micro simkaart nodig bij prepaid

• 22 mei 2013
  • 12 reacties
  • 12446 keer bekeken

Mijn ouders hebben al jaren een prepaid simkaart omdat ze maar heel weinig bellen en voornamelijk bereikbaar willen zijn.

Nu ben ik op zoek naar een simpele smartphone omdat mijn moeder "bij" wil blijven en thuis via de wifi wat wil kunnen met de telefoon.

Maar nu valt me op dat je bij een aantal toestellen een micro simkaart nodig hebt. Is het mogelijk om die los te krijgen bij prepaid zonder het huidige nummer te verliezen?

Zo ja wat kost dat?

Jammer genoeg staat het bij heel veel toestellen niet vermeld of er een micro simkaart in moet!

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja dat kan zeker!

http://www.kpn.com/prive/mobiel/prepaid/service/hulp-bij-gebruik-toestel/vervangende-sim-kaart-aanvragen/formulier.htm

In veel KPN winkels kan je ook je simkaartje gratis laten knippen btw. Maar een nieuwe aanvragen is misshien de beste optie.

Reputatie 5
Badge +2
Beste klaar,

ik stuur graag een microsimkaart naar je moeder toe.

Om dit te kunnen doen ontvang ik graag in een privébericht met daarin het mobiele nummer, het adres en de naam van je moeder.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Afra

Ook hier dezelfde vraag.

Heb nu voor vader een nieuwe telefoon gekocht voor kerst.

Heeft al jaren KPN prepaid, en zou nu graag met nummerbehoud een prepaid microsimkaart

willen bestellen via jullie.

Wat zijn de mogelijkheden/volgende stappen???

Mvg,

Ron

Hallo,

Ik heb ook eenzelfde vraag...

Ook ik heb al jaren een prepaid simkaart, omdat ik maar heel weinig bel en sms en voornamelijk bereikbaar wil zijn.

Nu m'n telefoon oud begint te worden (de accu moet ik bijna om de dag opladen), heb ik vorige week een eenvoudige smartphone besteld. Op die manier kan ik straks thuis via wifi toch wat meer kunnen met de telefoon.

Maar nu lees ik in de handleiding van het toestel dat ik een micro simkaart nodig heb. Is het mogelijk om die los te krijgen bij prepaid zonder m'n huidige telefoonnummer te verliezen?

Zo ja, wat kost dat?

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2
Zeker! Via deze link: http://www.kpn.com/prive/mobiel/prepaid/service/hulp-bij-gebruik-toestel/vervangende-sim-kaart-aanvragen/formulier.htm

Hallo,

Helaas werkt die link bij mij niet...

En... een aanvullende vraag:

Kan ik m'n huidige simkaart ook laten knippen tot een micro simkaart? Zo ja, wat zijn daar de kosten van en hoe/waar kan ik dit laten doen?

Alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb de link geprobeerd en hij zou wel moeten werken. Zou je de link eens willen openen in een andere browser? Of het mogelijk is om een simkaart te knippen en of hiervoor kosten worden berekend durf ik je niet te zeggen. Je zou in een telecomwinkel bij jou in de buurt kunnen informeren naar de mogelijkheden. Let wel, het knippen van een simkaart is op eigen risico en de kaart kan beschadigd raken. Naast het online bestellen van een nieuwe kaart voor € 9,15 is het ook mogelijk om in een KPN winkel een nieuwe simkaart aan te schaffen. 

Oké, dat ga ik proberen!

Bedankt voor alle bruikbare informatie...

Al blijf ik het wel vreemd vinden, dat je moet betalen voor het vervangen van je simkaart. De klant kan het toch ook niet helpen dat er geen "normale" simkaart past in een smartphone? Ik kies niet zelf speciaal voor een micro simkaart...

Hallo,

Betekent dit dat ik dus ook gewoon naar een KPN-winkel kan gaan en daar meteen een nieuwe MicroSIM kan verwisselen met mijn normale SIM? En worden dan al mijn contacten dan gelijk overgezet?

Met vriendelijke groet,

Frank Solleveld,

Voorschoten.

Beste,

Ik heb een nieuwe iPhone aangeschaft, mijn oude iphone wil ik aan mijn moeder geven, ik heb hier een nieuwe micro simkaart voor nodig, is het mogelijk om dat hier aan te vragen??

Mvg,

Tom de Ridder

Reputatie 7
Badge +12
Een vervangende prepaid simkaart kan via de website aangevraagd worden. Een vervangende voor abonnement kan via MijnKPN, de KPN winkel of telefonisch.

Reputatie 5
Badge +1
Beste Tom,

Het is zeker mogelijk om een micro simkaart aan te vragen.

Ik heb de gegevens inmiddels ontvangen, en zal via een privébericht verder op je verzoek reageren.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reageer