Beantwoord

Mail sturen aan KPN

  • 6 September 2020
  • 11 reacties
  • 584 keer bekeken

Waarom kan ik niet gewoon een mail met mijn vraag sturen naar KPN???

icon

Beste antwoord door Niek_ 14 September 2020, 11:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Gertjan72 
Inderdaad kun je geen mail sturen naar de KPN, dat medium is ook te traag.
Maar er zijn andere mogelijkheden om contact te zoeken, o.a bellen met het gratis nummer 0800 0402 of chatten met KPN via de service- en contactpagina. Kies daar je onderwerp en geef vervolgens aan dat je een andere vraag hebt. De chatoptie zal dan zichtbaar worden.
Tevens kun je hier op het forum je vraag kwijt.
 

Reputatie 5
Badge +8

Hi @Gertjan72, welkom op ons Forum! Mocht je nog geen contact hebben gehad met de klantenservice van KPN, dan mag je hier gewoon je vraag stellen. Het zou fijn zijn als je dan ook direct jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk in wil vullen. Dan kan ik je direct helpen!    

Hi @Gertjan72, welkom op ons Forum! Mocht je nog geen contact hebben gehad met de klantenservice van KPN, dan mag je hier gewoon je vraag stellen. Het zou fijn zijn als je dan ook direct jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk in wil vullen. Dan kan ik je direct helpen!    

Ik had een prepaid-telefoonnummer bij zowel Telfort als KPN. Ik ging er van uit dat ik beide regelmatig genoeg gebruikte, maar beide blijken nu geblokkeerd te zijn. Ik wil één van beide nummers heel graag behouden, hoe kan dit geregeld worden?

Reputatie 5
Badge +8

In sommige gevallen kan het nummer nog hersteld worden wanneer deze geblokkeerd is. Dat hangt van de status af. Kun je in het opmerkingsveld van je Forumprofiel aangeven welk 06-nummer je graag wil behouden en daarna hier weer een berichtje plaatsen? Dan ga ik voor je kijken of we dat nog kunnen regelen. 

In sommige gevallen kan het nummer nog hersteld worden wanneer deze geblokkeerd is. Dat hangt van de status af. Kun je in het opmerkingsveld van je Forumprofiel aangeven welk 06-nummer je graag wil behouden en daarna heer weer een berichtje plaatsen? Dan ga ik voor je kijken of we dat nog kunnen regelen. 

Is ingevuld.

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt voor het invullen. Ik zie helaas in mijn systeem dat het nummer (06**95) definitief beëindigd is. Dit betekent dat we het nummer niet meer kunnen terugkrijgen. Wil je prepaid kunnen bellen, dan zul je een nieuw simkaartje moeten kopen (met een nieuw nummer). Belangrijk is om in ieder geval 1 keer in de 6 maanden het nummer te gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen) om het nummer te blijven houden. 

Bij simyo krijg ik een email als het nummer dreigt te verlopen, is dat bij kpn niet zo ?

https://forum.kpn.com/prepaid-16/prepaid-telefoon-afgesloten-477843?postid=806329#post806329

Bedankt voor het invullen. Ik zie helaas in mijn systeem dat het nummer (06**95) definitief beëindigd is. Dit betekent dat we het nummer niet meer kunnen terugkrijgen. Wil je prepaid kunnen bellen, dan zul je een nieuw simkaartje moeten kopen (met een nieuw nummer). Belangrijk is om in ieder geval 1 keer in de 6 maanden het nummer te gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen) om het nummer te blijven houden. 

Nummers worden toch weer opnieuw uitgegeven, waarom kan ik dit nummer dan niet opnieuw aanvragen?

Reputatie 7
Badge +30

De nummers worden na een aantal maanden inderdaad weer vrijgegeven. Dan komen ze echter in een grote bak/poule terecht waar wij niet een bepaald nummer uit kunnen halen. We krijgen gewoon 1 nummer aangewezen die we de klant kunnen geven. 

 

@KeesYagi ik ga dit nog eens intern aankaarten! Ik vind het slim, een mail versturen.

De nummers worden na een aantal maanden inderdaad weer vrijgegeven. Dan komen ze echter in een grote bak/poule terecht waar wij niet een bepaald nummer uit kunnen halen. We krijgen gewoon 1 nummer aangewezen die we de klant kunnen geven. 

 

@KeesYagi ik ga dit nog eens intern aankaarten! Ik vind het slim, een mail versturen.

Jammer. Ik had destijds van een medewerker van Telfort begrepen dat dit wel aangevraagd kan worden. Ik heb dit nummer op veel plekken doorgegeven.

 

@KeesYagi ik ga dit nog eens intern aankaarten! Ik vind het slim, een mail versturen.

Goed om te lezen, is heel voor de hand liggend, wij beheren een paar simyo pre-paid’s voor ouderen en hebben dit al een paar keer aan de hand gehad in de loop der jaren, maar geen probleem tot nu toe. Overigens hecht er niemand aan het nummer in deze gevallen, ik ook (niet echt) maar het voorkomt wel “gedoe”.

Ik heb wel zelf een keer een simyo nummer laten verlopen.

Daarover een stukje uit een eerder soortgelijk geval :

https://forum.kpn.com/prepaid-16/nummer-is-weg-466756?postid=716021#post716021 

Het nummer is vervallen. Het wordt daarna toegekend aan een nieuwe prepaidsim die ergens in het land in een winkel komt te liggen (nog erger dan de bekende speld).


En dat kan heel rap gaan weet ik uit ervaring, dan krijg je iemand anders aan de lijn "ineens".
Op die manier zou je het nummer nog weer terug kunnen kopen, als die persoon welwillend is (!)

 

Reageer