon

Beste antwoord door Justin_ 4 april 2016, 16:56

Hoi , bedankt voor deze toelichting. Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer je oude nummer wilt gebruiken. Het overzetten van beltegoed van het ene KPN prepaidnummer naar het andere KPN prepaidnummer is echter niet mogelijk 😞 Als het had gekund, had ik het graag voor je in orde gemaakt. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Phenix2012,

Dit is niet mogelijk. Alleen bij nummberbehoud kan beltegoed meegenomen worden.
In dit geval gaat het om het verhuizen van beltegoed van kaart a naar kaart b en dat kan niet.

Ik begrijp uit uw antwoord dat ik met nummerbehoud, wel het nummer + beltegoed van mijn huidige KPN simkaart kan overzetten naar mijn nieuwe KPN simkaart.
Hoe gaat dit?

Reputatie 2
Badge
Hallo Phenix2012,

Dat is inderdaad mogelijk, dan vervalt 1 nummer. Echter hou er rekening mee dat je dan alleen 2,50 beltegoed kunt krijgen. De €7,50 extra tegoed is geen regulier tegoed en kan daarom niet worden meegenomen of behouden bij welke vorm van verhuizing dan ook. Dit is alleen te gebruiken op het nummer waar deze voor wordt aangevraagd.

min oude mobiel is stuk 

ik heb een nieuwe simkaart gekocht bij een nieuwtoestel.

ik moet mijn oude beltegoed (20.85 euro) toch overkunnen hevelen naar de nieuwe simkaart?

kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

of moet ik dit stelen gewoon voor lief nemen?

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum. Wat vervelend dat je mobiele telefoon stuk is! Als de oude simkaart niet in je nieuwe toestel past, kun je via onze website een nieuwe simkaart aanvragen. Je resterende beltegoed wordt dan over gezet op deze nieuwe kaart. 

ik heb reeds een nieuwe sim kaart ook van KPN, daar kan toch ook dit beltegoed op overgezet worden?(oude kaart 06-xxxxxxxx)  naar nieuwe kaart(06-xxxxxxxx)  of is dit technisch te moeilijk voor KPN ??

* Admin: gegevens bewerkt i.v.m. privacy

Kan iemand mij vertellen waar het beltegoed nu opstaat .

ik dacht dat dit op de simkaart staat, maar volgens kpn (in een mail aan mij) staat dit op het toestel.

Hoe zit dit in elkaar? 

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , het prepaid tegoed is gekoppeld aan je 06-nummer. Het is helaas niet mogelijk het prepaid tegoed van het ene 06-nummer over te zetten op het andere 06-nummer. Wat we eventueel kunnen doen, is je oude 06-nummer op je nieuwe simkaart zetten. Dan wordt het resterende beltegoed wel overgezet. Mocht je dat willen, reageer dan m'n privébericht. Dan maak ik dat voor je in orde. 

Nee dat wil ik niet want dan moet ik weer alle contacten berichten dat ik een ander nummer heb .

want ik heb een nieuwe simkaart gekocht bij een nieuw toestel, en toen ook alle contacten moeten berichten.

Ik wens op de een of andere manier mijn eigen geld te kunnen gebruiken op mijn nieuwe nummer, zoniet dan dan ga ik mij beraden op andere stappen.

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , bedankt voor deze toelichting. Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer je oude nummer wilt gebruiken. Het overzetten van beltegoed van het ene KPN prepaidnummer naar het andere KPN prepaidnummer is echter niet mogelijk 😞 Als het had gekund, had ik het graag voor je in orde gemaakt. 

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden dat je het tegoed niet mee kunt nemen naar een ander nummer.Ik heb voor 2 kinderen een ander nummer moeten nemen omdat ze lastig werden gevallen op het andere nummer (het moest dus gewoon of ik ik wilde of niet). Op het eerste nummer staat nog in de 30 euro en dat ben ik dus gewoon kwijt??? Dit is volgens mij gewoon stelen! Je ziet toch aan de registratie dat het van een zelfde persoon is??? En zeg niet dst blokkeren een optie was,want deze persoon gebruikte steeds verschillende nummers.
Reputatie 7
Badge +17
Beste Stacey1970. Uiteraard snap ik dat het niet prettig voelt, helemaal in de situatie zoals jij deze beschrijft. Stelen van beltegoed zou ik het niet willen noemen, maar de mogelijkheid om over te hevelen is er simpelweg niet. Je kunt aan een registratie herleiden bij wie het nummer hoort, maar niet elke Prepaid-klant zal zich registreren. Hoezeer ik je situatie ook begrijp, kan ik het beltegoed niet overhevelen.
Bart_ schreef:

Beste Stacey1970. Uiteraard snap ik dat het niet prettig voelt, helemaal in de situatie zoals jij deze beschrijft. Stelen van beltegoed zou ik het niet willen noemen, maar de mogelijkheid om over te hevelen is er simpelweg niet. Je kunt aan een registratie herleiden bij wie het nummer hoort, maar niet elke Prepaid-klant zal zich registreren. Hoezeer ik je situatie ook begrijp, kan ik het beltegoed niet overhevelen.

Dan heeft de klant die zich niet registreert gewoon pech! Maar ik vind als je opwaardeert en door omstandigheden je nummer moet wijzigen,je recht hebt op je achtergebleven tegoed. (al zouden er kosten aanzitten om dit over te hevelen). en waarom kan dit bij andere providers wel??? oke ze vragen dan 5 euro voor het overzetten,maar dat is nog altijd klantvriendelijker dan alles kwijt zijn. Misschien moet ik maar eens gaan denken om naar een andere provider te gaan
Reputatie 7
Badge +17
Het is nu eenmaal de essentie van Prepaid dat je vooraf betaalt en dit tegoed kunt gebruiken totdat het op is. Dat is echter wel aan het specifieke nummer gebonden. Natuurlijk snap ik dat je het wilt overhevelen in jouw situatie, maar die optie hebben wij helaas niet. Ik heb ook begrepen dat er providers zijn die dit wel mogelijk maken. Ik kan er niets over zeggen waarom zij die optie wel bieden.

Reageer