Vraag

Mist 2,50 beltegoed bij activatie prepaid

  • 4 January 2022
  • 8 reacties
  • 233 keer bekeken

ik zou €2,50 + €7,50 beltegoed ontvangen bij activeren SIM kaart. Dit klopt dus niet.

“Als welkomstcadeau geeft KPN je gratis €2,50 beltegoed. Dit staat al op je SIM-kaart”

Alles gedaan wat aangeven stond, maar geen €2,50, alleen de €7,50. Gebeld naar klanten service, een dame die duidelijk niet zoveel weet, 30 minuten om te zeggen dat ik die al verbruikt zou hebben. Vertelde dat ze dit vaker horen maar niet weten hoezo dit gebeurt, dat het misschien door internet aan te zetten kwam. Ik heb alleen maar mijn SIM-kaart geactiveerd, niets anders gedaan. Ik heb een ouderwetse mobiel, geen internet, dus hoe kan ik deze €2,50 beltegoed verbruikt hebben? Hier klopt iets niet. Ik ben €10,00 beloofd, maar krijg allen €7,50. Heb een gevoel dat ik gewoon gen***d word hier.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Vrijwel zeker heb je die wel gehad maar die vind je niet terug in mijnkpn.  Hier kan je lezen hoe het zit. SMS SALDO naar 1266 en je krijgt ALLE tegoeden te zien.

nee, volgens de medewerkster zijn die 2,50 al gebruikt, maar ik heb niets verbruikt, dus ze vertelt niet de waarheid

Badge +19

Heeft u al die SMS gestuurd?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AJ Ams ,

Kan het zijn dat die 2,50 is opgegaan aan mobiel internet? Je kunt dit eventueel terugzien in het menu van jouw telefoon. 

 

Verder hebben veel smartphones de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jouw dochter ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

De reden van de verwarring komt wellicht door de verschillende soorten beltegoed. 

Jouw beltegoed bestond uit 2,50 starttegoed en 7,50 extra beltegoed. 

Hoe vraag ik mijn beltegoed op?

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je tegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed.
  • Kijk in MijnKPN

Hierbij de uitleg over de vijf (!) verschillende soorten beltegoed. 
 

Om het overzichtelijk te maken hebben we alle tegoeden even voor je op een rijtje gezet. Alle tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken.

1. Start beltegoed Dit is beltegoed dat standaard op een KPN Prepaid SIM-kaart staat. Met starttegoed kun je bellen, sms’en en internetten. Het starttegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

2. Extra beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt bij een actie, bijvoorbeeld het ‘extra gratis beltegoed’ wat alle nieuwe KPN Prepaid klanten kunnen aanvragen via MijnKPN. Het extra beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

3. Bonus beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt na elke opwaardering van 10, 15, 20 of 30 euro als je het KPN Bonustariefplan aan hebt staan. Je kan het Bonus tariefplan kosteloos aanvragen met de KPN Prepaid App of in MijnKPN. Het bonus beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen.

4. Beltegoed Dit is beltegoed dat je zelf opwaardeert via internet of met een opwaardeerbon. Met dit beltegoed kun je bellen, sms’en, internetten, prepaid bundels kopen en servicenummers bellen. 

Al het beltegoed van KPN is onbeperkt houdbaar als je 1x in de 6 maanden belt (niet naar gratis nummers), sms’t, mobiel internet gebruikt (geen wifi) of opwaardeert. Het start, extra- en bonustegoed is niet te gebruiken voor roaming.

5. Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.

is er ook iemand die kan lezen wat ik schrijf in plaats van me te vragen wat al verteld is?

Reputatie 7
Badge +28

nee, volgens de medewerkster zijn die 2,50 al gebruikt, maar ik heb niets verbruikt, dus ze vertelt niet de waarheid

Hallo @AJ Ams ,

Kan het zijn dat die 2,50 is opgegaan aan mobiel internet? Je kunt dit eventueel terugzien in het menu van jouw telefoon. 

 

Verder hebben veel smartphones de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jouw dochter ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

 

Een tegoed verdwijnt niet zomaar.  

Mijn advies blijft om het internetverbruik te controleren in het menu van jouw telefoon. Dit kun je terugvinden in het menu-onderdeel "Mobiel Netwerk".

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @AJ Ams, ik wil je graag duidelijkheid geven over die €2,50 beltegoed. Als jij jouw profiel invult, dan ga ik eens kijken wat er precies aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +28

@AJ Ams 

Heb je inmiddels al in jouw telefoon het verbruik gecontroleerd?