Vraag

Mifi-router van TP-link (M7350) met KPN prepaid data simkaart

  • 15 May 2022
  • 4 reacties
  • 951 keer bekeken

Ik heb een TP-link mifirouter (M7350) gekocht en een prepaid simkaart van KPN met een databundel. De eerste bundel werkte goed. Het opwaarderen qua betaling ook. De WiFi-verbinding tussen router en IPad blijft in stand, maar het datagebruik werkt niet. Heb de KPN-gebeld. Eerst zou KPN deze mifi niet ondersteunen bij Prepaid gebruik, dan toch ineens wel. Het zou aan de router moeten liggen, maar die doet het prima. Hoe los ik dit op? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Marjolein59! Wat apart dat het eerst wel lukte en nu niet meer. Laten we kijken wat er aan de hand is. Welke prepaid databundel gebruik je? En wat doe je precies met de iPad?

Dit vraag ik omdat de snelheid van de onbeperkt online bundel een snelheid heeft van 128Kbit/s. Dat is voldoende snelheid voor sturen van berichten en het laden van de meeste websites. Maar is niet voldoende om bijvoorbeeld op goede kwaliteit YouTube filmpjes te kijken.

Verder weet ik niet wat je precies bedoelt met ondersteunen. Zolang de mifi router dezelfde 4G banden ondersteunt kan je die gewoon gebruiken. En dat is met dit type het geval. 

Ha Bram, het is een gewoon simkaartje voor een prepaid databundel. In dit geval die van 1 GB van €10. Ik kijk geen filmpjes of zo, maar wil op vakantie als er geen WiFi is de krant downloaden, mails lezen en wat sites bezoeken. 

Reputatie 7
Badge +17

 @Marjolein59 in dat geval wil ik je vragen nog 1 keer de installatie opnieuw te doen. Dus even de batterij uit de mifi router te halen, de simkaart even opnieuw te plaatsen.

Doe ook de simkaart nog in een mobiel toestel als dat kan. Om te testen of je met het toestel wel gewoon data kan gebruiken.

Als daarna alles het nog niet doet wil ik je vragen het nummer in je profiel te zetten. Laat even hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik voor je of er in onze systemen een reden te vinden is waarom het niet werkt. 

Ik ga het komende dagen uitproberenÂ