Beantwoord

locatie en beltegoed

  • 13 januari 2016
  • 13 reacties
  • 372 keer bekeken

Zou het kunnen dat mijn beltegoed als de locatie niet ingeschakeld is (stond op een plaats in Luxemburg) extra hard afschrijft als ik dan weer in NL ben zonder te bellen? SMS diensten en Whatsapp zijn uitgeschakkeld, email en internet gebruik ik niet. Kunnen er nog meer reden zijn dat het bel te goed sneller verdwijnt? Ik gebruik mijn prepaid toestel (LG Fino) bijna nooit maar als ik hem eens aanzet na een week of zo dan is er zo maar tussen de 9 en 11 Euro afgeschreven en dan heb ik er dus verder niets mee gedaan. Inmiddels heb ik na de constatering van het grote afgeschreven bedrag zelf eens gesnuffeld en het toestel op locatie bepalen ingeschakeld, maar is daarmee het probleem weg.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 15 januari 2016, 21:41

Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik heb gezien dat je toch een abonnement op premium smsdiensten had en heb je inhoudelijke informatie via een privébericht gestuurd. Mocht je nog verdere hulp willen of informatie nodig hebben, laat je het me dan weten?

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je es op MijnKPN inloggen en kijken wel Tarief je gebruikt?

Robin
Hoi Robin,

Vergeten te vermelden, maar ik heb een prepaid kaart voor bellen en SMS.

Kees

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Maar kan je eens inloggen in MijnKPN en kijken welk (prepaid)tarief je gebruikt?

Heb je misschien een SMS dienst geactiveerd?

Robin
Hoi Robin,  

Ik heb ongeveer 3 weken de SMS dienst laten blokkeren door een medewerker van KPN. Heb blijkbaar een KPN prepaid sim startpakket en waarder mijn beltegoed op via een internet betaling. Dus ik heb geen vast maandelijks termijn abonnement. Het toestel heb ik zelf gekocht dus niet gefinacierd door een dure mandelijkse betaling. Heb je de oplossing voor mijn nu wel erg duur (+/- € 60,00 in 2,5 maanden zonder gebruik) worden probleem?

Schijnbaar een moeilijk probleem om mijn "locatie en beltegoed" op te lossen binnen KPN.

Nou geen antwoord op mijn probleemen aangezien er verder niemand prepaid aanbied ga ik maar een betaal abonnement bij een van de concurrenten aanvragen komende week met de hoop dat die wel service verlenen bij problemen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Oké, veel succes! Persoonlijk had ik nog eventjes gewacht op een reactie van een WebCare specialist, maar mijn mening is mijn mening.

Robin
Hoi,

Ik vraag mij af wanneer de reactie komt van die WebCare specialist. Heb alle gegevens doorgegeven maar niemand heeft een antwoordt  bij KPN en ik ga mijn beltarief pas opwaarderen als ik weet wat er mis is of moet ik een ander toestel aanschaffen met abonnement voor een betere ondersteuning. Dus wie weet wat om dit op te lossen???

Reputatie 7
Badge +29
Hallo ,

Wat een bijzonder probleem is dit! We behandelen berichten op volgorde van binnenkomst en ik kom nu aan de jouwe toe. Ik zie dat Robin je al e.e.a. gevraagd heeft, ik ben ook benieuwd welk tarief je hebt.

Of de locatie aan of uit staat, heeft niets te maken met het verdwijnen van het tegoed. Dat moet ergens anders mee te maken hebben. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik voor je kijken wat er aan de hand is. 

Hoi Marcia,

Ik weet bij god niet hoe ik het tarief van een prepaid kaart kan vinden, maar het saldo is nu € 1,23 dus tijd om bij te vullen. Dit is toch een gewone SIM kaart (art.nr. 872823) uit een startpakket zonder tarief die ik telkens oplaad via de telefoon of email bij de KPN met elk gewenst bedrag vanaf € 10,00 dacht ik. Heb bij KPN  volgens mij ook geen mijnKPN en alleen een inlog op dit forum. Verder stond dus de locatie vast (schuif op blokkeren) op een plaats in Luxemburg terwijl ik in NL zit en hem hier dus aanzet met gevolg meteen alles foetsie. Heb geen SMS gebruikt die heeft KPN al eens geblokkeerd voor mij en email en internet gebruik ik niet op dit ding en Whatsapp heb ik verwijderd. MAAR er zat tot eergisteren geen virusscanner op,nu wel. Misschien is het half jaar oude toestel wel waardeloos. O NFC heb ik ook niet aanstaan waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb om er in de toekomst mee te kunnen betalen.

Reputatie 7
Badge +29
Geen probleem, ik kan het zelf ook nakijken. Wil je dan wel reageren op het privébericht wat ik je vanmiddag gestuurd heb? Als ik je 06-nummer en simkaartnummer heb, kan ik je verder helpen. Via onze hoofdpagina kom je bij je privéberichten door aan de rechterkant van de pagina op 'privéberichten' te klikken. 

Dat er wel of geen virusscanner op zit, moet ook geen verschil maken trouwens hoor. Beltegoed kan alleen minder worden doordat je belt, sms't, mobiel internet gebruikt, een prepaidbundel koopt of gebruik maakt van premium sms. 

Is verstuurd. Sorry wist niet waar ik de prive berichten kon vinden.

Reputatie 7
Badge +29
Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik heb gezien dat je toch een abonnement op premium smsdiensten had en heb je inhoudelijke informatie via een privébericht gestuurd. Mocht je nog verdere hulp willen of informatie nodig hebben, laat je het me dan weten?

Reageer