Beantwoord

Migratie issue telfort kpn prepaid niet geactiveerd

  • 30 October 2019
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Heb een pre-paid abbonoment welke al jaren bij Telfort zat. Deze word alleen in de wintermaanden gebruikt ivm telemetrie. Ik wilde hem dus recentelijk weer gebruiken. Werkte niet meer. Contact gehad met service. Die gaven aan dat ik naar de KPN winkel moest gaan voor een KPN sim. Daar inmiddels geweest. KPN sim meegekregen, (gekocht van me Telfort pre-paid tegoed). Sim is inmiddels actief en luistert ook naar het Oude nummer, aangezien ik er wel heen kan bellen en SMSén. Alleen ik kan niet uitgaand iets doen. 

Ook als ik naar mijn_KPN ga kan ik het betreffende product niet koppelen aan mijn account. Ik krijg de melding “Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een SMS te sturen” Maar dat is iets wat ik nu juist niet kan….  Verder weet ik dat er bij Telfort nog een behoorlijk pre-paid bedrag stond.

In mijn_telfort kan ik ook niets meer, want die verwijzen onmiddelijk naar mijn KPN

wat nu ?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 October 2019, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo@gni, welkom! Vreemd verhaal dit. Ik twijfel om eerlijk te zijn aan het verhaal van de collega's over de nieuwe KPN simkaart. De Telfort nummers zijn overgezet zonder nieuwe simkaart en als jouw Telfort simkaart het niet meer deed, is dat vermoedelijk niet opgelost met het bestellen van een nieuwe simkaart. Het bevreemd mij wel dat je gesprekken kunt ontvangen, maar niet uit kunt bellen. Dat zou er dan weer op duiden dat er geen tegoed op staat. Heb je al eens geprobeerd om op te waarderen? Wellicht dat je dan ook weer uit kunt bellen/sms’en. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en simkaartnummer? Dan kijk ik eens met je mee. 

Marcia,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb m'n forumprofiel aangevuld, incl het nieuwe KPN simkaartno,  Je suggestie: Heb je al geprobeerd om op te waarderen…. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Ik heb een mijn.kpn account aangemaakt, maar kan daar het mobiel nummer niet koppelen aan mijn account “Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een SMS te sturen. Kan dus ook niet opwaarderen... Verder ga ik er wel vanuit dat m'n telfort tegoed ook mee gaat naar KPN toch ? Dat telfort tegoed zou er nog moeten zijn, want daar heeft de winkelbediende de simkaart van gekocht.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat je nog 70+ euro tegoed op je nummer hebt. Helaas zie ik ook een sms van 14 oktober waarin het volgende staat: 

Beste klant, let op! U hebt 6 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 14/10/2019 worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden.

 

Advies is dus om dat zo snel mogelijk te doen, anders komt je nummer (en daarmee je tegoed) te vervalen en dat zou helemaal zonde zijn natuurlijk! 

Marcia,

Bedankt !

SMS heeft mij nooit bereikt. Inmiddels opgewaardeerd en het werkt weer. Ik vermoed dat ik niet eens een ander SIM kaart nodig had.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het inmiddels weer werkt! Vreemd dat je de sms niet hebt gekregen, dat zal ik intern meenemen! Ik verwacht inderdaad dat je de nieuwe simkaart niet nodig hebt gehad en vergoed dan ook 4,99. Volgens mij heb ik nog niet eerder zoveel beltegoed op een simkaart gezien:sweat_smile: .