Beantwoord

Maken van screenshot niet mogelijk in prepaid app

  • 28 January 2020
  • 9 reacties
  • 233 keer bekeken

waarom wil de prepaid app niet dat je een screenshot van je verbruik maakt? Ik wil mijn verbruik door de maand monitoren. Via een omweg kan het wel (vis sms opvragen en daar een screenshot van maken) dus deze ingebouwde betutteling is nog eens onzinnig ook. Wat hebben de bouwers van de app met deze optie willen voorkomen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 January 2020, 15:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @zwollemobiel, goede vraag, ik was me er niet van bewust dat dit niet kan:thinking: Krijg je een bepaalde melding als je dit probeert? Zou je voor de zekerheid de app eens willen verwijderen, opnieuw willen installeren en dan willen kijken of het wél lukt?

Hoor het graag!

Hallo @zwollemobiel  , via een pc/laptop moet je eenvoudig een screendump kunnen maken als het mobiel niet wil.

 

De tekst die ik krijg is:

Kan screenshot niet opslaan.

Het maken van screenshots wordt niet toegestaan door de app of je organisatie.

Van een pagina in dit orum kan het wel, van mijn verbruiksscherm dus niet. Ik wil de app liever niet verwijderen, het werkt nu en ik weet niet wat er gebeurt als ik hem opnieuw installeer.

Reputatie 7
Badge +11

Screenshot soms verboden

Sommige apps hebben het maken van een screenshot verboden. Denk dan aan apps om mee te bankieren, wachtwoord managers of andere apps die gevoelige informatie weergeven. Je krijgt dan meestal een waarschuwing dat het maken van een schermafbeelding niet toegestaan is. Dan zit er helaas weinig anders op dan met een tweede telefoon een foto van je telefoonscherm te maken.

Zie https://www.nieuwemobiel.nl/102700/11486/Zo-maak-je-screenshots-op-iedere-mobiele-telefoon-in-2019.html

Reputatie 7
Badge +21

Vaak is er wel een optie om het maken van screenshots toe te staan. In mijn bank-app staat het bijvoorbeeld standaard uit, maar ik kan het wel aanzetten. Is er in de prepaid app geen optie hiervoor op een instellingen pagina?

Reputatie 7
Badge +20

 

 Ik wil de app liever niet verwijderen, het werkt nu en ik weet niet wat er gebeurt als ik hem opnieuw installeer.

Ik snap wel dat je een beetje huiverig bent om de app opnieuw te installeren, en als je dat niet ziet zitten, moet je dat ook vooral niet doen:wink:  

Of het helemaal niet kan (en met welke reden), of dat er nu een foutje in de app op jouw specifieke apparaat is geslopen, dat weet ik niet. Ik heb hier nu navraag over gedaan bij de beheerders van de app. Zodra ik een reactie ontvangen heb, hoor je weer van mij!

Reputatie 7
Badge +20

Reactie ontvangen! Het blijkt inderdaad niet mogelijk te zijn om een screenshot te kunnen maken, in verband met security regelgeving. Dit zal ook niet gaan veranderen, omdat het beschermen van de gegevens van onze klanten (bijvoorbeeld creditcard betalingen en dergelijke, die zie je terug in de app) zwaarder weegt dat het gemak voor sommige klanten die graag een screenshot willen maken.

Heel goed dat je hier zelf al een alternatief voor hebt gevonden, door de sms hierover op te vragen!

ok, duidelijk. dank voor het uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan!