Vraag

KPN sms komt niet aan bij Vodafone

• 5 september 2016
  • 6 reacties
  • 287 keer bekeken

Ik heb een Nederlands mobiel nummer (KPN) en een Egyptisch (Vodafone). Een sms van het Nederlandse nummer naar het Egyptische komt niet aan (andersom wel). Bellen naar elkaar gaat ook. Het heeft nooit problemen opgeleverd tot een hoeveelheid maanden geleden. Waarom komt de sms van het Nederlandse nummer niet aan bij het Egyptische nummer?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Butler, welkom op het forum. Wat vreemd dat het eerst wel werkte en nu ineens niet meer.

Krijg je een (fout)melding zodra het mislukt? Is er iets gewijzigd in de tussentijd? Is het nummer opgeslagen met het landnummer(+20)?
Reageer je ook op mijn privébericht? Dan controleer ik het hier ook in de systemen.
Dag Paul dank je wel voor je reactie. Ja, het nummer is opgeslagen met +20. Ik krijg ook geen foutmelding. Er is naar mijn weten niets gewijzigd. Het heeft altijd gewerkt maar van het ene op het andere moment niet meer. Ik heb ook je privébericht beantwoord. Ook heb ik inmiddels de vraag neergelegd bij Vodafone Egypte. Ik houd je op de hoogte van wat hier uitkomt.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je privébericht @Butler. Ik zie geen problemen in de instellingen in onze systemen. En kan je wel naar andere (NL)nummers sms'en?
Als dat wel goed gaat, zou je dan je KPN simkaart in een ander toestel willen/kunnen doen? Dan kijken of je wel een sms kan versturen.

Ik hoor het graag! Ook de reactie van Vodafone 🙂
Dank je voor het nakijken. Voor de rest geen problemen met het toestel (simkaart); bellen en sms'en gaat prima. Ik heb een tweede Nederlandse telefoon (ander KPN telefoonnummer) maar ook een sms van die komt niet aan bij het Egyptische nummer (ook andere Egyptische nummers geprobeerd). Ik wacht nu maar af wat Vodafone Egypte te zeggen heeft; hopelijk ligt het probleem daar en kunnen ze het oplossen.
Reputatie 7
Badge +24
Goed dat je dat ook getest hebt. Als ik het zo lees lijkt het probleem bij de ontvangende partij te zitten. Ik ben benieuwd.
Dag Paul, ik heb je een privébericht gestuurd.

Reageer