Vraag

MB's delen met prepaid

  • 19 November 2019
  • 6 reacties
  • 3842 keer bekeken

Toch erg onlogisch en klantonvriendelijk. Ik mag als klant toch bepalen of ik mijn mb's zelf verbruik, ze aan mijn partner ( met een abo zonder data) of een goed doel wil schenken. Allemaal mogelijk. Waarom dan niet aan een huisgenoot met prepaid?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Dit is een vraag die al behoorlijk vaak is langs gekomen op het forum.

 

Tja… Een moderator zal ongetwijfeld met een antwoord komen dat het technisch lastig is om met prepaid te delen...

 

Maar je hoeft niet super slim te zijn om te weten dat de echte reden natuurlijk is om je een extra abonnement aan te smeren, super slim van KPN natuurlijk, want het "gratis” mbs delen is natuurlijk niet echt gratis zo, win - win voor kpn.

Reputatie 7
Badge +15

@Gosse Ongemak Welkom op het forum. Wat @Misja20 zegt klopt inderdaad, het is technisch erg lastig om MB's te delen met een prepaid telefoonnummer. Ook zal er inderdaad vanuit commercieel oogpunt gekozen zijn om dit niet te doen. MB's kunnen dan ook alleen gedeeld worden met een mobiel abonnement van KPN. Wellicht dat het ooit in de toekomst nog mogelijk zal worden, alleen kan ik daar helaas geen garantie op geven. 

Reputatie 7
Badge +15

@Gosse Ongemak Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Het was niet zo zeer een vraag dan wel een uiting van teleurstelling over KPN. Ik betaal alles met elkaar per maand meer dan €100,- en dan zal KPN voor mij bepalen wat ik wel of niet met mijn mb's mag doen.

Ik voel me machteloos en snap dat kpn het vooral te doen is om meer te verkopen.

Reputatie 7
Badge +15

@Gosse Ongemak Ik kan mij voorstellen dat je dit erg vervelend vind. Je bent uiteraard vrij om te doen met je MB's wat je zelf wil. Het is enkel niet mogelijk om MB's te delen met prepaid nummers. 

@Gosse Ongemak Welkom op het forum. Wat @Misja20 zegt klopt inderdaad, het is technisch erg lastig om MB's te delen met een prepaid telefoonnummer. Ook zal er inderdaad vanuit commercieel oogpunt gekozen zijn om dit niet te doen. MB's kunnen dan ook alleen gedeeld worden met een mobiel abonnement van KPN. Wellicht dat het ooit in de toekomst nog mogelijk zal worden, alleen kan ik daar helaas geen garantie op geven. 

Ik kan je beroepsmatig vertellen dat dit onzin is. Binnen het IN zit er namelijk technische geen verschil tussen een prepaid Bucket en postpaid bucket. Bij een postpaid (abonnementen) wordt de tegoed Bucket alleen iedere maand automatisch gevuld door het zelfde mechanische als een Bucket van een prepaid simkaart.
 

Binnen een IN (The Intelligent Network) bestaat er namelijk helemaal niet iets zo als prepaid of postpaid simkaart. 

Dat jullie dit niet doen is een 100% commerciële belangen en dat is niet erg doen alle bedrijven.  


Maar als kpn dit niet echt kan Is het niet handig om dit communiceren. jullie als helpdesk geven de concurrentie dan inzage de kwaliteit van jullie kok 👩🍳 en kwaliteit van het eten dat jullie serveren. Dan is het misschien niet zo handig en wordt het tijd dat jullie eens bellen met https://www.teleena.com om een nieuwe chef-kok in te huren.