Mijn prepaid nummer is verlopen

  • 11 March 2020
  • 15 reacties
  • 441 keer bekeken

Reputatie 1

Een prepaid kaart, die ik nog heb omdat ik ooit abonnement heb afgesloten, is pas gedeactiveerd. Ik hield dit nummer geactiveerd door elke 6 maanden ermee te bellen. Omdat er nog een best aardig bedrag aan tegoed op stond gebruikte ik dit nummer alleen nog in de AppStore voor aankopen en soms voor vakanties. Kan dit, omdat dit nog maar net verlopen is, nog ongedaan worden gemaakt of mijn tegoed naar een andere prepaidkaart gestort worden? Ja ik weet dat van 6 maanden en daarna 90 dagen niet gebruiken, maar omdat je alleen maar sms ontvangt op een nummer wat niet in gebruik is, ben ik dus vergeten dit nummer te bellen en geactiveerd te blijven houden…..

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Fien1968 

Vond dit topic nog Prepaid opwaarderen niet mogelijk

Reputatie 7
Badge +21

 

Hallo @Fien1968 

Als de periode van 6 maanden plus de 90 dagen allebei voorbij zijn ben je normaal gesproken te laat. Ik vrees daarom het ergste voor het nummer én het resterende saldo. Misschien kan een moderator in dit geval nog iets doen, die reageert hier vanzelf. Maar zoals gezegd, ik betwijfel het.

Reputatie 1

Niemand van KPN die hier een reactie op geeft??

Reputatie 7
Badge +21

@Fien1968 , een KPN moderator reageert (afhankelijk van de drukte) binnen 1-2 dagen. De topics worden in volgorde van binnenkomst afgehandeld.

Als het nummer nog gebeld kan worden dan kun je 'm heractiveren door beltegoed in de supermarkt te kopen. Online opwaarderen via de kpn site lukt door (een storing...) momenteel niet als het nummer eenzijdig is afgesloten.

Dus zet het toestel waar die sim in zit aan en bel er naar met een andere telefoon. Gaat ie over en kun je aannemen dan bonnetje kopen. Anders is het jammer.

Reputatie 7

Hoi @Fien1968, welkom bij ons op het forum. We behadelen topics inderdaad op de manier die Ruud al noemt, iedereen komt aan de beurt. Als het nummer 6 maanden niet wordt gebruikt is er inderdaad nog 90 dagen de tijd om het tegoed weer op te waarderen zoals Peter noemt, zodat het nummer weer beschikbaar wordt. Als die 90 dagen al voorbij zijn is er niets meer wat we kunnen doen.

Ik heb nog geen gegevens van je, zou je jouw 06-nummer en het bijbehorende sim-kaart nummer op je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je dit doet bij de vakjes waar 'privé’ bij staat is het alleen voor jou en moderators zichtbaar. Ik hoor het graag van je als je dat hebt gedaan, dan kan ik voor je kijken wat de situatie precies is.

Reputatie 1

Hallo Jasper ik heb de gegevens bij opmerkingen gezet. Is dit voor jou zichtbaar? Het gaat mij niet om het nummer maar alleen om het tegoed...

Reputatie 7

Die kan ik zien inderdaad @Fien1968, dank voor de gegevens. Daarmee ben ik voor je gaan kijken en zo te zien is het nummer pas net een paar dagen geblokkeerd, op 9 maart. Dat betekent dat je nog ruim binnen de 90 dagen zit waarbinnen je het tegoed kunt opwaarderen zoals Peter beschreef, dan krijg je zowel het nummer als het bestaande tegoed weer actief.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

Ik heb wat Peter schreef gelijk geprobeerd maar ik krijg zo een afgesloten toon te horen en na 2 keer wordt de verbinding verbroken. Dus dat doet het niet wat het wel zou moeten doen als ik jou goed begrijp…wat nu omdat ik nog binnen die 90 dagen zit?  

Reputatie 6
Badge +6

Hallo Jasper,

Ik heb wat Peter schreef gelijk geprobeerd maar ik krijg zo een afgesloten toon te horen en na 2 keer wordt de verbinding verbroken. Dus dat doet het niet wat het wel zou moeten doen als ik jou goed begrijp…wat nu omdat ik nog binnen die 90 dagen zit?  


Kan je zelf wel naar de opwaardeerlijn bellen (1244)

Reputatie 1

Misja20 dat lukt ook niet...

Reputatie 1

Jasper?? Of iemand anders van KPN?? Hoe krijg ik mijn tegoed terug???  Ik zit nog ruim binnen de 90 dagen...

Reputatie 7

Hoi @Fien1968, ik moet beginnen met mijn excuses. Ik zei inderdaad dat je nog ruim binnen de 90 dagen zat. Ik heb het nogmaals nagekeken, maar in plaats van net binnen de 90 dagen, zat je er juist net buiten :frowning2:  Dat betekent dat het nummer met het tegoed dat er opstond weg zijn en helaas niet meer te herstellen is, zoals Ruud eerder al noemde. De enige optie om weer een prepaid nummer te kunnen gebruiken is een nieuwe aanvragen. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring!

Reputatie 1

Oh lekker verwarrend van en er ineens net buiten i.p.v. ruim binnen.. en balen dat het bedrag dus weg is… ik hoop dat bedrag bij jullie terecht komt en er wat lekkers van kopen..

Reputatie 7

Het was inderdaad even verwarrend, maar het is nu wel duidelijk geworden. Helaas kunnen we hier niets meer aan doen.